Gå til innhold

Royalmaas

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Royalmaas

  • Bursdag 03/23/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler
  • Modell (eks S4)
    Corolla AE86
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Skule
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Stord

Royalmaas's Achievements

  1. Bilen går for 50.000,- før månedsskiftet Toyota Supra 3.0 Turbo Hardtop 1987, 236 000 km, kr 51 530,-
  2. Bilen er en 87 MK3 Turbo som har rundet 235.000km, hvorav jeg har kjørt den litt over 20.000kmt uten problem. Kjøpe bilen for litt over ett år siden for 75.000kr, og har brukt bilen daglig siden. Bilen har vert eiet av Toyparts i Bergen før meg, og i følge han skal han ha liggende forhåndsgodkjenning papir på 2JZ til akuratt denne bilen, om det kan være av interesse. Bilen er en Hardtop utgave og med manuel girkasse, som egentlig var grunnen til att jeg kjøpte bilen. Det sitter montert Profec II Boost controller som er lett å justere og jeg har hatt den på 0.8 Bar siden jeg kjøpte bilen og den går ganske godt. Sitter og Gule Koni bak og Apexi senkefjærer foran og bak. Koni foran følger med men trenger demper skåler. Kan og nevne att det er 2.5" eksos på bilen fra Turbo til endestuss. Har som sagt selv brukt bilen hver dag til jobb, og han faktisk aldri stoppet for meg. Bilen var lakkert for ett par år tilbake i en Ferrari rød farge som den passer veeldig bra, men er dessverre dukket opp ett par rustbobler på ene hjulbuen bak og bak ene listen på døren. Litt specs: Metall toppakning med ARP studs Vanntemp og Oljetrykksmåler i A Stolpe Ultralite Nurnburgring Felger, 225 - 265 18", Nokian Hakka Z Dekk, trenger nye dekk bak ! Følger med ett sett utslitt piggfritt på alufelg 16" Gele Batteri Minus: Bruker litt olje pga utslitt turbo, motoren skal være overhaldt av Toyparts før han kvittet seg med den og jeg fant ingen antydning til slitte ventitetninger når jeg sjekket toppen av stemplene med kamera. Som sagt noen blemmer på karroseri, men bra under bilen, ingenting i kanaler osv Dårlige dekk på felger bak Interiør fra forstolene og bak er tatt ut, dette kan eventuelt monteres igjen mot tilleg i pris, har alt liggende. Passasjer stoler er strøkne. Servo stoppet plutselig og virke, har ikke funnet ut hvorfor. Det er servolje på bilen og reima er nylig byttet, så vet ikke hva som er problemet. Skal feillsøke mer før evt. salg Alt i alt en veldig god bil som trenger litt pleie for å komme i 100% stand igjen ! Olje og filter og olje på diff er nylig byttet ! Selges for 55.000kr til første mann med penger, ferdig prutet! veldig mye Supra for pengene ! Selges fordi den må vekk pga plass og tidmangel, har dessverre ikke tid til å gjøre den i stand selv som egentlig var planen. EU godkjent nylig og godkjent frem til 28/5-15 om jeg ikke tar feil :) Skiltene er bare til å hente ut for kjøper ! Er du interessert er det bare til å ta kontakt på 47214642 :)
  3. Som sagt så er problemet borte. Vist du ser på bildet jeg la til så er det en rød sirkel rundt stikket som jeg dro av. Når det stikket er frakoblet så går bilen mye bedre, mest sannsynlig som den skal. Derfor lurer jeg på hva det stikket går til.
  4. Oppdatering igjen... Hva enn det stikket er så er det den som er årsaken til problemet. Kjørt med luftfilter og allt og tatt av stikket, og det er som om jeg får 50 hester mer på full gass, Helt merkeligt. Går den til noe bensinfordeler eller luftmåler ? Har en mistanke om att den fordeler bensin, da forbruket mitt di siste månedene med snill kjøring har nesten vert 2L på mila. Uansett så er jeg glad for å få en bil med litt futt i, og håper noen har svar på hva og hvor det stikker går !
  5. Updatering: Etter å ha lest kommentarene her har jeg prøvd å finne ut av hva stikk som er LMM. Første stikket jeg prøvde gjorde att tomgangen la seg på ca 1000 omdr. Når jeg kjørte med stikket av virket det som om problemet ikke var der lenger, men jeg kan nevne att jeg kjøre uten luftfilter og luftfilterboksen. Lyden ble seff mye bedre men etter å ha kjørt bilen i flere måneder merket jeg att istedenfor å dø av på full gass fant den mer krutt å rutte med. Tviler på att allt dette er Luftifleret sin feil, da det ser nesten nytt ut. Her er stikket jeg dro av : [ATTACH]31795[/ATTACH]
  6. Heisann, jeg eier en 1990 W124 230E, Automat som ikke går som den skal. Problemet er når jeg gir full gass, så går bilen mye dårligere enn f.eks ved 80% gass. Problemet har vert før og siden jeg kjøpte bilen, og jeg har brukt en del penger på å få vekk problemet. Det vanlige som Tennplugger(NGK), pluggledninger, rotor og fordelerlokk er byttet for mindre enn en måned siden. Lambda ble byttet i går da jeg har målt på den gamle og den regulerte nesten ikke og var veldig treg. Etter Lambda ble byttet har jeg ikke merket noe forskjell i det hele tatt. Noe som er verdt å legge till er att motoren aldri blir varmere en 85 grader ca, og radiatorviften er aldri i drift. Jeg har prøvd og "jumpet" kontakten til viften og da snurrer den som den skal. Det som jeg mistenker er att termostatet er åpent til enver tid, da jeg har kjent på radiator slangene og di er varme hele tiden. Jeg har tenkt på muligheten med tett katalysator, men den blir ikke unormalt varm og jeg kan ikkje høre noe tegn til risting fra den. Når bilen går på tomgang kan jeg kjenne når jeg sitter i bilen att den hopper over noen tenninger, og jeg kan og føle bak eksospotten att den mangler noen pulser. Dette er som oftest bare når bilen er Varm (85c). Jeg har nå vurdert å skifte bensinfilter og se om det har noe å si, tenker att kanskje filteret er tett da det sikkert aldri har vert skiftet og når jeg gir fullt pådrag klarer ikke pumpen å levere nokk bensin i forhold til luftmengden. I dag kjøpe jeg forgasserrens og sprayet rundt insuget og manifolden etter vakumlekasjer, men det virket ingenting på turtalet. Jeg har ikke vert innom tenningstidene enda, men har hørt att disse bilene har autmatisk justering ? Synest det er rart att bilen er god og kvikk når jeg ikke gir full gass, men når jeg gjør det er det som om den holder igjen. Bilen hoster ikke med pådrag og virker ikke som den har tenningsproblemer utenom litt på tomgang. Kan og legge till at bensinforbruket er ekstremt høgt, men har ikke rukket og målt etter att Lambda har blit byttet. Setter utrolig stor pris på etthver svar, begynner å bli desperat etter å få bilen i orden. - Roy
  7. Go race > Multiplayer > Private Race så trykker du på Game Setup og skrur av hjelpemidler ( STM, TCS ). Eller du kan gå inn på Game Setup og helt øverst på "Game Type" så velger du Drift :)
  8. Heisann ! Ser det er en del her som spiller Forza 3, og lurte bare på om dere hadde lyst å legge meg til på Live ? :) Har spillt Forza siden 2,en og har egentlig bare spillt med Engelske hele tiden, som blir ganske kjedeligt i lengden.. Gamertagget er : Hachi Roy Er på ganske ofte :) Så det er bare å invitere meg når du er på.
  9. Hei ! Bare å legge meg til for litt Racing eller Drifting :) Gamertagget er : Hachi Roy Spiller ganske ofte nå som været ikke er helt på topp..
  10. Da la jeg dere till på Live :) Hvist noen andre har lyst å legge meg til, så er Gamertagget: Hachi Roy
  11. Hei ! Har ikke merket att det var noe Drifting "community" her i norge og :D Har driftet på Forza siden FM2, og har vert på FM.net rundt ett år nå. Hva er Gamertaggene til folket her ? Hadde vert kult å spillt med noen som snakker norsk ! :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår