Beskyldningene du her kommer med mot Nemi Forsikring er både grove og svært alvorlige. At du har fått et forsikringstilbud hos Tryg som plutselig stiger i pris, kan ikke Nemi Forsikring stilles til ansvar for! Å kalle Nemi Forsikring for en useriøs aktør i markedet når det faktisk er Tryg-ansatte som har gjort en feil, det kan best beskrives som fullstendig skivebom. Ansvaret bør plasseres der det hører hjemme, og i dette tilfellet er det hos en Tryg-ansatt.
Ingen forsikringsselskaper har tilgang på hverandres datasystemer, Nemi Forsikring er intet unntak! At vi kjenner bransjefolk på tvers av selskaper er ikke unormalt, det er heller normalen for de som har jobbet noen år i bransjen. Selv kjenner jeg folk i 5-6 forskjellige selskaper - slik er det etter mange år i bransjen...vi bytter jobber vi forsikringsfolk også! Kanskje du selv kjenner noen som jobber i konkurrerende virksomhet? Betyr det automatisk at du har tilgang på konkurrentens datasystemer?
Det er lett å gjøre feil, jeg har selv gjort det noen ganger...ikke èn gang, noen ganger! Jeg har i de tilfellene valgt å stå rakrygget ovenfor kunden, og innrømme at det er jeg som har gjort en tabbe slik at prisen fra 1.tilbud til 2.tilbud har steget. Noen reagerer med sinne, andre med forståelse. Vi er tross alt mennesker, og vi gjør feil. Men noen velger å legge feilen og ansvaret over på andre, det er tross alt deilig å ha noen andre å skylde på?!
Hilsen
Øyvind H. Bergesen - Senior rådgiver, Nemi Forsikring.