Gå til innhold

major

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om major

  • Bursdag 07/16/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Oppland

major's Achievements

  1. Zetec eller Duratec da?????????
  2. Noen her som har, har hørt om eller har kjennskap til Blue Star utgaven, tror det var jubileums modell i 78?????
  3. HAHA så tøft. Sverre Isachsen har vunnet EM igjen med en motor fra STEINALDEREN. ikke dårig det :ford: og Julian Godfrey er et steinalder menneske!!!!! han må være godt over snittet intellektuell til å være det??? men uansett, Polly`n kan dette med høye hastigheter, og han er vel et bevis på att det kan kjøres VELDIG fort, men det er en lang prosess, ikke bare en kraftig motor. er det noen her som har prøvd å nå 300 på R sykkel? så vet de at det begynner å gå ganske tungt og kansje vinglete i den farten, og den lange strekka har blitt veldig kort. så ikke glemm at det ikke bare er akselrasjonen som bør vere bra , men også retardasjonen.
  4. Yes, å Turbo-May kunne du få i M også. men Capri 2,8 Turbo er det eit "reint" Ford produkt? ligner veldigt på May, bortsett fra trykkboks med RS badges å greier Tickford Turbo Capri er vel også regna som ein "orginal" Turbo Capri, iallefall av britene
  5. ja ja, bare innbillt meg at torpedoen var lik sierra og jeg
  6. er det ikke bare takplate og dører som er like?
  7. Liker tidlige modeller. 67 til og med 70 er fineste modellene synest jeg , bare ikke Elinor kopier og lignende stylede utgaver. Synest det er så nærme perfekt utseende på karosseriet som det er orginalt, så Shelby baklys og hekkspoiler får bli på orginale biler. En av få som har lykkes med custom arbeid på karosseri synest jeg er, Troy Trepanier med sin "FastForward" 67 Fastback. Men det er nå min mening
  8. Trur det er ein på escort registeret som bygger med sånne utbygg. Tviler på om du får dei i stål, "orginale" zakspeed mk1 var vel også glassfiber trur eg. Du får melde deg på eit kurs eller to hos Lazze Jansson og "banke" ut sjermer selv hehe. Hva er det du bygger deg da? rein replica eller veig bil???
  9. ok. først på 90 tallet så ringte jeg på ei annonse på en mk1 turbo-may. bilen skulle vere orginal, men i dårlig stand (var vist ganske rusta) syntes prisen var ganske høy (den gang) for et objekt, og i allefall når jeg hadde igjen nesten et år med førstegangs tjeneste. mener å huske at bilen var på sørlandet et sted. jeg har prøvd å spurt ymse folk på div ford treff, men ingen som har hørt om en sånn bil i Norge. det hadde vert noe å hatt i dag
  10. Prøver igjen, er det noen som kjenner til turbo-may utgaver i Norge??????
  11. Hei Grandisjohn: Jeg og forstod det som at de 2 mk1 2,8 Granadaene kom til Norge med en feiltagelse. Jeg kjenner kansje noe av historien til en av de, det er litt uvist om det var en "norsk" bil eller om det var en importert bil. Den ble vraket/huggd etter det jeg husker, og motoren ble montert i en rød tidlig mk2 Granada, bilen gjekk i nord Gudbrandsdalen i noen år men ble solgt videre (dødsbo). Broren min skrudde en del på den bilen, og spurte eieren flere ganger om å få kjøpe bilen. har også hørt historier om noen som mener at noen hadde en sånn Granada i Sjåk, men hvem vet. Anngåande Consul 3,0 GT, så var det 2 stk i Sel omeng, ein 4 dørs å jeg tror den andre var 2 dørs, begge var blåe husker jeg, 4 dørsen hadde kompisen til min bror som ungdoms-bil, det var tider det, med Granadaer,Taunuser,Cortinaer noen få Capri og M`er i ymse GXL,XL,GT,RS,Injection og Ghia utgaver
  12. Faren til en kompis av meg kjøpte seg ny consul GT 3,0 her i Norge
  13. Etter det jeg har forstått, så har det vert levert 2 stk 2,8i mk1Granada på Lillehammer
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår