Gå til innhold

Simplify

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Simplify

  • Bursdag 05/17/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf GTI
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    1.8t

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen

Simplify's Achievements

  1. Takk for svar. Er ikke så bekymra for det med girkassa, har en golf 3 akkurat nå og det er samme greia på den og, så det er nok noe som går igjen på disse bilene. Har med meg en bilmekanikervenn for å se på den, så får vi se hva som skjer. Naf test tror ikke jeg at jeg gidder, selv om jeg vet at det er en veldig god ide. Tror nok vennen min finner ut av det, men tusen hjertelig takk for svar:) Håper det er så enkelt som en slange.
  2. Hei alle sammen, jeg skal snart å se på en 99 Golf GTI 1.8t, den har full servicehistorikk, og har hatt en eier siden den var ny, den har blitt satt inn på Møller hver gang det har vært noe, og den er akkurat EU-godkjent. Jeg syntes dette høres svært bra ut, jeg spurte og gravde om alt mulig. Det han sa som han har lagt merke til som kan være negativt er at den kunne visst være litt ustabil på tomgangen av og til når den var varm, og at førstegiret kunne være litt uvant (vanskelig å få i gir tydeligvis) hvis man ikke har kjørt bilen før. Jeg lurer egentlig på begge deler, hva dere tror det kan være etc. Jeg spurte en venn av meg som er mekaniker om hva slags ting jeg burde se på når det kommer til biler som dette, han nevnte at servoen kunne være dårlig, forstilling, turbo, om den bruker vann(skulle sjekke oppi kjølevæsketanken om det var olje på kantene). Og han nevnte at det kunne være mye sot som kom ut bak om turboen ikke har vært nedkjølt etter at den har blitt kjørt med. Men til slutt så sa han : " Husk å se om den går ordentlig på tomgang, kan bli fort dyrt hvis det er tull med tomgangen:) " Det siste uroer meg mye, hva er det som kan være dyrt med det? Første jeg tenker på er luftmengdemåler, men han nevnte turbo, gasspjeld, manifold som har sprukket eller at det kunne bare være vacumslanger. Skal dra og se på den om et par dager, så jeg får se da, men er det noen som har noen tips å komme med, evt kommentarer til det min kompis sa til meg? Er det riktig det han sier? Tusen hjertelig takk for alle svar :)
  3. Hei, skal bytte frontruta i 94'modellen min, 316 coupe, har en fyr som skal gjøre det,og driver å leiter etter en brukt rute. Mitt spørsmål er da, vil frontruta fra sedan og touring også passe? Jeg skjønner at cab ikke kommer til å passe, men hvis en fra sedan eller touring passer, så blir det lettere å finne.
  4. Simplify

    E36, plass?

    Takk for svar:) Da blir det nok en E36 ja :D
  5. Simplify

    E36, plass?

    Hei, jeg har akkurat solgt VR6'en min, og jeg tenker på å kjøpe en E36, enten en 2.0 eller en 2.5 liter. Jeg har fortsatt ikke sitti i en enda,så da lurte jeg på om det kommer til å bli et problem for meg at jeg er 1.97 høy? Noen som kan fortelle meg om det kommer til å bli veldig trangt eller om det går fint? Takker også for andre tips som kan være fint å vite om før man kjøper en e36 :)
  6. Hei, jeg kjøpte min første bil for et par måneder siden, en 1992 Golf Vr6, fikk den billig da oljepumpen var kaputt og en god del annet måtte byttes, men iallefall, vi har nå fått bilen til å gå, og har bytta alt av bremser og hjullager, men da oppsto et nytt problem, det satt tydeligvis et senkesett på bilen, og det var ikke den gamle gubben på NAF så begeistra for, siden vi ikke hadde noen papirer. Det jeg rett og slett trenger hjelp til er å finne ut hva slags senkesett som sitter på den, forrige eier kunne ikke hjelpe, fordi dette senkesettet ble satt på for lenge siden. Da jeg skulle sjekke ut om jeg fant noe navn eller nummer på dem, fant jeg noe overraskende, dette fant jeg: vw027ha 22/99 -j Jeg ser jo at det sto vw på dem, og da tenkte jeg kanskje at det faktisk var originalfjærene, siden bilen ikke er spesielt mye senket, så jeg dro ned til nærmeste volkswagen verksted og spurte, men de hadde aldri hørt om dette. Er det noen her som har en anelse om hvilket senkesett dette kan være? Det dreier seg sannsynligvis om 40/40, og bilen er importert fra Tyskland i 1992 (aner ikke om det har noen betydning men). Takk for all hjelp:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår