Hei lufter bilen for salg, gi bud:)
Motor er maskinert og bearbeidet av Johnny Iversen hos merket motorservice. Her ble også motor trykk- og lekkasjetestet, tallene var av samme karakter som en splitter ny motor. Motoren er kun blitt kjørt på kvalitetsolje(castrol edge 10w-60) og alltid blitt riktig kjørt! Sålenge dette blir ivaretatt så er og forblir dette en skuddsikker motor.
Opsettet er benket til 458whp og 536wnm på E85(kan også kjøres på bf98). Motoren er bygget for å tåle 6-700hk. Går sinnsykt bra og har en sinnsyk lyd. Står også på et Megan racing coiloverkit som gir et stivt og godt veigrep og med massevis av justeringsmuligheter. Bilen er godkjent senket i vognkort.
Bilen er EU-godkjent frem til 2015 og årsavgift er betalt. Er ikke vært vinerkjørt og lagret i varm og god garasje.
Maskineringsarbeid:
Plansliping av topp og blokk
Fresing ventilseter
Honing og boring av sylindre
Balansering og polering av veiv
Montering og vektjustering av stempler og råder, samt montering av lagre og pakningsett.
Montering og balansering av svinghjul
Trykktesting
Deler som er benyttet:
ARP Toppbolter
Supertech ventiler
Tomei forsterkede ventilfjærer
Tomei Procams 270 8.80mm
Tomei justerbart kamdrev
ACL Bærelager
ACL Rådelager
Pauter smidde råder med ARP kryssbolter
Cp smidde 9.5:1 custom stempler
Cometic ståltoppakning
Greddy registereim
Custom grenrør
Garret GT2871r 86a/r
Japspeed decat og frontpipe 3"
Greddy rustfri eksos 3 "
Ssa Elbow
SARD 800cc topfeed dyser
Walbro 255l bensinpumpe
Z32 luftmassemåler
z32 bensinfilter
Splitfire coilkit
NGK bcpr6es plugger
Apexi powerfilter
Autobahn88 sandwichplate
Ssa Fronmontert intercooler
18 raders oljekjøler med termostat
XTD prolite svinghjul
DSBMS klutsj (650nm)
Nytt forsterket pakningsett i hele motor.
Stor intercooler
Alu radiator med elektrisk vifte.
Ny vann- og oljepumpe.
Relativt strøken i lakken og står på et BN Sports bodykit. Her er noen bilder, bilen er uheldigvis ltt skitten.