-
Innholdsteller
456 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Girebirger vant dagen sist November 12 2013
Girebirger hadde mest likt innhold!
Om Girebirger
- Bursdag 01/20/1994
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Ride for fun
-
Modell (eks S4)
Golf mk2
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
1988
-
Yrke eller sivil status
Maskinlærling
-
Motor (eks 1.6)
1.8 K-jet
-
Fylke
Troms
Contact Methods
-
Bosted
Troms
Girebirger's Achievements
Fenrik (4/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Tenkte først på Mattig stålfelger, men disse er jo litt dyre. Sakura, BBS, Kerscher, Compomotive osv. Får se framover hvordan dette blir, på nord-norske veier er jo ikke akkurat senkesett best, må tenke litt på dette.
-
Lenge siden sist nå! I det siste har jeg vurdert 15 x 8" felger med 25 mm innpress. Disse vil da sånn cirka komme omlag 3 cm lenger ut i hjulbuene enn de felgene jeg har nå. Kanskje et senkesett også? De demperne/fjærene jeg har nå er så slitne at de burde vært byttet forlenge siden. Vil tro at med 15 x 8" felger og 25 mm innpress så vil nok bilen subbe endel. Så da blir det enten originale skjermbreddere (og ha coilovers'ene stilt litt lenger opp slik at den ikke subber) eller å valse hjulbuene (Og da ha bilen litt lavere). Er det noen som har erfaringer med dette, senk, brede felger osv? Hadde vært flott med noen innspill og slikt ;-)
-
ford87 reagerte på et innlegg i et emne: Girebirger's Mitsubishi Galant 1992 Bruksbil Prosjekt
-
Girebirger's Mitsubishi Galant 1992 Bruksbil Prosjekt
emne svarte i Girebirger sin Girebirger i Prosjektforum
Jo det er sant, men har funnet tak i tykkere toppakning. Men lurer på om 16v topp passer rett over? -
Girebirger's Mitsubishi Galant 1992 Bruksbil Prosjekt
emne svarte i Girebirger sin Girebirger i Prosjektforum
Nå er det tid for løst prat om turbokonvertering, bare for å leke litt med tanken! La oss nå si at jeg skulle få litt mer fres i min spreke 2.0 liters 4g63 motor med hele 109 hk! Jeg plukker handlelisten ned fra kjøleskapet og drar på butikken og kjøper følgende: T3 T4 Turbo 370 cc Dyser Intercooler og trykkrør Dumpventil Bensintrykkregulator Bensinpumpe 250 L/T v/5 Bar Turbomanifold 3 egg Tykkere Toppakning (Hvor får jeg tak i slikt?) 1 pakke melk Vil dette da fungere? eller trenger jeg mer stasj/ombygging. Har aldri holdt på noe særlig med turbomotorer, bortsett fra med motorer som veier mer enn de fleste biler her på forumet og som brenner olje :-) En annen ting, girkassene er jo et kjent problem ved disse bilene, vil en original 4x4 kasse tåle noe særlig mer enn original effekt? Med vennlig hilsen og ønske om at turboeksperter og forståsegpåere kommer med gode svar -
Girebirger's Mitsubishi Galant 1992 Bruksbil Prosjekt
emne svarte i Girebirger sin Girebirger i Prosjektforum
Takker for svar! Har lest at deler til disse generelt er dyre, så best å rådføre seg med noen som har hatt slike biler selv. Tenkte først at stempelringene var årsaken til oljeforbruk, så det er en glad-nyhet at det bruker å være ventiltetningene :) Planen var å ta av drivakslene framme for bruk i bilcross, Mitsubishi er egentlig en ganske ukurant bilcrossbil, så den hadde jeg fått ha i fred. Men nå blir det bruksbil istedet! -
Hei! Kort om prosjektet: Fant en billig Mitsubishi Galant 1992 modell på Finn.no. I utgangspunktet skulle jeg bruke denne til bilcross men etter noen raske søk etter bilder på Internett falt jeg raskt for denne type bil. Kort info om bilen: Mitsubishi Galant GLSI 1992 Firehjulstrekk Elektriske vinduer 109 HK motor Kjente feil/mangler: Girkasse defekt Håndbrekkwire defekt Bremse høyre bak dårlig Motor bruker litt olje. Sprekk i frontrute (Har ny liggende) Panser (bulkete) Forskjerm høyre (bulkete) Bakspoiler (lakkskader) Førerdør (bulkete) Mangler fangere fremme og bak Rift i førerstol Lyspærer rundt om defekte Høyre speil sprukket Planer om bilen: Utbedre alle feil og mangler, samt gjøre den til et skjønt skue for alles øyne. Diverse: Har kjøpt en identisk delebil, og spørsmålet er da til dere som har kjennskap til disse bilene. Hvilke deler bør jeg ta vare på før jeg kjører den på huggern? Setter stor pris på svar :-) Og her ser dere udyret!
-
Ja husker å ha lest det i tråden din. Jo det er jo det mest økonomiske!
-
Girebirger reagerte på et innlegg i et emne: Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt
-
Kunne også dratt på Biltema og kjøpt meg MC-briller, det er og mye billigere! :D
-
Har ikke delkasko. Synes prisen på Hurtigruta Carglass slettes ikke var så verst, så er fornøyd med det :)
-
Har vært lite aktivitet de siste måneder. Men her kommer det update! Har sveist halvannen meter eksos. Sveist inn en flexiskjøte mellom grenrør og rør bakover. Flaks eller uflaks? Var uansett bare frontruten som sprakk da jeg var så dum å parkere helt inn til husveggen. Dette blir jeg ikke å gjøre flere ganger! Hørte med Hurtigruten Carglass om pris, å de skulle vel ha rundt 3800,- for ny frontrute inkludert montering. Har også begynt å lodde inn ledpærer i bryterne på dash-en. Har ikke rukket å montere noen enda. Har kjøpt nye 15" Megafelger. Ble ikke så aller verst!
-
Kommer hjem den 20. Desember, og da blir det update om hva som er blitt gjort de to siste måneder :)
-
MacGyver93 reagerte på et innlegg i et emne: Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt
-
RsTurbo94 reagerte på et innlegg i et emne: Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt
-
Eilif_finsaas reagerte på et innlegg i et emne: Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt
-
Bilen er tint opp og iorden! Heldigvis ingen sprekker eller frostskader :)
-
Hehe, fort gjort å glemme glykol ja! Har fraktet bilen til garasje og den står nå med ei varmevifte i fronten. Måtte kjøre bilen både opp på henger og inn i garasjen og det er ingen ulyder eller tegn til at noe har sprukket. Skal ta en nærmere titt imorgen da den er tint opp. Må bytte kilreima i samme slengen, OG huske å fylle glykol! :) Har fått polyforinger til bærearmer og tannstanga, om man merker så mye med poly til sistnevnte vet jeg ikke, men finner det vel ut. Kommer vel noen updates snart!
-
Her i nord har virkelig kulda senket seg over by og land, i tillegg glemte jeg å fylle etter med glykol i kjølevannet etter vannpumpeskiftet sist jeg var hjemme. Dette har medført bunnfrosen motorblokk, ALT er gjennomfrosset! Kunne ikke se noen blank isflekk på bakken under motoren der bilen har stått parkert, så jeg lurer på om frostpluggen ikke har poppet ut. Skal få fraktet bilen på henger til garasje og få den tint opp. Startet bilen og det røk voldsomt fra hjulbuene, kilreima har svidd seg da vannpumpa nektet å snurre. Hva er sjansene for at blokka er frostsprengt? (for dere som har opplevd slikt før)
-
Siden HTML ikke fungerer lengre på Bilforumet så er de fleste bilder "forsvunnet" og det ligger bare en død link igjen. Har begynt å rette opp i dette men det vil ta noe tid. Vil heller ha en komplett tråd fra begynnelse til per dags dato, så det blir ikke noe særlig med oppdateringer før jeg har fått ordnet dette.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.