markula
Bruker-
Innholdsteller
23 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om markula
- Bursdag 11/15/1992
Contact Methods
-
Bosted
Tønsberg
markula's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei Akkurat kjøpt meg et fint eksemplar vanskelig bil. Har vert hos flere FORD verksted, merke også men de kommer ikke inn på ECU. Har en 20$ OBD 2 fra ebay, og med App tourqe eller feilsøking programmet FORscan kommer jeg inn på bilen og får lest av feilkoder. Ellers sier FORD ny gjerne 10k... Motoren går ikke helt bra. Drar dårlig og 3 gir og med belastning begynner motoren og rist og voble. Dekk, driverk osv. BRA Har 2 feilkoder jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med. 1. P138B Glow plug controll module system voltage - Signal is below Minimum threshold 2. P0089 fuel pressure controll valve - Signal is above maximum threshold 3.U1900 Can communication bus fault Traction controll lampen har startet og lyse, uten at man kan skur den av. Har lest at dette har med Canbus failure. Så virker som det er noe i CAN high/lov feil som gjør at sensorer ikke får gitt besked ? Forrige eier har også bare puttet inn nye brukte injectorer, uten og legge inn 8 digit Correction factors. Har nå løst dette.
-
Hei Nå har det kommet kit som fungerer. http://www.phantomsuperchargers.com/fts-tq25024v.html Brushless RC motorer og bruker en orgentlig turbo også bare fjerner eksos siden. Kommer også hybrid turbo på F1 snart. http://oppositelock.jalopnik.com/f1s-hybrid-turbos-are-awesome-and-you-want-one-in-you-1464497196/1464624821/@orlove
-
Hei. Jeg kan få kjøpt en Dodge daytona 1986 modell for 5000kr. Den var på EU kontroll og fikk en god del feil: Alt av bremser må nytt. Skiver, calipere og klosser forran og bak Defekt servo Dårlig brekk Feil i lys forran og bak, elektisk nettet. Støtdempere bak defekt Oljelekasje fra motor(bare en pakning) De feilene klarer jeg og rette opp i selv og koster ca 5000kr i deler. Men så er det farlig rust i travers forran, vet ikke helt hva som er feil der men kan ikke finne noen som selger denne som en reservedel og det er ikke så lett og få taki en delebil i Norge siden det ikke finnes så mange av dem. Har alt av utstyr til og fike dette hjemme, men jeg studere om 1 år og trenger derfor ikke bil. Hva kan jeg få for bilen i fungerende stand og når jeg har fjernet alt rusten og lakkert den ? går jeg brake even eller verre. Eller kan jeg tjene litt på denne bilen. Syns selve bilen er litt morsom.
-
Jeg kan kjenne lett forskjeld på bilen når det er -20 grader ute en midt på sommeren som det fort er 20-30 grader. Dette utgjør jo en forskjeld på opp til 50 grader. Og blandingen inne i motoren brenner på 570 grader mener jeg(ikke helt sikker) så blir tempraturforskjelden fra inn luft til forbrending 590 grader på vinteren, og 540 grader på sommeren. Dette mister man en del effekt på, har noen noen tall eller måter å regne ut dette. Siden det er soppas merbart tror jeg det er på vertfall 10%. noen som vet ?
-
skjønner du ikke hva jeg mener ? Med en turbo så blir motoren din kraftigere siden man trimmer den. En helt vanelig turbo tar eksos luften ut og kjører den igjennom en turbin, da er det flow tap i turbinen osv. Altså tap i turboen. Men den lille energien man får i tap får man igjen, siden andre siden av turboen er det en turbin som komprimerer luft som gjør at motorer blir kraftigere. Man får mer kraft tilbake en tapet i eksos flowen, men den bruker også da mer bensin.
-
Haha, lover deg. Turboen drives av trykket som kommer ut fra eksosen. Hvis man har turboen tilkoblet og ikke benytter seg av overtrykket som den lager klart det bremser motoren. Hvor skulle turboen få energien til og spinne så fort rundt da ? jo den bruker litt av motoren. De blir tyngre og dytte ut eksosen når eksosen først må igjennom en turbo. Gå og snakk med en bilkyndig hvis du ikke tror meg ;)
-
JA elektriske turboen må hente effekt et sted akkurat som alle andre turboer/kompressorer. Men de de alle har til felles er at man bruker litt og får mer tilbake. Tror du en turbo som bruker eksosen til og lage trykk ikke bremser motoren ? xP Hvis du hadde giddet og lest alle postene som jeg har skrevet hadde også du forstått at jeg aldri til trekke 1500W på tomgang. Ved tomgang går den ikke på full spinn, men kvart fart hvis ikke mindre. Rundt 3-400W. Har aldri sakt at det er 500 grader ut fra turboen på luften som skal inn i motoren. "Jeg ser at du har googlet flow tall på toppen din, flink gutt. Hva er da forskjellen på atmosferisk trykk, og reelt trykk i plenium?" De har jeg ikke gjort. Var en annen fra forumet som postet det ;) Atmosterisk trykk er trykke som er på gjordas overflate (1 bar) men jeg vet ikke hva plenium er.
-
Nei på innsuget. Da forsto jeg feil ;)
-
Det er et vitenskap / tenkologimagasin. Hva vil du at jeg skal komme med da, et dokuments singert av Obama ? "Jo høyere temperatur, jo høyere fart får eksosen. Dette vil en aldri klare med en elektrisk turbo." Feil. Er jo derfor man bruker intercoolere etter turboer fordi man ikke vil at tempraturen skal bli høyere. Derfor biler er sprekere på vinterern. Hvis bensin og luftblandingen har en brenntemp på 500grader da. Hvis da tempraturen er på 20 grader, vil luften utvide seg med 480 grader. Hvis luften blir varmet opp av en turbo som den blir med en 100 grader som er typisk. Blir det da 500 - 120 grader, luft temp og turboen. Sitter man igen med 380 grader forskjeld som da er mindre ytelse.
-
Se på denne da... http://www.gizmag.com/electric-supercharger-promises-instant-power-boost/9364/ "The VTES can be implemented on current vehicles, using existing 12 volt electrical architecture, and when used in series with a turbocharger, the 2kW of electrical power translates into 20kW at the crankshaft."
-
http://www.motorguiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=261%3Aelektrisk-turbo&catid=17%3Ateknikk&Itemid=53〈=nb Der står det stikk motsatte ;)
-
Nei, grunnen til at de ser sånn ut er for at man skal lage mer turbulens inn i motoren. Hvis det er turbulens inne i selve sylinderen når tenpluggen tenner vil luft og bensinblandingen fortere tenne. Man vil gjerne ha et så kjapt så mulig smell og ikke at den antennes sakte. Man kan da spare litt bensin og motoren blir litt kvikkere.
-
Toppen min flower 300CFM, eller 510m3 per time eller 142liter i sekundet. Så jada, jeg vil nå påsta at en 2liters motor vil ha noe luft.. Men så er det vel ikke alle 2 litere som kommer fra fabrikk med 200hester uten turbo :P hvorfor ikke bare kaste ut alt rælet i bilen din? billigre det hehe http://www.sidewindercomputers.com/de12tfexhisp.html Den klarer 190 CFM i timen ;) så 2 sånne klarer selv din 2 liter ;) ja rydde bilen og og løpe vekk magen kan nok hjelpe en del men ikke 20% får jeg håpe, hehe
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.