Gå til innhold

hakkapelita

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hakkapelita

  • Bursdag 10/02/1990

Contact Methods

  • Bosted
    otterøya

hakkapelita's Achievements

  1. Da har jeg fått orden på sakene, var på mekonomen og ble 2000kroner fattigere:( Men til gjengjeld fikk jeg ny olje på girkassa, den var gråaktig gamleoljen, videre fikk jeg skiftet ventildekselpakkningen, den var sprø som flatbrød og hard som fanden selv.P så ikke så rart at det lakk olje. De tok også motorvask, med hageslange og avfetting, ble renere ivertfall. Måtte også skifte coilen, den hadde overslag, og da den ble fuktig tok den kvelden.. alt dette til 2000 lapper. var det dyrt? vurderte møller, men der hadde de fort blitt 4000 tror jeg, de hadde kampanje, med 25% rabatt på arbeid og deler hos mekonomen, så det var derfor jeg valgte de. Men når de tok av ventildeksleg var det et belegg på innsiden, emulusjon tror jeg de sa, de sa det kunne være pga dårlig olje, men da jeg fikk bilen hadde gummimansjetten under monotronicen sprukket, kan det være pga at motoren fikk falsk luft og ikke gikk optimalt? husker plugene var forsteinet, så tenkete det kunne ha en sammenheng. uansett, tusen takk for gode tips og god hjelp=):thumb:thumb
  2. okei, om d viser seg og være for lite, hvilken olje er best og bruke, og hvor fyller jeg på?
  3. Lurer også på girboksen, den lugger litt når jeg skifter gir. lurer på at oljenivået er litt lite.hvordan sjekker man oljenivået på den? fant et plastikk deksel som jeg åpnet, tror det var påfyllingshull for olje. men har ikke funnet noen plass for og sjekke oljen, ikke sikkert man må skifte olje på manuelle girbokser?
  4. beklager, bilen er som sagt golf 3 gl 197000km motor er 1.8 liter forgasser.
  5. hallois. Har fått oljelekasje på min golf 3 1995 modell, gått 197000 km. Virker som det kommer på baksiden, mot torpedoveggen under eksosmanifolden/innsugs manifold pakningen. Det forsvinner ikke mye, men kommer på eksosen og fårorsaker brent lukt i cupeen. Noen her som vet om dette er en vanlig golf feil, og om det er dyrt og fikse det? søkte på forumet men fant ikke noe som matchet mitt spørsmål. Takk for svar:pray:pray
  6. Hei. Fant ikke svar på det jeg lurte på, så håper noen her inne kan hjelpe meg. Har en golf 3 1995 modell, gått 195000km. Har i senere tid dukket opp noen småting som jeg grubler litt på, Det ene er ventilkakkling, ikke hele tiden, men når jeg kjører så hører jeg kakling som kommer og går, på høyresiden av motoren, mot registeret, men motoren går som normalt, har vært kaldt når jeg har lagt merke til det, kan d være pga kulden? har skiftet olje og filter nylig. videre så får jeg en sterk lukt av svidd olje/clutch et eller annet i kupevifta når bilen står på tomgang, men bilen har ingen synlige oljelekasjer, og bruker heller ikke mere olje en normalt. Til slutt har jeg også oppdaget en slags kremaktig greie på oljelokket, men den forsvinner etter langkjøring, og oljen er som sagt fin. Tusen Takk for svar.
  7. har planer om og gjøre det, men problemet er at økonomien ikke strekker til, har heller ikke så mye kompetanse innenfor dette. kan man få kjøpt kanaler løst? og hva kan jeg vente meg sånn ca pris på et slikt arbeid? Takk for svar.!=)
  8. hei! vet ikke om jeg legger dette på rett plass, men la gå. Har gått til annskaffelse av en golf tre 95 modell:), dette er min første bil. Bilen så helt strøken ut, med unntak av noen rustflekker på skjermene, noe jeg ikke tok så hardt, iogmed at dette er enkelt og fikse. Den så helt strøken ut, før jeg så under, til min store forskrekkelse hadde det rustet hull i kanalene, begge sider, det så ut som om man på et verksted hadde satt jekken på feil plass, for gulvet var brutt opp i skjøyten mot kannalen, og kannalen var bøyd opp, uannsett, noen som vet sånn sirka pris på å fikse dette? har hatt den på eu kontroll, men der sa de at dette ikke er farlig, men andre som jeg kjenner, og som kan litt bil påstår at dette ikke er helt bra, virker som stålet inni kannalene er greit, har vurdert og bare pusse vekk rusta som er der, og smøre på noe som stopper den, slik at det ike blir verre, men vet ikke hvordan det vil bli. Takker for svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår