Gå til innhold

Bilpleie Gærning

Bruker
  • Innholdsteller

    140
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Bilpleie Gærning vant dagen sist Juli 10 2014

Bilpleie Gærning hadde mest likt innhold!

Om Bilpleie Gærning

  • Bursdag 08/02/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Lancer Evolution IX
  • Biltype (eks Audi)
    Mitsubishi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    4G63 MIVEC
  • Fylke
    Nord-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Steinkjer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bilpleie Gærning's Achievements

  1. Finnes desverre flere av denne typen... Hvordan endte denne saken?
  2. Har også handlet bil der. Topp service og virkelig hyggelige folk!
  3. Ja, potta skal være merket med ett innstemplet nummer.
  4. Så lenge potta er E-merket trenger du ikke dokumentasjon på støy. Er den ikke det er du rimelig fucked... Snakker av erfaring. Prøvde å få godkjent ett eksos anlegg på en EVO jeg hadde... Ble henvist av BT til lab. Var på godkjent lab i Trondheim å betalte en hau med penger for å få papirer som dokumenterer standstøy og "forbikjøringsstøy". Når jeg kommer tilbake med papirer var heller ikke det godt nok siden potta ikke var E-merket (dette sa han ingenting om når han henviste meg til lab). Jeg er usikker på om han faktisk har rett eller ikke. Dette er beskrevet i vedlegg to i ett av EU direktivene til kjøretøyforskriften, og der står det faktisk svart på hvitt att den må være E-merket. Det står dog lengre ned att dokumenter fra godkjent lab er dokumentasjon god nok, men krangelen gikk ut på om regelen med dokument fra lab slår i hjel regelen som sier den må være E-merket eller ikke. Dette kom jeg ikke noen vei med så her må nok en jurist kobles inn for å tyde regelverket. Lang historie kort: Bortkastet penger og ga opp hele prosjektet etter femte tur innom BT.
  5. Kan det være denne? Heter "forskrift om krav til kjøretøy" http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1990-01-25-91 Vær oppmerksom på att det er datoen bilen er førstegangsregistrert i Norge som teller, ikke årsmodell :)
  6. Det står vel en del om dette i kjøretøyforskriften. Ny lengde/bredde på bilen skal vel skrives inn i vognkort. Hvor enkelt dette er aner jeg ikke, men jeg har hørt folk som har fått nekt pga mangel på dokumentasjon på hva slags matereale breddingen er laget i. Dette var vist mtp sikkerhet hvis du kjører på en person. Om dette er bare bull$hit eller om de har noe hold i dette aner jeg ikke. Min erfaring er att de ikke legger seg opp i slikt hvis det ser bra ut. Har inntrykk av att så lenge senk, soting av ruter, felger og eksos er OK så driter de i allt annet...
  7. Gratulerer. Fornuften seiret til slutt :)
  8. Gratulerer :) Jeg mener dette uten tvil var det riktige utfallet i saken, men synes denne diskusjonen har vært veldig interessant uavhengig av utfall.
  9. Vil tro, slik som TKarlsen sier, så lenge numrene på fjærbein og fjær fortsatt er synlige og stemmer overens med TUV papirene så skal dette gå greit. Dog er farge på fjærbein og fjærer som regel oppgitt i TUV papirene. Disse folka er etter erfaring truende til å henge seg opp i hver minste detalj.
  10. Det er ikke trafikkforseelse og ikke ett forenklet forelegg.
  11. De kan ha gjort en feil? Så nå kan plutselig myndighetene gjøre feil også nå? I følge dine forrige innlegg her hørtes det ut som alt som kommer fra overodnet makt må tas for god fisk... Da er vi altså enige om att myndigheter kan gjøre feil. Det vil si att det også er en sjanse for att det er gjort feil i TS' sak?
  12. For alt vi vet kan politijuristen som har sendt ut forelegget anta att TS' bil har blitt kjørt med etc, jeg betviler sterkt att han sitter med alle opplysninger i denne saken og han har nok bare blitt fortalt tollvesnets "historie". En sak har alltid to sider så dette er langt fra noen bekreftelse på hvem av oss som har rett eller galt.
  13. Jeg snakker om forelegg ja, jeg kan ta bilde og poste her om du vil se?
  14. Og det er vel her vi har funnet ut att vi er uenige. Du må forholde deg til registreringsplikten om kjøretøyet skal BRUKES, biler på museum har også ofte kjennemerker (til og med utenlandske kjennemerker som ikke tilhører gitte bil en gang), men tollvesnet klipper neppe skiltene av de og kaller det dokumentforfalskning. Jeg mener bilen til TS neppe kunne anses som i bruk og dermed faller vegtrafikkloven og registreringsplikten bort.
  15. TS hadde jo levert inn skiltene, men i ettertid kjøpt nye på lovlig vis gjennom Lator...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår