Gå til innhold

Vectra_B

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vectra_B

  • Bursdag 07/14/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Lillestrøm

Vectra_B's Achievements

  1. Fant den siste infoen jeg trengte til å feilsøke meg sikkert til pumpa som er dyr (3 laken hos Mekonomen). Tut. 6,7 og 8 gjorde susen (http://www.picoauto.com/automotive-library.html) Bommet først på denne CTS (Coolant Temp Sensor) og trodde det var den øverst på radiatoren (3-pols) der slangen går inn i toppen. Dette er tempbryter til viftene. Nei denne CTS med feilkode 0115 er en 2-pols som sitter bak tempsensor til dashbordet som igjen sitter bak EGR. Har installert ny pumpe og motoren er nå så lettstarta at jeg nesten ikke trenger vri på nøkkelen engang (kremt..) :magic:
  2. Da har jeg prøv å sette strøm direkte på pumpa og nå er den helt død. Mye går slike pumper for hos huggern? Har lest ut med binders 0115 CTS Coolant intake temp 0500 Tomgangsregulator 0230 Fuelpump 0130 HEGO Er det foresten noen som vet hvorfor ikke Memoscan U600 funker på denne bilen? Ser Bilkabel.no selger tidligere modeller av denne til denne bilen.
  3. Ja, skal prøve et annet batteri. Har ellers hatt ute bensinpumpa igjen. På ledningne inn til pumpa har jeg underkant av 5 v med tenninga på og noen minutter etter at jeg slår av tenninga. Dette vil ikke pumpa går rundt på. Når jeg snurrer startmotor øker volten til i underkant av 11 volt og pumpa går. Er ikke dette relé? Noen som vet hvor pumperelé befinner seg?
  4. Hei, igjen. Nytt problem med Vectran. Vil ikke starte. Tenner, men dør henn. Da det starta fikk jeg den til å putre på under tomgang med pedalen i gulvet. Har sjekket at pumpa virker (ikke under belastning/trykktestet), sjekket filter på pumpa, har skiftet drivstoffilter under bilen, skiftet trykkregulator, rengjort tomgangsregulatoren, bytta relé, sikringer er hele. Det jeg har merket meg er at bilen starter med en gang med startkabler. I minutter etter stans starter den ved egen hjelp også. Over natta er den dau. Jeg har prøvd å tappe fueltrykket ved hjelp av ventilen med tenninga på, motor av, da er det null trykk. Dette er vel ikke rett. I dag var det nok strøm til å svive motoren rundt, men kunne ikke høre pumpa før jeg kjørte startmotor. Med starthjelp hørte jeg pumpa først. Jeg må avdekke ned til kontakten for å høre den i det hele tatt. Hva kan dette være?
  5. Takker for tilbudet, men nå er ikke bilen driftssikker etter nytt problem har oppstått (ny tråd på det). Skal tømme anlegget igjen å sjekke hvordan ekspansjonsventilen ser ut. Hvis jeg får noe overtrykkproduksjon kan jeg da ta for gitt at undertrykksiden av pumpa funker tilsvarende?
  6. Klutsjen får strøm. Har også prøvd strøm rett fra batteriet. Det som ikke er sjekket med pumpa er om den ikke lenger klarer å generere trykk, men den har bare vært lagret noen få dager før den ble tatt i bruk igjen.
  7. Hei, jeg plages med AC på bilen. Har vært på service for en måneds tid siden der det ble etterfylt 300g og trykktestet. Virket ikke. Under forsøk på å få av magnetklutsj gikk pumpa lekk. Har montert inn ny pumpe fra høggern (orgnr slutter på 302, ny pumpe på 292, men dette skal gå om en annen). Verksted har fylt og trykktestet. Virker ikke. Verksted tror det kan være enten at pumpa ikke virker (den virket på en annen bil for bare noen dager siden) eller en drosselventil (hvor sitter denne?) Ved bruk blir kjølerør ut av pumpa varme. Det samme gjelder rørene fra kupéen ut til påfyllingspunkter. Forbruket dropper ca 0.2 ved deaktivering av AC. Magnetklutsj virker. Kontrollpanel virker og inntrekksvifte for tempsensor og sensoren er rengjort. sensor virker også. Servomotorer er synkronisert. AC- relé virker. Er det noe mer jeg kan sjekke?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår