Gå til innhold

Sluredyse

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sluredyse

  • Bursdag 04/17/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Sluredyse's Achievements

  1. Takk for svar, begge to. Skal sjekke fjærer og foringer litt mer nøye. Ang. bakluken, så var ikke den andre tråden helt komplett. Jeg kan litt om elektronikk, så kan alltids feilsøke litt. Spørsmålet er om jeg kommer til, nå som bakluken er låst og ikke lar seg åpne igjen..?? Finnes det noen alternativ måte å åpne den på?
  2. Hei, Håper noen kan gi meg noen tips om bakluken på min 2000 Avant. Låsen begynte å leve sitt eget liv, og gikk opp og igjen som den ville. Nå har den sluttet med det, men bakdøren er lukket og lar seg ikke åpne. Er det mulig å få av trekket og få den opp innenfra? Og hva er sannsynligvis feilen...? Det andre problemet mitt er noen ulyder fra venstre foran. Det er en klunking/klapring som er spesielt hørbar på litt ujevn vei. For en mnd siden skiftet jeg bremseskiver, klosser, begge øvre bærearmer, stab stag og endeledd på begge sider foran. Da var den tight og fin et par uker, før denne klapringen begynte. Har tatt av hjul og kikket litt, men finner ikke noe løst... Setter stor pris på alle forslag :-)
  3. Tenkte jeg skulle legge inn et siste svar i tråden til hjelp for andre med lignende problem. Etter å ha kikket litt, så tror jeg nok at det er viskeroverføringen (viskerrammen) som er problemet. Denne koster ca. 900 kr (bildeler.no). Evt. kan den nok smøres opp igjen, og DIY`en fra "arild65" her i tråden gir en god guide på dette. Desverre har jeg ikke tilgang til verktøy, garasje, e.l. her jeg bor nå, og vindusviskere må man jo ha. Så da blir det verksted. Møller skulle ha 3350,- for jobben, men har fått et tilbud på kr. 2800,- fra et lokalt verksted. Tror jeg går for den, selv om det er blodpris for en del til 900kr og 20 min jobb. Prisen inkluderer da skifte av viskeroverføring, deler og arbeid.
  4. Tusen takk for svar og bra DIY. Da satser jeg på at smørning gjør susen!
  5. Har et problem på min A4 2000 mod. Vindusviskerne går ekstremt tregt og hakkete, og til tider stopper de helt. Det er litt forskjellig fra dag til dag, men nå har de vært dårlige en stund. Noen som har noen tips? Kan jeg åpne opp noe og smøre? Eller er motoren dårlig? Jeg søkte her på forumet og fant en gammel tråd der en hadde samme problem, og han hadde vært på Møller og kjøpt seg ny "visker-ramme". Men jeg kan ikke fatte hva en "visker-ramme" kan være for noe...? Tips om tiltak mottas med takk :) Forresten, en ting til.. jeg har merket meg at viskeren på førersiden stopper litt tidlig, sånn at 5-6 cm av vinduet ikke blir tatt. I sølete vær så er det som om A-stolpen blir dobbelt så bred, er dette vanlig på B5?
  6. Hei, grattis med ny bil! Nå er ikke jeg noen stor mekaniker, men har en A4 selv og har lest endel på forumet her.. På spm 1-3 tror jeg du har gode forslag selv, uten at jeg er helt bombesikker.. 5. Det at du ikke får opp tempen er 99,9% sikkert termostaten. Hadde samme problem selv, og termostatbytte fikset det. Koster ikke mange kronene, og det er greit å bytte selv. Bare husk å lufte systemet etterpå! Det ligger forresten en fin guide her i forumet om du søker litt. Håper du får orden på bilen :-)
  7. Hei, Jeg har akkurat samme bil som deg, både årsmodell og motor. Ringte til Møller, og de hevdet at nye instrukser fra Tyskland var 180.000 km intervall, uavhengig av år. Har faktisk fått dette oppgitt av 2 forskjellige Møller-butikker. Tidligere var det 120.000/5 år som var "regelen". Men så spørs det hvor lenge man tør å vente, siden garantitiden er forbi for mange år siden... jeg er på ca. 80.000/5 år nå, men tror jeg venter et år til! Har ikke helt økonomi til det nå... Det har vært rapporter om biler hvor reimen har røket tidlig, men jeg tror det var helst på de første bilene som rullet ut i `95 og `96, og da før reimen ble skiftet for første gang. Uansett, du kan jo ta deg en telefon til Møller dersom du vil høre med dem :)
  8. Tennplugger, pluggledninger eller rotor/fordelerlokk er mine beste forslag her!
  9. Kan iallefall fortelle hvordan det var på min Audi 80 1989, regner med det er mye av det samme... Det står en sensor på radiatoren (venstre side når du står foran bilen). Denne står det en kontakt i som kortslutter når det blir varmt, og viftene skal starte. Jeg hadde også den feilen at denne sto i konstant kortsluttet (lukket) posisjon. Du kan teste ved å ta ut pluggen, og kortslutte polene med en binders etc. Dersom viftene begynner å gå da, men er avslått når du tar vekk kortslutningen, så tyder det på at sensoren er gåen ja. Når jeg skulle skifte denne så hadde de den ikke inne noen plasser lokalt.. så jeg endte opp med en bryter og noen meter høyttalerkabel. Laget det til slik at jeg aktiverte viftene manuelt mens jeg sto i kø, hehe. Ahh, savner gamlebilen. Mange artige løsninger som kom på den med årene :)
  10. Sluredyse

