Gå til innhold

- Pal -

Bruker
  • Innholdsteller

    310
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om - Pal -

  • Bursdag 02/13/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    a4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Matros/student
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

- Pal -'s Achievements

  1. Var noe av det samme jeg gjorde, om man setter på hjulet er det jo klin umulig å komme til, i hvert fall med litt senk. Mener å huske jeg brukte to fastnøkler til å stremme, er jo rimelig trangt når alt er montert på plass. Ideelle her må vel nesten være og demontere skjermene samtidig, tar jo litt lengre tid, men blir vel fort litt bedre plass.
  2. Kan jeg påstå at denne avstanden skal være mindre om man har senket bilen? Selv dro jeg ikke til boltene før bilen var satt ned, da blir det jo hvertfall ikke noe spenn.
  3. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/219980-fjernstyrt-sentrallas-audi-a4-b5-3.html
  4. Trenger ikke fikse førerdøra en gang for å få en slik til å fungere, gitt at det er elektronikken som tuller og ikke vakumet. Men forstår det slik at sentrallåsen fugerer fra passaskjerdør? I såfall er det jo elektronikken. Du treneger forøvrig heller ikke sentrallåspumper. Eneste du trenger er styringsboks og fjærnkontroller. Denne kobler du inn på vakumpumpa som liggger i bagasjen. Og vips så har du fjernstyrtsentrallås;) ligger en ganske stor tråd her på forumet om kobling av sentrallås, pluss tips og triks.
  5. De to første du nevner er jursterbare sett og dermed komplette, altså med både dempere og fjærer. Eneste ekstra du trenger her er evt nye bolter og muttere. Har selv TA Technix og er egentlig fornøyd med dette og ikke noe å utsette, men ville nok ha gått for noe litt dyrere neste gang jeg evt skal ha likevel. Kanskje også noe som er litt stivere. Etter min mening er sette passe mykt/stivt. Stivere enn orginalt, men fortsatt ikke så stivt at det er helt umulig å bruke til daglig. Eneste minus må vel være at det kanskje er litt for mykt om du vil senke mye. Legger ved et bilde av hvordan min er. ønsker du mer senk enn dette ville jeg nok anbefalt et stivere sett evt annen dekk dim, min står på 225/45/17. Har mye å gå på på gjengene så ikke noe problem å få den lavere, hadde den noe lavere tidligere, men personlig syns jeg det ble litt for lavt (les subbing) ved vanlig kjøring.
  6. da jeg byttet min lot jeg bilen stå litt på tomgang slik at det ble litt varme på eksosen, da løsnet lambdaen nesten av seg selv.
  7. Ren og pen er den også, men ser ikke ut som lakken har fått for mye pleie (les: beskyttelse/voks). Vet ikke hva han legger i at den er passet godt på jeg da, byttet slitedeler og olje kanskje, men det er jo en must. (finnes selvfølgelig dem som gir faen men) Skal ikke dømme noe rett i dass her nå, kan godt være bilen er pen og tipp topp, men ut ifra det som kommer frem vet jeg ikke om den er passet så veldig godt på som eier gir uttrykk for. Og når du bruker 1.5år etter fristen på å få senkesett godkjent så sier jo det litt om viljen til andre ting også da. Tipper vi heller snakker gjennomsnitelig vedlikehold og stell, er jo en litt spesiel bil, så kan jo regne med at den er passet noe bedre på enn gjennomsnits mondeo og v70 som er eid av gjennomsitsmannen/dama i gata, men ikke så mye mer enn det heller.
  8. hvis ikke du har fikset lyset i instrumentpanelet enda så fant jeg guide for å gjøre det nå;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/201701-howto-bytte-lys-i-instrumentpanel.html
  9. hmm...gjør ikke det hos meg, men skal ikke påstå at det aldri her vært noen der. Er trås alt ikke første eier.
  10. Det å skifte instruumentlyspærer er gjort på et par minutter. 1. Senk rattet helt og trekk det helt ut. 2. ta av plastdekselet som ligger over rattstammen, dette er bare festet med klips og trekkes rett opp. (hvis jeg ikke husker feil) 3. trekk den sorte plasten som følger rattet opp og ned til deg og ut av sporet sitt. 4. du ser nå to skruer. Skru disse ut. 5. du kan nå ta tak i "pinnene" på instrumenthuset og lirke dette ut. 6. lur hånda (helst en liten) bak instrumenthuset og koble fra kontaktene 7. instrumenthuset er nå ute og du kan bytte de pærene som har gått. 8. monter alt tilbake i motsattrekefølge. Som nevnt av andre har så finnes det flere guider med bilder både her og andre steder på nett. Prøvde å søke litt kjapt, men fant ingen nå.
  11. her er det litt billigere. Kjøpte herfra selv for noen år siden, tror det endte på litt over tusenlappen med frakt moms og tollgebyr. Du må også kjøpe facelift pæreholdere, og bytte plass på to ledninger ellers blir ryggelys(den hvite stripa) blink og visa-versa. Tja, lønner seg jo å lese alt. Stod jo 990,-pr.par og da blir jo det faktisk billigere. Tror ikke du får det noe særlig billigere enn dette. I hvert fall ikke nye. sikkert mulig å finne noe rimeligere på hugger, og da er det sikkert mulig å få med pæreolderne for en god pris også.
  12. NBS selger jo to-delt "face-lift" disse er bare til å smekke rett på, pluss at kontakter er like;) (hvis ikke jeg usker helt feil...) P&R selger forøvrig også disse.
  13. vanskelig å si, men siden du sier den ikke lekker/du ikke ser noe på bakken der du har stått parkert så ser jeg egentlig bare for meg to muligheter, enten så lekker den kun ved kjøring, altså når det kommer trykk på systemet. Eller så lekker det olje inn i sylinderne slik at den rett og slett brenner olje. kan evt. være at den lekker ned på eksos eller anen varm plass slik at den fordamper bort, men da skulle du jo ha kjent en lukt som ikke er alt for god... har du sett under bilen/motore da? rent og pent? (tenker da ikke på støv etc, men oljesøl). 3flakser=3liter?
  14. det var vel for turbo + arbeid og møller er jo stort sett ikke billigst heller. Selve turboen ligger vel på rundt 8 tipper jeg, uten egentlig å ha snøring:P går jo fint an å bytte selv. Og med et kjapt søk på ebay.com fant man turbo til 1.9 for ca 600$ + porto og evt mva = ca 5000,- aner ikke noe am kvaliteten på denne, står stemplet "garrett" på den på bildene så kvaliteten burde jo være bra. hvor lange en turbo lever er jeg sannelig heller ikke sikker på:P men har inntykk av at det varierer stort mellom forskjellige biler/motorer og også en del på like biler/motorer. Men bilen du ser på var vel passert 400k? og hvis den fortsatt går på orginal turbo så kan jeg ikke tenke meg at den har alt for lenge igjen. (merker jeg uttaler meg om ting jeg egentlig ikke har så stor greie på her nå:P men prøver nå og hjelpe så godt jeg kan;) får håpe det kommer noen som kan si noe mer sikkert, evt bekrefte det jeg har skrevet)
  15. kan jo være toppdekselpakningen, koster vel rundt 300 for pakningen. Da min var gåen samlet oljen seg rundt tennpluggene.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår