Gå til innhold

'korden

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 'korden

  • Bursdag 05/22/1985

Contact Methods

  • Bosted
    oppland

'korden's Achievements

  1. Ser det er lenge siden denne tråden ble skrevet men skriver litt likevel jeg:-) Det jeg har lært om å legge sølv :(uten at det nødv er den beste måten..) (bruker PPG envisrobase HP forresten..) først sprøyter jeg et tynt strøk med farge, jevnt over hele flaten som skal lakkeres. Bruker ca 2 bar trykk med en iwata sprøyte. Når det har avdampet(blitt matt) legger jeg et helt strøk fortsatt med 2 bars trykk, avstand mellom 5-10 cm. når det har avdampet og overflaten er matt, justeres trykket ned til 1-1,5 bar (evt kan man la trykket stå på 2 bar og bruke lengre avstand til flaten. Så "dusjer" man på siste strøket, det skal ikke bli vått slik som hovedstrøket, men liksom ligge som perler hvis man kan beskrive det slik, på flaten, man kan nesten se det som at man drysser sølvet på flaten.. For å være sikker på at man ikke sprøyter for vått, kan man bruke lengre avstand (ca 20 cm)og heller sprøyte tettere overlapping, kan føle man har bedre kontroll da.. vil man ha mer sølv eller tettere legges enda et slikt strøk etter avdamping. Etter dette har avdampet i ca et kvarter er man klar til å sprøyte klarlakk..
  2. Motoren har sittet i en rekord e2, 86modell. Gått ca 190 000. Selges til høystbydende.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår