-
Innholdsteller
24 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om zithless
- Bursdag 10/31/1990
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Bilaudio/pc/Hjemmestereo osv
-
Modell (eks S4)
a6
-
Biltype (eks Audi)
Audi
-
Årsmodell (eks 1995)
2000
-
Yrke eller sivil status
Rørlegger
-
Motor (eks 1.6)
1,8t
-
Fylke
Nordland
Contact Methods
-
Bosted
Mo i Rana
zithless's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Han som tok diagnosen førr meg hos OCT Tuning tok 2 diagnoser der han fjernet alle feilene før diagnose nr.2
-
Har vært hos OCT tuning nå og tadd diagnose, har vist en MASSE feil etter at jeg byttet luftfilter, uten at jeg kan skjønne sammenhengen.. Målte LMM hvor mye luft som kom in og fikk 0 verdi, så enten er ledningene som er i klem fådd brud eller så er LMM ødelagt, så motor går i nødmodus nå. Men fikk en masse feil som jeg IKKE hadde forrie helg da jeg tok diagnose i forbindelse med Rele til ECU, noen som har aning hva dette kan komme av ? Adress 01; Engine 17964 - Charge Pressure Controle P1556 - 35- 10 - Negative Deviation - Intermittent 17925 - Power supply Relay for ECU (J271 or J363) P1517 - 35- 10 - Electrical Malfunction - Intermittent 17521 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1 P1113 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent 17633 - Fuel Injector for Cylinder 1(N30) P1225 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent 17634 - Fuel Injector for Cylinder 2(N31) P1226 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3(N32) P1227 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent 17636 - Fuel Injector for Cylinder 4(N33) P1228 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent 17833 - EVAP Purge Valve (N80) P1425 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent 17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75) P1547 - 35-10 - Short To Ground - Intermittent 17967 - Boost Pressure Control Valve (N249) P1289 - 35-10 - Short To Ground - Intermittent 17908 - Fuel Pump Relay (J17) P1500 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent 17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363) P1516 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 -35-00 - Signal too low Readiness: 0000 0000 Adress 03: ABS Brakes 18265 - Load Signal P1857 - 35-00 - Error Message from ECU Adress 08: Auto HVAC 01809 - Actuating Motor For Temperature Flap; Left (V158) 41-10 - Blocked or no Voltage - Intermittent
-
http://bildr.no/view/1188663 Hvordan det ble etterpå, noen sier at lmm kan ha blidd ødelagt, vil det da gi disse symptomene? Tok ut LMM kontakten og renset pluggene og tok meg en tur rundt gata med LMM inkoblet, og en annen tur uten LMM inkoblet, merket ikke forksjell..
-
Ja, var en del ledninger/plugger og rør som gikk over, som måtte frakobles før jeg satte det tilbake igjen der det sto, bla LMM. http://sv.bsr.se/ofmanuals/monteringsanvisning-a4--01-a6-passat-1,8t.pdf Der har du bilde av alt som var over org. luftfilter.. + Den nr.4 (Luftfiltermodul) tikker som faen på lavt turtall, vet du hva det kan ha seg og om det skal være sånn ?
-
Hei. Har nettop byttet til åpent luftfilter fra bsr, og fulgte bruksanvisningene osv, nårr jeg skulle starte så kom gul varseltrekant samt ESP lampen opp, noen som har peiling hva jeg kan ha gjort?damndamn Edit; Er en Audi A6 1.8TQ 2000mod
-
Får felgene for brukt for 2500,- med bare noe ubetydelige riper og et ødelagt dekk, nytt dekk koster 2000kr og 6mm igjen på de resterende dekkene. Er det verdt det? Passer det ikke så er det vel bare å selge videre :)
-
Det blir trangt, men fungerer? og er lovlig slik jeg skjønner det? :)
-
Hei. Fikk et tilbud i dag på et sett 19" 5 x112. ET.35. 8,5" bredde, Forr en billig penge. og lurte på om hvordan dette blir på audien min? Om det passer iforhold til ET og bredde? Er maxxima lavprofil på dem. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s320x320/576218_427705333924945_100000564470296_1490401_378248016_n.jpg
-
Koblet opp anlegget mitt i dag, og koblet til 50mm2 kablene til batteriene og nårr jeg skulle starte bilen (mercedes e280), men nårr jeg startet bilen så sto det en masse varsel lamper på, abs/ebs/ass, alt var frakoblet og motoren har gådd i stå, er ujenvnt turtall på tomgang og når jeg kjører så får jeg maks 30 km/t og han hoster og nøkker som bare f*** hele tiden, har ikke nok drag tel å kom opp nå bakker, så jeg tror ikke motoren får nok bensin eller noe, noen som kan ha peiling på hva feilen kan komme av? Tipper noe av det elektriske har gådd totalt i stå.. Kom etter at jeg koblet på 1stk 50mm2 på minus batteri og til forsterker og 1stk 50mm2 på pluss batteri og til forsterker : s
-
Skal kjøpe in 50mm2 kabel i dag og prøve å få gjort nå me det iløpet av helgen.
-
Ja det gjorde jeg.
-
Målte ladespenningen mens jeg rusa motoren osv, holde 2000 /3000/4000rpm men fikk ikke no merkbart bedre. Men hvordan kan jeg måle at spenningsregulatoren gir det den skal?
-
Jeg målte på batteri mens bilen gikk, har ikke oppgradert kablene imellom dyno/batteri/jord, tenkte jeg skulle gjøre det ETTER jeg har evt. bytta dynamoen eller spenningsregulator/børste. Hvordan kabler er anbefalt å bruke uansett?: p
-
Kan jeg måle hva som er synderen utav børsten eller evt. spenningsregulatoren uten å bytte dem først ?
-
Hei, problemet mitt er som tittel lyder, Har just kobla opp 2x12" 1500w Magnat subba, Kompositthøytalere fra Magnat, Mds,Rockford Fosgate 2F kondensator m/Display, Polk Audio DB-691 med 1 Magnat 3000w digital 2-kanals forsterker til sub og 1 Magnat 600w 2-kanals forsterker til hatthøytalerne og Pioneer DEH-P5100 cd-spiller. Så la jeg merke til at kondensatorn bare fikk rundt 12.2-12.4v så fant jeg ut at dynamoen bare ladet 13.16v og har lest litt rundt at det anbefales rundt 14-15v forr og drive anlegget osv. Var hos mekonomen og kunne kjøpe ny spenningsregulator til 700kr som da skulle gjøre at dynamoen ladet rundt 14v, men blir det ikke litt lite? Er det ikke bedre med 15v? Og i såfall, burde jeg kjøpe ny dynamo da? :doh
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.