    Min Avant

    Fin bil! Tok seg faktisk bra ut med hvite felger.. Men jeg lurer på hvordan du bygger anlegg? Jeg har også en Avant, 2000 mod. Den har bare noen ganske så ubrukelige fronthøyttalere, og er en av de få A4`ene jeg har sett som ikke har høyttalere i bakdørene. Noe som er litt rart, siden den har sportspakke og annet snacks.. Uansett, hadde vært fint å få vite litt om hvordan du legger det opp! Jeg har kun erfaringer med å bygge i sedan fra før, og der har man jo hattehylle og skjult bagasjerom.
  11. Jeg hadde noe lignende på min.. Kom ikke opp i mer enn max 75 grader, enda mindre i nedoverbakke. Så jeg skiftet termostaten, og da var det dønn på 90 igjen. Men.. det tok bare 2 dager før bilen var tilbake til gamle synder. Jeg tenkte jo at det måtte være noe med termostaten, men for sikkerhets skyld så prøvde jeg å lufte systemet litt ekstra. Det hjalp, og nå har den lagt stabilt på 90 de siste måneder :-) Vet ikke om dette er til hjelp, men mitt råd er å lufte kjølesystemet skikkelig godt før man skifter termostat for 2. gang..
  12. Nå har jeg riktignok en 1,8 bensin, så er ikke sikkert det er likt.. Men termostaten min ligger under motoren, du ser den hvis du følger slangen som går ut fra radiatoren nederst på førersiden. Er ikke så vanskelig å komme til, må bare fjerne beskyttelsesplaten under motoren. Jeg fjernet også et lite stag for å få bedre tilgang, men vet ikke om det er nødvendig. Var uansett bare noen skruer. Det ligger en fin guide til termostatbytte her på forumet en plass, bare søk på "termostat" så finner du den nok :-)
  13. Herlig.. Termostaten min fra Biltema virket i ca. 3 dager før den satt seg i konstant åpen posisjon igjen.. tilbake på 60-70 grader driftstemperatur. Jaja, får satse på VAG eller Mekonomen sin denne gang tenker jeg. Har forresten sett at det er et par til på forumet her som har opplevd det samme med Biltema termostat. Så, dere er herved advart!
  14. Dobbeltsidig tape på min gamle 80 og. Overraskende hvor godt den kan sitte noen ganger...
  15. Er med på at det er en føler, men hvor er den? Står den på radiatoren? Skiftet termostaten, og det gjorde at tempen ble rett, men fortsatt går viftene.. Og dette med feilkoder.. Må de resettes for at ting skal bli ok igjen dersom jeg skifter føleren? Merker at ting var litt enklere med min "analoge" Audi 80.. ;-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår