Gå til innhold

Roy001

Bruker
  • Innholdsteller

    395
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Roy001

  • Bursdag 01/19/1967

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Har Golf og mye annet
  • Modell (eks S4)
    A6 Allroad
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    2,5 TDI
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.luftvann.no/subdet9.htm
  • Bosted
    Krokstadelva

Roy001's Achievements

  1. Interessant. AUTEL VAG 405... Vil det si at jeg bør prøve VAG com Pro som jeg har også? Har prøvd bla. Launch Creader V som ikke ville kommunisere Den prøver en hel haug med protokoller: Supports all legislated OBD protocls: ISO 15765-4 (CAN) ISO 14230-4 (Keyword Protocol 2000) ISO 9141-2 (Asian, European, Chrysler vehicles) J1850 VPW (GM vehicles) J1850 PWM (Ford vehicles)
  2. Takk, men jeg er redd dette ikke fungerer. Etter hva jeg har lest meg til, skjedde det noe etter 2004 som gjorde "alt så mye bedre". Tror jeg må ha Nissan sin egen diagnose på denne... Slik som Land Rover har sin egen type.
  3. Sannsynligvis ikke Brukt diagnoseverktøy som funker på de fleste andre biler. Hvilken protokoll bruker en 2002 xTrail?
  4. Har en som jeg ikke får kontakt med noen av de OBD verktøyene jeg har klart å oppdrive. Denne ryker veldig (gikk ikke gjennom EU), og drar dårlig. Noen som har råtips, enten til diagnoseverktøy som klarer å snakke med denne, eller kanskje tilmed tips om hva som kan være galt?
  5. Hør med GBL Bildeler tlf: 952 52 729 / 32 75 66 80. Leif Arne Robstad. Si du har snakket med Roy i Krokstadelva.
  6. Har en venn som har en 01 Allroad som siger ned på den ene siden foran. Har bestilt ny belg fra Tyskland. Ble £ 190 inkl. frakt. Siger din ned på begge sider Tobba123? Da kan det gjerne være noe i fordeleren bak ved kompressoren.
  7. Er ikke matepumpe på disse. Kun ei pumpe som går mellom de to tankene på hver side av kardangen. Startsperre... Prøvd begge nøkler og har ingen feilkoder på VCDS
  8. Ja så sitter jeg og venter på NAF da... Allroaden døde etter 2 sekunder da kona skulle hjem fra jobb i kveld. Så spørs det om dieselpumpa eller kretskortet må skiftes. Har VCDS PRO kit men har ingen feilkoder. Så jeg er rimelig blank. Bilen gikk greit i går og før i dag. Løsnet et dyserør og kjinnet motoren men det kom ikke en dråpe der... Tanken er 3/4 full. Noen som har tips?
  9. Hvis en slik "jalla" løsning blir underkjent, vil konsekvensen bli at hvis du monterer feks bremseklosser uten varsler på en bil beregnet på dette, så må det også underkjennes. Men dette får vi snart svar på, da denne bilen skal på PKK snart nå. Det stemmer. Så ved å legge opp ny ledning fra høyre til venstre forhjul -innom bremsebelegg-sensor og så derfra til gods, så skal dette fungere som forutsatt igjen. Frustrasjonen var i utgangspunktet at dette varslet feil, og lite info å finne om dette på nett. Når dette nå er avdekket, er jeg enig med Karlsen (aner undertonen sier at dette kan du ikke ha slik) i at det er en grei sak å fikse igjen.
  10. Case closed! Måtte lese meg opp på saken. Google er kjekt å ha. Varsellampa i instrumentpanelet begynner å lyse når signal til gods brytes. Jordkretsen går fra instrumentpanel til høyre bremsesensor og så til venstre sensor og så til gods. Jeg tok og jordet "kortslutningen" jeg hadde laget på venstre side, men hadde fortsatt feil. Jordet "kortslutningen" på høyre hjul og lampa slukket. Så da her bilen ikke slitasjevarsler lengre, men det funket jo ikke allikevel. Takk for innspill, Jesepr
