Gå til innhold

eduus

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eduus

  • Bursdag 01/06/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

eduus's Achievements

  1. Hei Bilen min står nå på verksted og synkroniseringsringene? er gåene. Lønner det seg å bytte disse eller kjøpe ny girkasse? Girkassen har kode GFK og dette hadde verkstedet aldri hørt om. Ser ut som det kan være vanskelig å finne noe som passer. Noen som har noen gode ideer?
  2. Takk for svar. Mekaniker mente at det kunne være synkroniseringen som er problemet, men han sa at dette ikke kunne fastslåes uten å ta ut kassa og åpne den for å se hvordan det ser ut. Det er bare at dette er så sinnsykt dyrt å få gjort på et merkeverksted, så skulle gjerne visst hva som var problemet slik at jeg kunne lagt jobben ut på anbud for å se hvilke priser jeg må forholde meg til. Regner med at hvis det er selve girkassa som er problemet så er det fort snakk om 30 lapper, noe jeg rett og slett ikke har råd til.
  3. Hei Har et lite problem som har vart en god stund. Kjøpte meg en Passat i fjor, som etter første turen har gitt meg masse hodebry. Giret skraper i 1. og 2. gir og jeg vet ikke helt hva problemet kan være. I begynnelsen fikk vi beskjed om at det var clutchen som måtte byttes. I går var jeg for å taksere bilen og han som sjekket den sa at clutchen var helt fin, så problemet må være noe i giret. Det går av og til an å gire fra 1. til 2. gir, men som oftest skraper dette. I tillegg så er det problematisk å gire ned/opp i både 1. og 2. gir når bilen er i bevegelse. 1.giret er helt umulig når bilen ikke står stille, mens 2.giret er litt mer ettergivende. Har hørt noe rykter om at det kan være noe synkroniseringsgreier, men ettersom jeg ikke har snøring på bil, så lurer jeg på hva dere fagfolk tror om dette? Må girkassa byttes, eller er dette noe som mest sannsynlig går an å ordne for en ikke altfor dyr penge?
  4. Heisann. Jeg har en Passat 1,6 2004 modell der clutchen er gåen. I tillegg er vindusviskermotor bak defekt. Ettersom bilen snart har gått 120.000 så må jeg vel kanskje også skifte regreim. Har fått et prisoverslag på lås, spylervæskelekkasje og clutch, samt bytte av svinghjul på Møller til totalt 27.476,51 kr. Synes dette var litt i meste laget. Lurer på om noen har noen erfaringer og eventuelt forslag til hvor man kan få gjort dette billigere uten at kvaliteten forringes. Bor i Oslo. Takker på forhånd for svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår