Gå til innhold

Renax

Bruker
  • Innholdsteller

    506
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Renax vant dagen sist November 14 2013

Renax hadde mest likt innhold!

Om Renax

  • Bursdag 06/06/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Renax's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. trudde da BMW hadde større nav enn 57,1, men det har da lite å si for din del:) 25mm blir sikkert bra det;)
  2. Jeg kjører stor bil til vanlig, og blir stadig forskrekket av hvor lite kontroll folk som kjører små SUV-er o.l. har over bilene sine. Rart at de som kjører enda større biler (Transporter o.l.) har bedre kontroll, de har ikke mer opplæring....
  3. Haugesund er et mekka for gamlinger som ikke kan kjøre bil, tilogmed her i Stavanger og utover Jæren blir jeg stadig overrasket over hva disse SD regga opelene fra Åkra bil presterer å utføre i trafikken, kjører langt under fartsgrensen, ligger i feil fil og mangel på eller feil blinklysbruk. I tilleg til at de tror de har vikeplikt for alt og alle, også når de er inni rundkjøringer...
  4. Bare å klippe en ledning på gammel quattro så kan du ha sperr i over 35km/t:)
  5. 9x16 et15 med G60 breddere og passe senk:) Biltilsynet flippa når de så det:)
  6. Kjøre bil i det store utland er ikke noe for Ola Normann med kjørevaner fra den finslige trafikken her, tilogmed Tyskland som er et ganske sivillisert land kjøremessig sliter normenn med å tilpasse seg å følge med i bakspeilet hvem som kommer og hvor fort de kommer, her i landet er det jo ikke en mann som skjekker speilet før de legger seg i venstrefila på motorveien...
  7. Har sett 15mm adaptere av diverse slag på ebay, meen, synes ikke du skal under 20mm hvertfall, kunne nesten kjørt 25-30mm. Jeg hadde felgen ca 2 cm utfor skjermbredderne på ene golfen min, med dekkstrekk og riktig senk synes jeg det var fint, slitedelen av dekket var akkurat innfor skjermen i toppen;)
  8. Dette frafaller vel på en bil som hverken har limt frontrute eller airbag'er, som f.eks en Golf 2 eller en gammal Laurel?
  9. Hei, jeg vurderer å anskaffe en T3 Syncro som bruksbil (evt T3 generelt) men lurer litt på hvordan disse er i daglig drift. Kjører G60 syncro per idag så er jo vandt til at ting må fikses fortløpende bare det ikke er alvorlige og dyre ting... Er litt skeptisk til så stor bil mtp bensinforbruk, men en kjenning mente det ikke var så galt, (ca liter på mila er ikke så galt) Er det noe spesielt annet som må taes hensyn til før jeg reiser og handler? er ikke syncro som er det viktigste, men tøft så om det ikke går istykker eller skaper andre store problemer så vil jeg ha det:P
  10. Enig med deg i det med passering av andre biler osv, jeg vet at folk gjør mye rart i trafikken. Senest idag var det en Polo som tok seg et nødstopp i et innhukk i midtrabatten på motorveien rett etter en tunell. jeg kom akkurat idet han kjørte ut på veien med nødblinken enda på, da var det nære på kjedekollisjon med 3-4 biler, om noen hadde kommet i 160+ da hadde jeg garantert vert første mann på stedet til en alvorlig ulykke. MEN, det endrer ikke mitt syn på å kjøre fort når man faktisk har oversikt og det ikke er annen trafikk.
  11. Kan du forklare meg 80 blå: hvorfor kjører vi ikke hest og kjerre i landet lengre? Eller fordensaksskyld bil i 15-20km/t? Det hadde vert mye tryggere for alle! På motorveien her har vi fartsgrense 90, det er mer enn nok til at om en person gjør en feilvurdering kan det foråsake at de neste 10-15 bilene som kommer ryker rett inn i en kjedekollisjon. Og 90 er nok til å bli drept momentant. Man kjører likevel i slike hastigheter til daglig pga at det er en liten risiko å ta for å komme seg hjem til middag, ikke til kvelsmat. Jeg sier ikke at man skal kjøre som en idiot å kjøre forbi i svinger og bakketopper hvor man ikke har oversikt. Men om man har god sikt, godt veggrep og det ikke er annen trafikk på veien, så ser jeg ingen problem i å trø på litt. Jeg har selv hatt en liten ulykke, hadde ca 60-70 nedover veien når bilen forran plutselig kom på at han skulle til høyre, og uten blinklys og ett bremselys som funka som i tillegg var sota så sto han på bremsen. Jeg regisrerte ikke at han bremsa før han var stillestående, og ett sekund etter var panseret mitt en halvmeter kortere. Utfallet om jeg hadde tatt igen han forran i 100 istedenfor 60-70, hadde jeg vert mer obs på forskjellen på hans hastighet og min og stått på bremsen lenge før jeg gjorde, og stoppet bak han uten problem. Jeg sier ikke dette for å mene at man bør kjøre for fort alltid, men for å forklare at det ikke nødvendigvis er det å råkjøre som er det store problemet. På det aktuelle stedet vil si at om det ikke er trafikk kan man fint kjøre trygt i 80-90. Det er god oversikt og grei vei, men om man ikke tar hensyn til andre trafikanter og hvilke sprell de kan finne på er det fort å brenne seg. Å kjøre 160 på motorveien har jeg helle ingen problemer med, men å passere andre biler i den hastigheten er rett og slett livsfarlig!
  12. De har nesten eksakte kopier av orginal takantenne på knoksen, jeg har orginal på passaten, en kompis har fra biltema, man skal vite hva man ser etter for å se forsjell! Synes forøvrig ikke Jetta er så fint med takantenne, men det er opp til deg;) av skjulte finnes det forsjellige, men om du skal ha "skjult" antenne som funker er min anbefalning å kjøpe spiller men DAB radio så får du med en liten antennetape som limes på et vindu...
  13. Er fra 2-3 gir problemet ligger, ikke fra 3-4... Turtelleren virker, og kickdown virker (regner med trottle position sensor har med kickdown? eller er det en sensor utenom den også, finnes gassvaier på den...)
  14. klart det, uten høy fart blir det ingen dødsulykker (da må vi regne over 60 som høy fart). men det må kombineres med uoppmerksomhet eller idioti. (idioti som å ha 150 mot et lyskryss, eller gjennom en sving/kryss hvor du ikke har oversikt)
  15. Min Onkel fortalte meg at på biler med limt frontrute gjalt frontruta som en del av bærende karosseri, da kunne de skrive 2'er feil på lappen også ved sprekker utenfor synsfelt. Men de hadde måttet slutte med det pga det var ikke noe som skulle sjekkes ifølge Kontrollinstruksen. På biler med pakningsrute hadde det ingenting å si sålenge det var utenfor synsfelt... Som Rsele hinter om er det en faktisk fare med en sprekk at hele ruta sprekker opp og kollapser innover. jeg ville sagt den var ekstremt liten sålenge man har fart under 200km/t, men Rsele kjører sikkert ofte i slike hastigheter så det var nok best å bytte. Hadde jeg vert deg Pipenokkel; så hadde jeg prøvd meg på en EU uten å bytte først, får du feil på den så krev å få se forskriften de dømmer det etter;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår