Gå til innhold

A4Driver

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om A4Driver

  • Bursdag 04/17/1976

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 Avant B7
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 pd

Contact Methods

  • Bosted
    Tønsberg

A4Driver's Achievements

  1. må du inn i vagcom og grunninnstille egr ventil. Gå inn på 01 Motor - Basic Settings - Kanal 011 og trykk ON. Motor vil gå opp og ned i turtall i noen minutter mens den grunninnstiller EGR ventilens posisjon. Når den går ned til vanlig turtall, er den ferdig. Slett således feilmeldingene dine. Motor må være varm før du begynner. Dobbeltsjekk at du ikke har lekkasjer i noen av luftslangene fra luftfilter - turbo - intercooler - innsug. Lekkasjer her kan også gi de feilmeldingene du har.
  2. Jeg har nok svaret på det med olje. Det står feil ojlemengde både i instruksjonsbok og Elsawin (VAG konsernets verkstedsprogam). Der står det 0,5 liter for lite, og en uerfaren mekaniker(eller en for erfaren...) peiler ikke olje, de fyller kun opp oppgitt mengde. Har opplevd dette selv, og det er vannvittig unødvendig å klage på slike ting forde de ikke peiler, men kun leser databladet...
  3. Kjørte en lang og rolig søndagstur,og plutselig skjer følgende: Alt trekkkraft i motor forsvant plutselig, og varsellamper for gløding og ESP begynnte å lyse. Stoppet motoren, og startet på nytt. Ingen lys i instrumentpanel, og motor gikk fint. Kjørte en diagnose med VAG-COM senere på dagen og fikk disse feilmeldingene: Sunday,15,November,2009,13:51:09:55371 VAG-COM Version: Release 704.1 Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7 Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 Mileage: 91360km/56768miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: None Part No SW: 03G 906 016 FE HW: 028 101 212 7 Component: R4 1,9L EDC 0000SG 9820 Coding: 0000071 Shop #: WSC 29203 1 Fault Found: 16610 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Implausible Signal P0226 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: RPM: 1701 /min Torque: 19.5 Nm Speed: 61.0 km/h Load: 8.6 % Voltage: 14.29 V Bin. Bits: 11000000 Torque: 183.0 Nm Bin. Bits: 0 01 1 Readiness: 0 0 0 0 0 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.LBL Part No SW: 8E0 910 517 D HW: 8E0 614 517 AK Component: ESP8 front H05 0120 Coding: 0004401 Shop #: WSC 06325 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 39 Time Indication: 0 Freeze Frame: Hex Value: 0x3E00 Hex Value: 0x4006 Hex Value: 0x0027 Hex Value: 0x01B0 Hex Value: 0x0001 Slettet alle feikodene, og kjørte en tur, og tok en ny scanning. Da var det ingen feil å finne... Noen som har en ide?
  4. En rens av EGR og innsugsmanifoil gjorde underverker på lyd og bunndrag. EGR ventil var helt tett, og det var ca 5 mm med en tjukk tjæreaktig blanding av olje og partikler i hele innsuget. En rens som anbefales på det sterkeste. Bilen har nå gått 90000, og trodde selv ikke dette var nødvendig før 100k til..
  5. Den prosedyren som er beskrevet i linken over er heller ikke alltid "fasit". Har selv søkt mye rundt dette spørsmålet tidligere, og det ser ut til at den sikreste og billigeste måten å sjekke luftmassemåler, er å skifte den. Det er mange som bruker tusenvis av kroner til feilsøk på verksteder. LMM gir nødvendigvis ikke feilmålinger ved diagnose selv om den er defekt. Den kan kjøpes i UK til under 1/2 pris, og det er mindre en enn halv "verksted timepris" for å feilsøke. Kopier linken under, så vil dere se priser til norge (+25% moms hvis dere er uheldige...) http://motors-parts.shop.ebay.co.uk/Audi-/10372/i.html?Type=Air%2520%2526%2520Fuel%2520Delivery&Air%2520%2526%2520Fuel%2520Delivery%2520Options=Air%2520Mass%2520Flow%2520Meter&_catref=1&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_fcid=154&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1
  6. http://www.trimchip.com/test/tekniske%20artikler/LMM.shtml
  7. Har en ulyd lyd som kommer ved akkselerasjon, fra ca 1600rp/min til 2100. Hører ut som en eksoslekkasje, men dette er det ikke. Kommer også noe vibrasjon samtidig som lyden. Merker ikke noe forskjell på motorkraften. Luft-,oljefilter og olje er byttet uten at det gjorde noen forskjell. Noen som har en ide om hva dette kan være?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår