Gå til innhold

Lasse J

Bruker
  • Innholdsteller

    145
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Lasse J

  • Bursdag 07/13/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

Lasse J's Achievements

  1. Finner mye slikt på Ebay men jeg har egentlig bare dårlig erfaring ettersom jeg kjøpte 2stk som ikke fungerte i det hele tatt :p Jeg har ikke undersøkt så mye ettersom jeg har tilgang på jobb hele tiden :p
  2. Er litt usikker på oppbygningsen av tenningssytemet som er på din bil men du kan jo starte med og få Lest av feilkoder. Ellers må du begynne å fysisk måle deg frem. Er det Coil til hver sylinder altså? Her må du måle om du har spenningsmatning til coilene. Så må du sjekke om ECU'en gir signalet om at coilene skal lage gnist (mest sannsynlig er det jordstyrt) Tviler på at Alle 4 coilene er ødelagt i ditt tilfelle, fordi hadde det vært et problem med selve coilene så ville det mest sannsynlig vært 1 coil, og da ville motoren din startet men gått ugjevnt. Det du er nøtt til å gjøre er å finne koblingsskjema å finne ut hvordan dette er oppbygd. Sannsynligvis så må bilen ha signalet i fra Veivakselposisjonsensor/Kamakselposisjonsensor fordi styreenheten bruker det signalet for kontroll av tenning fordi da vet den at motoren startes. Begynn med feilkoder så kan vi ta det der ifra.
  3. Kan være slik som Fartstripa sier, ellers kan det være lagret på selve AC-kompressoren som lager lyd. Det vil si at den er ødelagt !
  4. En vanlig hammer og noen fine slag der kula er tredd opp så kommer den seg nok ut :) Det heter seg at du ikke skal bruuke varme på deler som har med styring og evt bremser.
  5. Det neste er å få lest av feilkoder. Prøv i mellomtiden å ha kondensfjerner på tanken.
  6. Hei :) For å si det sånn så kan jeg love at koks, sot å masse drit sitter virkelig fast. Hadde selv en Carisma 1.9 gdi, som er veldig plaget med det der... og for å gjøre en 100% god jobb så var den eneste måten å skru av innsuget. Det er ikke verre en å merke alle slanger, ledninger skikkelig så er det bare å skru av. Ofc så burde du kjøpe ny pakning. Det jeg gjorde med innsuget var å gå berzerk med Høytrykkspyler å no skikkelig hard avfetting's stoff vi har på jobb + blåsespiss :) - Lasse J!
  7. Oi. Mente genrasjon :) Dette er vel gen 1. Så da sitter den til venstre unser rattet der. Hvis du ikke klarer å se hvilket som er til blinkelys så er det bare å prøve elimineringsmetoden :)
  8. Kan være en av coilene. Lurer virkelig på hva som er tanken bak å bytte begge oksygensensorne :p
  9. Kontroller batteriet, dette gjør du med å måle syrevekten hvis dette er mulig. Så sjekker du ladespenningen dynamoen gir ut. Punkt 1 er å ha strøm. Hvis du har strøm, men likevell så klikker det, så er det nok startmotoren som begynner å bli sliten. Det du kan gjøre er å sjekke alle ledningene som går inn på startmotoren ser fine ut. Sjekk om kabelen som går til selve startinnslaget får strøm når du vrir nøkkelen på start. Det kan du enkelt sjekke med å belastningsteste med å koble en 12v H4 pære på kabelen. Hvis alt dette er ok så kan du mer å mer tenke på å bytte startmotor.
  10. Sjekk sikringene som er i motorrommet. Det er noen storsikringer som har med batteriet å gjøre! Prøv å belast batteriet med ei pære, er mulig du får målt spenningen, men når batteriet blir belastet så er det ikke livstegn pga noe har skjedd med det under sveisingen evt. Hvis du har spenning-/eller LYS I prøvelampe til sikring å ut ifra sikringen så kan det være et relé som har med tenningen å gjøre.. men hvis selvfølgelig ikke f.eks nødblinken fungerer som går utenom så vet du jo at du mangler strøm enten fra selve batteriet eller så er det mellom batteri - Sikringer - rele ->
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår