Gå til innhold

'61Flcn

Bruker
  • Innholdsteller

    316
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

'61Flcn vant dagen sist April 1 2017

'61Flcn hadde mest likt innhold!

Om '61Flcn

  • Bursdag 06/03/1995

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, gamle Tempo mopeder, osv.
  • Modell (eks S4)
    Falcon
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1961
  • Motor (eks 1.6)
    2.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Flake lakk, leopard interiør.
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Skype
    erling.jevnaker
  • Bosted
    Finstad, Rendalen

Profile Information

  • Gender
    Male

'61Flcn's Achievements

  1. Denna sitter det foreløpig en 2,3 i. Om med foreløpig så mener jeg til den går dukken. Når det skjer så er jeg frista til å slippe ned i en 302, men jeg har en 2,6 stående også om det skulle være mer fristende å beholde 6er i den.
  2. I mai kom jeg over en forlatt '77 Granada Coupe. Og med min tankegang (som kanskje i noen øyne er heller rar) var den ett lett prosjekt. Jeg har jo Escorten, den er verre enn det meste jeg kan finne. Granadaen ble parkert i 1997. Og ikke rørt av andre enn noen som tydeligvis trengte bremser og guttunger med ett destruktivt behov. Når jeg fant den var bakruta i tusen knas inne i bilen, sammen med frontruta og ruta i sjåførdøra. Alt var mosegrodd innvendig, taket var trampet ned, en stygg bulk i høyre bakskjerm, og ryggelysglassene og den ene frontlykta var knust. Men den ble dratt ut av buskasset og slept hjem, så ble alt rydda ut av bilen. Setene tatt ut og resten vaska. Av rust var dette det verste. Men delebil ble anskaffet så den ofret gulvet litt annet småtteri så denne ble etter en måned klar for en EU. Jeg hadde ikke de høyeste forhåpninger om at den skulle gå igjennom så det var ingen stor skuffelse da den fikk mangel på 3 bærekuler og to hjullagere.
  3. Vel da kom den siste karosseridelen i hus. Bytta T9 kassa og litt DOHC småtteri jeg hadde mot en framskjerm. Og atter en gang er delene jeg får tak i bedre enn bilen. :haha: Det er litt småplukk med den. Men det er bare å få sveiset på igjen festene som er kappet av istedet for boret. Når den er på er det bare bakskjerm og litt småhull igjen å tette så er karosseriet klart.
  4. Fikk inn motoren i dag. Prøvde meg på å slippe den inn ovenfra, men det gikk jo ikke. Så da ble det å slippe ned traversen, sette motoren oppå, og slippe karosseriet nedpå der igjen. Er litt trælete å sette det oppi igjen på bakken, men det går da.
  5. Speedometeret kom i dag. :D Tok meg ikke lange tia å grave meg inn og få det inn i bilen da nei. Og det hjalp motivasjonen til å prøve å få 2 literen og kassa nedi ovenifra. Går det ikke så får vi håpe motivasjonen holder seg oppe nok til å slippe ned traversen og slippe karosseriet oppå det hele ute i snøhaugen.
  6. Videosnutt fra i fjor sommer før motoren fikk nok. http://youtu.be/93Dkuut57C8
  7. Gjort litt mer med motoren, fått inn en stift fordeler, gjort ferdig det innkorta motorfestet, og fått på bensinfilter og slange fra pumpa og opp til gasseren. Nå er jeg på utkikk etter speedometer og mål på stabstag fester så jeg får casteren rett. :)
  8. Har gjort klar motoren, fjernet alt jeg ikke har bruk for og fått forgasseren til å ikke være elektronisk styrt lenger. Bortsett fra choken, den er kjekk å ha elektronisk. Forgasseren er Weber 30/34 DFTH så det er sagt. Og skal den godkjennes som RS2000 må den jo nesten ha striper også, men da matchende resten av bilen. Er ikke helt sånn jeg vil ha det, men det danner ett bilde ihvertfall.
  9. Takktakk. :D Vil tro den er ett mareritt å bestille deler til for noen andre enn meg, men.:lol: Litt dårlig til å oppdatere på dette forumet, så da blir det en kjapp oppsummering. -Blinkglass foran og glass til den baklykta jeg hadde. -Montert bakdempere. (Den ble STIV! :lol: ) -Fiksa framskjermen. -Satt på panseret og panserlåser. -Så ble det påfyllings rør til tanken. Fra en Dodge Aspen jeg hogde for noen år siden. -Satte inn passasjer setet, og det ble plutselig trangt i den vesle bilen. :P -Så ble motoren plukket ut igjen, den likte ikke burnouten jeg tok i sommer så den ga opp alt som het kompresjon. Så ble den satt tilbake i vinterlagring, og i dag var jeg å hentet ny motor. 2L gasser motor så det er håp for å godkjenne den som RS2000. :D
  10. Fikk ordnet med dempere i dag. Stivere og lengre slaglengde. Så nå har den støtdempere fra en XJ Jeep Cherokee. :lol:
  11. Fikk tak i en grill. Lakkert hel svart, men det var en smal sak. Sauset inn kanten i malingsfjerner og lot det boble. Det ble plutselig en helt anna bil. :D
  12. Fant meg ett mindre ratt så det ble en litt mer komfortabel stilling. Har begynt å gå over sveiseskjøter med karosserikitt så det blir litt penere. Fremdeles mye igjen, litt usikker på om jeg også skal smøre inn sveisen rundt støtdemper-tårnene. Også har jeg fått ett aldri så lite problem, antakeligvis den resirkulerte toppakningen som biter meg bak. Satte på igjen innsuget og prøvde å starte den. Den tente så vidt litt nå og da med ett skikkelig smell. Sjekket kammen, og den sto rett. Sjekket tenning, og den var nøyaktig på TDC. Så jeg komp testet den... :lol: 3KG på 1 og 2 og 4,5 på 3 og 4. :lol: Også litt skryt da. Det ser ut til att noe av inspirasjons kilden har lagt merke til den. David Freiburger fra Roadkill :D
  13. Har gjort litt mer, sveiset igjen hullene i gulvet. Og fikset bremserøret jeg var uheldig å skar hull i. Til tross for flenseverktøy fra 60 tallet ble det bra. Måtte lage meg boss til ett litt bedre ratt enn det tynne stål rattet jeg hadde satt inn, så skar av bakenden av det jeg hadde, boret, gjenget opp og monterte det. Det er littegrann stort, men det skal være flere sånne ratt her som er mindre. Med dette slipper jeg også å sette en tute knapp i dashbordet.
  14. Etter litt øyemål justering av spissing ble den plutselig mer villig til å rulle så da ble det en tur inn for å hekte på noe eksos. Men før det skjedde begynte jeg å leke litt med sprayboks... Men jeg fikk da lagt opp noe eksos til slutt og. Har fått satt sammen eksosen.Byttet ut pluggene som ble kortsluttet og startet den opp. Tok en liten tur med den og fant ut det kan være smart å ordne bremser. Da den tømte andre gir med fullt hjulspinn UTEN ladetrykk inn i IC. Måtte få hullet litt større, og borre nye hul å feste hovedsylinderen i men den smatt rett inn og passet med den originale pinnen fra pedalen. Og jeg trenger bare å fikse ett bremse rør jeg var litt uheldig å skar inn i med vinkelsliperen når jeg hadde bakakslingen ute. Resten brukte jeg bremse rørene som satt på bilen. Bare på litt andre plasser, og litt andre vinkler.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår