Gå til innhold

Koberg

Bruker
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Koberg

  • Bursdag 01/21/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

Koberg's Achievements

  1. på en diesel er du så heldig å kan få vanvittig mye ut av en chip i motsettning til bensiner, men ja d kan fort bli dyrt (noe som gjelder alt av hobby-trim) lever den inn til proffiser å få deg mindre svinghjul, der morroa ligger!
  2. med mindre stage til kuleleddet er bøyd, skal det bare være og løsne på en tapp, som skal stå over eller under på leddet, som skal passe inn på et spor, vertfall det mest vanlige men vet ikke om d er noe spesiell anordning på din Rollo!
  3. Jobben i seg selv er veldig lett, bare tids krevende, på kjede sitter det et lite strammehjul, det må du løsne, om jeg ikke husker helt feil er det bare av med slangene til coil, toppen av forgasseren, et par bensinslanger; til forgasser, retur slange ect. ellers er det noe elektrisk; feks. jord til batteriet (sitter vell på siden av toppen) vanligvis i karosseri eller i kassa, men hørte noe om den satt på toppen ;S å ellers alt som det er å finne av kabler, så du kan ta av toppen. VIKTIG:::: akkurat samme toppakning som originalt, tykkelse på den gamle står oppgitt i en "hull-kode" på pakkningen. ellers bare å gjøre godt rent, stramme i riktig rekkefølge. også med registeret, marker hvor stemplene står i forhold til ventilene så du slipper motorhavari;D God fornøyelse!
  4. har nå tatt av dekket, å prøvd å kjent litt, får det der lille "klikket" som tyder på slakk i hjullager om jeg ikke husker helt feil?
  5. Kjørte i morrest en polo 1.2 2004mod. når jeg var kommet opp i ca 20-30km/t så startet ratte å riste noe voldsomt å svingte til venstre.. noen ider om hva dette kan være? snakket med en kjenning fra bilbransjen som mente det kunne vært sand som har kommet i inner-felgen. Jeg selv er redd det kan være forstillinga? kanskje ubalanserte dekk? men med tanke på at den har ikke blitt kjørt i noen fortauskant eller sand, så kan jeg ikke skjønne hvordan dette sku ha skjedd. har sjekket hjulboltene, de sitter som de skal. Noen forslag? Hvert borti det samme selv? HJELP! ..har lånt meg en bokk i morgen klokken 5, så raske snar hadde vært kjekt ;) takk på forhånd! :))
  6. ja hær va d jo mye respons hehe.. ja du har helt rett at det er girkasse på dem, det er d vell på de fleste biler, men om du mente at det er en svakhet.. så er det vertfall helt nytt for meg. det jeg har hørt fra alle som kan subaru er: ustoppelig! tror ikke det er mange andre enn Petter Solberg som har klart å kjøre sund en Impreza ;) det som man bør være litt ops på er: -vannpumpa -fjæring -foringer i forstillingen -bremser-klosser og skiver -drivakselmansjetter, har d vært hull på dem lenge blir det fort et dyrt kjøp hvor du kan ende opp med å kjøpe ny drivaksel å subaru deler er DYR! -fjæring, en gt har mye futt i seg, å jo fortere du kjører jo mer må du bremse, hard bremsing sliter ikke bare på bremsene men også demperne ;P -simmeringene på fram å baksiden av motoren. -rust ved spoiler, kan oppstå rust ved etter-montert spoiler. dette er en nazi liste, for Subaru'er flest er det bare tut å kjør! ;D men jeg selv lurer på hvor mye 2.5 gt bruker på mila, om noen vet d, ROP UT! både blanda by å landekjøring :P
  7. assa hadde ikke den eldregarde vært så jævla selvsikker i trafikken å ment at dem eie den (ikke alle da selvfølgelig). så tror æ dem hadde tatt d litt mere med ro, og tenkt at d kan være en helt ny å fersk sjåfør. å tenke litt me haue. e enda noen måna til oppkjøringa mi.. men æ har under øvelsekjøring opplevd, å bli pressa ut av rundkjøringe, måtte håppe på bremsa når 2 gamle kalla sku ta forbikjøring, å kjørte inn igjenn i høyre fila før dem hadde passert. alle de hær gangan, så e d æ som 16/17/18åring som har undvika ulykke.. å ikke minst alle dem nærsynte idiotan som skal ligge å præsse på så nært dem kommer kroken
  8. Hei, jeg som alle andre må ha sin førstebil.. å lurer på hvordan jeg skal velge... skal bruke mellom 50-150.000kr skal være turbo minimum 175hk ser helst opp til 220hk ikke noe stasjonsvogn RWD eller AWD Bilen skal være en stilig satan som skiller seg godt ut og får folk til så snu seg å vekker naboene. Har sett en god del på Impreza gt, litt på 3-serien å Opel Omega Lotus. så det er noe slik jeg er ute etter. Så har du noe tips om hvilken bil jeg skal velge, eller noen som ikke er nevnt, noen dere fraråder meg osv så rop ut! Takk på forhånd! :D
  9. Jeg holder på med min utdanning som bilmekaniker nå. å jeg garangterer deg at både din kunnskap å intresse kan du være helt grønn på. men det går ikke lenge før du blir helt gal etter yrke, det er vell det yrke som krever minst teori innen utdanningen å mest praktisk. å du trenger ikke å kunne en dritt om biler så fremst du føller med i timene, får du blir å lære d mest utrolige! :D ja å en ting til, bilmekaniker som yrke er noe du ikke går lei av. det moderniseres konstant!
  10. Tenkt å knuse hele calippern eller ?! Du kan enten prøve med en dorr for å så se om den vill komme, fønker ikke d, tar du en kjørner setter den mitt i å kakker til med en hammer, så tar du den minste borr du har å borer igjennom =)
  11. i følge opel norge, så skal dette la seg gjøre. en calibra før er blitt godkjent med dette. men resten har ikke blitt godkjent. fikk beskjed om så fremst det gjøres en utrolig god jobb så kan jeg få det gokjent! vært et forsjøk^^
  12. vet ikke om det er din. men står en på storelva, å har sett samme bil flere ganger bak rema på farmen. så mulig der er en som jobber der som eier den nå.
  13. Høres kjempe fristende ut og ta det lettvindt hehe. men jeg skal nokk sette av litt tid og penger, så det holder så lenge jeg har bilen vertfall :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår