Hei alle sammen, jeg skal snart å se på en 99 Golf GTI 1.8t, den har full servicehistorikk, og har hatt en eier siden den var ny, den har blitt satt inn på Møller hver gang det har vært noe, og den er akkurat EU-godkjent. Jeg syntes dette høres svært bra ut, jeg spurte og gravde om alt mulig. Det han sa som han har lagt merke til som kan være negativt er at den kunne visst være litt ustabil på tomgangen av og til når den var varm, og at førstegiret kunne være litt uvant (vanskelig å få i gir tydeligvis) hvis man ikke har kjørt bilen før.
Jeg lurer egentlig på begge deler, hva dere tror det kan være etc. Jeg spurte en venn av meg som er mekaniker om hva slags ting jeg burde se på når det kommer til biler som dette, han nevnte at servoen kunne være dårlig, forstilling, turbo, om den bruker vann(skulle sjekke oppi kjølevæsketanken om det var olje på kantene). Og han nevnte at det kunne være mye sot som kom ut bak om turboen ikke har vært nedkjølt etter at den har blitt kjørt med. Men til slutt så sa han : " Husk å se om den går ordentlig på tomgang, kan bli fort dyrt hvis det er tull med tomgangen:) "
Det siste uroer meg mye, hva er det som kan være dyrt med det? Første jeg tenker på er luftmengdemåler, men han nevnte turbo, gasspjeld, manifold som har sprukket eller at det kunne bare være vacumslanger.
Skal dra og se på den om et par dager, så jeg får se da, men er det noen som har noen tips å komme med, evt kommentarer til det min kompis sa til meg? Er det riktig det han sier?
Tusen hjertelig takk for alle svar :)