
Fordcossi
Bruker-
Innholdsteller
22 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Fordcossi
- Bursdag 11/22/1990
Contact Methods
-
Bosted
Flekkefjord
Fordcossi's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
God dagen, ska starta prosjekt nå men ska "desverre" ikje legga det inn på bilforumet.. Det jeg vil ha svar på denne gangen er om noen har spessielt peiling på dette oppsette eller is turbomaskin. Tenkte jeg skulle bygge turbo på en is maskin. Oppsett: Blokk: 205 blokk Topp: is topp Stempler: coswort?? Passer orginale coswort stempler uten noen tilpasnigen?? Veiv og råde: Tenkte jeg skulle bruke det som stod orginalt i 205blokken. Turbo: Garrett T3 60 trim. Funker denne bra til denne maskinen jeg tenkte å bygge? Toppakning: cosworth passer det? Eller hvor mange mm skal den være?? Jeg tenkte på stålpakning?? Hva anbefaler du.. Jeg tenkte jeg skulle bruke org is topp uten noen oppgraderinger eller lignede.. Dyser: Skal skaffe noen større dyser.. Noen du anbefaler?? Grenrør: Sveiser selv. Kom me komentarer og hva dine erfaringer tenker..
-
ikke ledninger men slanger!!!
-
mulig jeg har sakt feil men det eg 3 nippler ut fra forgasseren. Utenom den som bensinen skal inn på. 1 nippel helt nede på forgasseren som går rett inn i den ene "kjeden" eller Speedopningen så der suger den som bare faen. 2 nippel eg på en måde rett på sia bensinintaket på ei slaks pumpe. 3nippel er går inn inni den andre "kjeden" speedopningen der speeden kontroleres.
-
Hei igjen felt hvordan jeg masser.. Men dette er noe jeg er ganske blank på. Jeg har kjøpt meg ein sierra den stod det en elektronisk forgasser på. Men jeg skal bygge meg en liten søt hissiprop. Så jeg startet med å kjøpe meg innsug og forgasser. Den sviver fint på tomgang og høye og laveturtall men med engang jeg gjir speed så bruker den 0.5sek på å "komme" seg. Vet ikke helt hva det kommer av.. Jeg tror at det kommer av at den får litt formye eller så bruker den, den tiden på å få bensinen sin. Det jeg trenger svar på er om noem har kjenskap til dette eller lignene eppisoder. Jeg byttet forgasser for å få uttnyttet de hestene det er i den stakkars ohc`n. Skulle tro jeg skulle ha Prosjekt tråd men dette er et spørsmål:)
-
ja eg sjønne jo detta men det er fler en 1 kabel. Det er fler
-
Bli rått. Detta va gutten som konne sveisa. Mesunne deg å dine evna. Stå på..
-
Kan du forklare så enkelt og nøye du klarer??
-
Det er en nippel helt nere på forgasseren som den suuger ut av viss jeg kjenner med fingen..
-
Hei, igjen! Jeg fant ut at en pakning var gåen, så jeg skiftet den og den ble betraktelig bedre. Men jeg er ennå usikker på det med vackumen. Nå er den slik at den sviver helt jenvnt og fint på tomgang men når jeg gir full speed så bruker den 0,5-1sek på å "komme" seg. Ellers sviver den som den skal, kunne du forklart mer nøyaktig hvor alle disse vackum slangene skal. Hvor slangene kommer fra: 1 slange kommer fra hjernen. 2 slanger kommer fra bunnen av innsuget av en slags varme sensor som blir aktivert av vannet når det blir en viss tempratur. 2 slanger er koblet inn på en lik sensor som blir aktivert ved en viss tempratur. Det går ut 2 slanger ut av denne sensoren. Det er 3 nippler på forgasseren, som disse slangene skal inn på. Har prøvd det meste når det jeller disse vacum slangene, men virker ikke som det skjer noe serlig. Jeg byttet jo innsuget så det er ingen nippel som hjernen kan kobles inn på. Isteden er det 3 nippler på forgasseren. Takker for svar.
-
Jeg koblet 2 vakum slanger inn på hjernen. Den ene er koblet inn på vannet og den andre in på forgasseren. De samles inn i en T som er koblet til hjernen.
-
Hei igjen! Jeg har en ford sierra 3 dørs 1986mod gasser maskin. Det stod montert en elektronisk forgasser. Seiv ganske fint me den.. Kommer ikke helt på hvorfor jeg byttet til mekanisk. Men jeg byttet innsug og gasser til mekanisk weber. Den sveiv ikke bra i det hele tatt, det var sån at det smalt og plapret bag i eksosen kom vell noen smell av og till opp av forgassaren. Reiner med den fikk for mye bensin. Etter jeg stilte den inn litt sveiv den fint når den var varm. Når jeg skulle starte den neste dag. Hvar den helt lik når den var kald smeller og dauer ut ved full speed. Så den må svive seg varm før den sviver fint. Føler jeg har stilt den så langt in det er mulig. Er det bare en justeringskrue?? Takker for svar Mvh Stian..
-
Det virker som om toppdeksel-pakningen er litt bob bob. Virker som om Motoren "svetter" litt, det er vell det ensetse ikke lekkinga bare litt "svetting".. Tror 2 av pluggene er knekt. Vil jaffal ikke svive, men hva har det med toppdeksel-pakningen??
-
Hei igjen, Har en ford sierra 3 dørs. Jeg buttet just alle 4 pluggene. Den sveiv så fint så fint men så etter den hadde svevet rundt 1-2 timer på tomgang, tokk å ruste opp motoren i ny og ne. neste dag jeg skulle starte bilen sveiv den som ei hore. Den fusket og smalt i eksosen tror den komm litt ut av forgasseren også. Tror den får feil mengde bensin og luft. Noen som kan tenke seg noe som er gale eller er det bare det at de ikke tåler å stå på tomgan i timer og rus i ny og ne.. Holdt på å skru inni bilen var derfor jeg hadde motore gåene pga: Å få noe varme. Jeg er ikke helt sikker på om det er pluggene har ikke skjekket men det var det jeg kunne tenke meg det var. Mvh stian Takker for svar
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.