Gå til innhold

kaleb

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kaleb

  • Bursdag 09/09/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

kaleb's Achievements

  1. Nå har dette problemet oppstått etter bytte av bensinpumpe, utført på et verksted. Er flottøren koblet til bensinpumpen? vil nevne problem være en reklamasjon? ( forøvrig har jeg prøvd pumperøret i alle posisjoner uten hell)
  2. Jeg har en 93, 2000 modell der bensinmåleren ikke kommer lengre enn til halv tank. Vi får heller ikke fylt tanken full, da bensinpumpene senser at tanken er full selv om den ikke er det. Hva kan problemet være?
  3. Det er informasjonssjef hos Toyota Norge, Espen Olsen, som har tatt de sakene som har vært før. Kontakt ham. Det som er viktig er at du kan dokumentere utførte servicer på bilen.Jeg fikk delvis komp. ut fra det jeg kunne dokumentere. Lykke til !
  4. Selv har jeg fått telefon fra mtt lokale Toyota verksted, i det som virket å være en organisert ringerunde, der de anbefalte skifte av dysepakninger. Nå har jeg riktignok en -02 modell. Kanskje vurderer de faren annerledes på en -05 modell? Generellt kan det være problematisk å få oppfølging fra et Toyota verksted om en ikke har beyttet dem i tidligere service- arbeid, om ulykken først skulle være ute..dette kan nok slå inn, selv om det i prinsippet er fritt å benytte uavhengige verksted som følger fabrikkens vedlikeholdsprogram
  5. http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7483908
  6. jeg ville ikke tatt sjansen på noen Italiatur før dysene var ordnet, etter de erfaringene jeg har hatt med min Previa
  7. Høsten 2009 hadde jeg motorstopp på min Previa D4D 2002 modell etter å ha vært inne til hovedservice hos et uavhengig kjedeverksted. Bilen ble tatt inn igjen og de fant en tett oljesil som årsak. Både jeg og verkstedet var i kontakt med Toyota, og de sa da at bytte av oljesil løste problemet. Et år etter er det ny motorstopp. Toyota Kristiansund som da fikk bilen inn, sa at motoren var havarert av samme årsak som sist; manglende oljesirkulasjon. Toyota i Trondheim sa etter denne siste hendelsen at de nå bytter pakninger på dyser på disse bilene ved hovedservice, da lekkasje via dysepakningene til oljen er årsaken til at motorene havarerer. De sa at de har blitt klar over denne svakheten på motorene siste 1-2 året. De sa også at skifte av oljesil alene bare forsterker problemet. Mitt spørsmål ble da hvorfor ikke Toyota har varslet alle Previa D4D- eiere og tilbudt eller anbefalt skifte av dysepakninger umiddelbart, siden flere havarerte motorer av denne typen har dette som årsak. Etter å ha forhørt meg flere steder nå, virker det som å være en kjent svakhet, spesielt på årsmodellene 2001- 2002, som jeg har. Jeg er usigelig skuffet over Toyotas manglende vilje til å bringe nødvendig informasjon ut til sine kunder. Det hjelper meg ingen ting at Toyota ville skiftet dysepakninger på neste hovedservice, når motoren allerede er havarert, et knapt år etter at jeg sist var i kontakt med Toyota angående motorproblemer av samme art. Jeg har i løpet av 2 mnd funnet 7, syv, Previaer, 2001-2002 mod. dieselbiler, havarert, på annonsesiden finn.no. Har også hørt om en 2002 modell via en venn utenfor Trondheim som står med havarert motor. TOYOTA FORETAR SEG INGENTING FOR Å HJELPE OSS ULYKKELIG EIERE AV DISSE BILENE. OG VI BEGYNNER Å BLI MANGE NÅ. Dette er i utgangspunktet dyre biler, og som møter behov vi har som har barnekull litt over gjennomsnittet. En dieselmotor forventes å holde lenger enn til kjørte 140000 km. Etter å ha undersøkt litt nå er jeg sjokkert over omfanget av dette problemet. Her er svaret jeg fikk fra Toyota Norge etter å ha etterspurt nødvendig informasjon fra Toyota for å unngå motorhavari: ”Toyotas garantier er 3 år/100.000 km - det som inntreffer først, fra første gangs registreringsdato. Forbrukerkjøpsloven gjelder ikke for denne bilen som er privatimportert. Denne feilen du refererer til oppstår i hovedsak på biler importert fra andre land i Europa. Det kan skyldes kjøremønster og/eller type olje som benyttes i andre land. Da bilen ikke er solgt gjennom Toyota-organisasjonen i Norge er det hos oss derfor ikke avsatt eller beregnet mulige goodwill-kostnader for denne bilen. Vedtak i forbindelse med avslag om dekning av omkostninger er med bakgrunn i garantiene gitt av Toyota Motor Corporation. I det vi viser til ovennevnte ber om forståelse for at det som har oppstått ikke er en reklamasjonssak overfor Toyota og at omkostninger i forbindelse med reparasjon og utbedring ikke dekkes av Toyota. Til ditt spørsmål om hvorfor kunder ikke varsles kan vi informere om at dette gjøres kun når det er kampanjer iverksatt fra Toyota-fabrikken. Vi vil også informere om at i spørsmål vedrørende reklamasjon så er det våre verksteder som håndterer dette og at alle avgjørelser alltid tas der og ut fra besiktigelse og vurdering i forkant av en reparasjon/garantisak. I de tilfeller det kan være snakk om at det dekkes noe på goodwill utover garantitid, gjøres dette av kundens forhandler/verksted og på bakgrunn av bl.a. deres kundeforhold og vedlikeholdshistorikk der.”
  8. Jeg har fått et problem med lavt oljetrykk på min Previa. Jeg ringte Toyota og de sa det kunne være oljesil. De sa videre at dette (avtaging av bunnpanne og sjekk/rens av oljesil) blir gjort på hovedservice. Er det noen som kan bekrefte / avkrefte dette ? verkstedet der bilen er nå (Mekonomen- verksted), sier at det ikke står i serviceprogrammet fra Toyota at dette skal gjøres.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår