så da har jeg altså kjøpt noe annet enn landrover på maaange år :omfg.
åssen skal det gå med meg ? ikke daglig sjekk av bilens væsker, ikke ukentlig vedlikehold og heller ikke månedlig reperasjoner. jeg kommer til å kjede ræva av meg :zzzz:...
noe må det da være å finne på med disse bilene også, sånn utover å hold de på veien ? hva med å heve den ? :cool: jeg er vant til å sitte en meter over bakken, og fant det fryktelig skummelt å sitte med ræva helt nedpå bakken... subber jeg nedi ? får jeg gnagsår av det ? :wonder:
og lyden... er tydeligvis noe leftovers fra kommunist tiden:shake. hva kan man få til uten å fylle bilen til randen og tømme sparekontoen ?
jeg er husets "autoriserte" mekaniker, men har aldri skrudd på sånne moderne greier som dette. begreper som motorstyring og diagnose er for meg forbundet med skiftenøkkel og stetoskop. hva må jeg ha av stæsj ? jeg har sett noe "vag-com" greier til 299,-. er det alt jeg trenger ?
"more grunt" har jeg før gjort mekanisk, større ic, friere eksos, høyere turbotrykk og pumpejustering. her ser jeg det åpner seg en ny og spennende verden... med stor potensiell kontotømming. er billige greier på ebay til "ingen penger" trygt ? link
hva har jeg kjøpt ?
vognkortet sier 1,9 tdi 74kw førstegangsreg desember 2003. understellsnummeret er TMBKS21U138689228. har jeg da 2003 eller 2004 mod ? kan jeg se forskjell ? hva slags haldex er det ? er det noe standardfeil eller annen morro jeg bør vite om ? har jeg noe stæsj som ikke er standard ?
deler. hvor handler man deler billig ? er f.eks regreim fra biltema kvalitetsmessig trygt ?
litt bilder.
morroa kostet 150k og jeg føler selv jeg har fått mye bil for penga. men kjenner jeg meg selv rett så har jeg vel driti på draget:pimp.