  11. Finner ingen feilkoder i det hele tatt. Det er det som er så inni hampen frustrerende. Hater å famle i blinde. Kontaktene ved fjærbeinet er som nevnt klippet og ledningene loddet sammen. Jeg ser at ledningen går inn i torpedoveggen fra hjulhuset, men vet ikke hvor den ender opp. Forsøker å finne ut av det i ELSAWIN men har ikke funnet noen oversikt over kabelgater der enda. Skrur en del Land Rover Freelander, og i RAVE (type ELSAWIN), er det full oversikt over kabelgater, koblingsskjemaer osv. Her er det jo svært lite, men mulig jeg leter på feil sted...
  12. Jeg blir snart gal! Får stadig opp varsel om å sjekke brake pads, samt gul bremsesirkel i varselpanelet. Til slutt så har jeg klippet vekk kontaktene til klossene og loddet ledingene sammen! men -NEIDA! Fortsatt samme varsel. Har skiftet sensoren for bremsevæskenivå, uten at dette hjalp. ABS sensor og slitasjevarsler går i samme kabel, men hvor finner jeg disse igjen inne i bilen evt ved ECU? Nå tror jeg det blir kortslutting der inne, for det må jo ligge et brudd på veien? Eller er det en smarting som har mer kunnskap enn meg på akkurat dette? Har også lest på amerikanske forum at de har fått demontert hele varslingen. Hvis så er tilfelle: Går dette med VAG Com? For da har jeg jo en grunn til for å investere $ 250 i fullversjonen av denne.
  13. Altså, betaler pant for den gamle? Nei det vet jeg ikke. kanskje GIK på Kongsberg?
  14. Jeg gjorde akkurat slik som du beskriver. Men nå er det i alle fall drøye 7,5 liter på kassa, så da får det holde. Skal kjøre noen dager før jeg skifter olje og filter på den, da jeg tross alt ikke har hatt alt i atomer og rengjort... Kassa har jo tross alt hatt en gåen converter-bussing i oljepumpehuset, så noe spon er det blitt. Kjørte en 2 mil tur med den og alt fungerer fint. Både i manuell og automat.
  15. Nei det blir nok dyrere å reise til Kiel. Hva er prosedyren for å ta dsenne lekkasjen? Eller DVS ikke svar her, vi holder denne tråden til automatkasse. Blir vel litt bilder og film etter hvert også. Lager en ny tråd til lekkasjen. Er inne igjen etter å ha fylt på olje på kassa. Gikk bare på 4 liter, noe som jo er fryktelig lite med tanke på nesten tom converter, og rimelig tom kasse. Det skal jo være 9 liter totalt i systemet. Men ok, har etter hvert lært meg å følge bruksanvisningen. Tok en liten tur, og det var lite sprut i kassa. beveget seg men oppførte seg som om converteren var totalt "blåst". På flatmark gikk det reeeelativt greit men prøvde en lite bakke, og der måtte jeg slippe bilen nedover igjen og snu. Tilbake hjemme på flatmark, så var det rimelig grei reaksjon, og den spant godt unna fremover og bakover. Kjørte bilen inn igjen, og sjekket ilja. Rant ikke noe ut. Fylte nesten to liter før det begynte å renne. Startet opp, og full runde gjennom alle gir, og stanset moroten før jeg sjekket igjen. Kunne fylle på en halvliter til. Og slik har jeg holdt på noen ganger. OK! Nå har olja 67°C, men det skal bare føre til at jeg får inn for lite olje. "Checking ATF level at too hight ATF temperature leads to underfilling". Men nå har jeg totalt 7 liter olje inne på kassa og har tenkt å prøve den på bakken igjen. Er dette normal prosedyre på disse? Jeg kan det meste om GM sine automatkasser, men dette er den første ZF-kassa jeg forsøker meg på...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår