Gå til innhold

Carcass'

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Carcass'

  • Bursdag 01/01/1987

Contact Methods

  • Bosted
    sørlandet

Carcass''s Achievements

  1. Takker for svar, _Evje_ . Leser at det kan være litt hard clutch på Toyota, men sender bilen til dobbelsjekk i morgen :)
  2. Kan høres rart ut men det stemmer at det gjorde det. Nå skjønner jeg vel at bensinmålingen kanskje vises grovt på displayet men det var oppsiktsvekkende i situasjonen.
  3. Måle nøyaktig gjorde jeg ikke, men bensinviseren gikk langt ned etter den starten.
  4. yes, det kan meget godt stemme som du sier, at det har å gjøre med at en trykker gassen helt inn for å sette bilen i gang. Slurer ja, ja den gjør i grunn det og. Peiling på om clutsj på Toyota Corolla er noe drit/dyrt å bytte?
  5. Hei, kanskje et dumt spørsmål for de som kan svaret men: er det slikt at jo dårligere clutsjen er jo mer bensin bruker man ved oppstart? Har nett anskaffet meg en ny perle, som later til å ha evig sliten clutsj (merket det ikke før jeg tok til å kjøre en lengre tur), og den brukte sykt mye bensin på å komme seg fra 0km/t til 10km/t. Ingen tvil om hva som blir den første utgiften med den, nei.
  6. Hei! En ting jeg har lurt på lenge: i mange bilreklamer skrytes det om den aerodynamiske formen til bilene. Hvorfor, utenom det estetiske aspektet? La oss nå ta to litt eldre biler, samme modell, forskjellig type karosseri: http://www.webautonet.ru/images/upload/Toyota-model-Toyota_Corolla__E10_.jpg http://www.deverscarsales.com/images/cars/97corolla3.jpg Kan den mer aerodynamiske formen til den første (Combi) bidra til mindre bensinbruk enn den andre (Sedan)?
  7. Oslo-bilen har bare vært i Oslo i sommer. Den kommer egentlig fra Finnmark hvor de visst ikke salter veiene, derfor tok jeg ikke den detaljen med i vurderingen. Jeg er ellers enig med deg, føret en bil har kjørt på er en vesentlig ting å tenke på generelt :)
  8. Takk for svar! Ja, jeg har tenkt på det med registerreimen; den ene har litt å gå på siden den ble byttet for 75000 km siden (1995-modellen), den andre bør byttes med ei gang siden den ble byttet for 100000 km siden (1993-modellen). Jeg betaler vel 5000 kr mindre for den som bør byttes med ei gang så sånn sett stiller de likt...om det er så at det ikke gjør noen forskjell fra eller til at den ene har kjørt 50000 km mer enn den andre.
  9. Hei! Jeg har bestemt å gå for en Corolla. Den ene, en 1995-modell ligger i Oslo. Den andre, en 1993-modell, ligger på Sørlandet, litt nærmere hvor jeg bor. Data på den ene, 1995: - Mens den andre, 1993: Toyota Corolla 1,3 xli - Toyota Corolla 1,3 xli Sedan - Combi coupe 90 HK - 88 HK 1995 - 1993 145000 km - 210000 km Registerreim byttet ved 70000 km - byttet ved 110000km 5 seter - 5 seter 4 dører - 2 dører Manuelt gir - Manuelt gir Bensin - Bensin Skrap på venstre side på støtfanger - Meget pen i lakken Nye sommerdekk - Nye sommerdekk 3 år gamle vinterdekk - 2.5 år gamle vinterdekk EU-godkjent mars 2009 - EU-godkjent januar 2009 25000 kr - 20000 kr Kjørte 240 mil på få dager uten pb - Aller servicer 1997-2006: ... tatt på merkeverksted Begge bruker litt olje, ca 2 liter i året. Har noen formeninger om disse? Det virker så pes å kjøre buss i 5 timer for å kjøpe en bil som kanskje er bare hakket bedre enn den andre; samtidig vet man aldri... Fint om noen har noe å si :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår