
cb_600
Bruker-
Innholdsteller
23 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om cb_600
- Bursdag 12/25/1981
Contact Methods
-
Bosted
Stokke
cb_600's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei! Kan være lurt og kontroller for lekkasjer mellom luftfilterboks og kompressor, ladeluftslanger osv... Sjekk også dellastslangen som går fra motorblokken til innsuget, vanlig at den sprekker opp slik at det suges falskluft her. Ikke gunstig siden det er etter luftmassemåleren. Beste og sikreste måten å få sjekket denne på er å demontere luftfilterboksen.
- 5 svar
-
- w203 C200
- kompressor
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Hei snoop! Biler før facelift har SBC-Bremsesystem. Dette systemet har en svakhet med at det er en serviceterskel på pumpemotoren. Denne terskelen kommer ikke bare pga kjørte kilometer, men mer pga kjørestil. Uansett, det burde ikke by på de største utfordringene da dette skal dekkes av garanti, etter hva jeg har hørt. Det du bør se etter er rust, dyse lekkasje vist diesel og forstilling. Men det beste tipset er, kjøpe en W211 facelift. Lite feil, lite rust og vist tidligere eiere har holdt et normalt vedlikehold. Vasket bilen jevnlig, fulgt opp servicer og tatt feil og mangler fortløpende. En W211 faclift som er fulgt opp er et godt kjøp i min bok. Lykke til med kjøp av bil.
-
Først, må si det virker som et mer eller mindre uprofesjonelt MB-verksted. Det stemmer at MB-tyskland setter opp standard tider som representere gjennomsnittet av tiden som blir brukt på hver enkelt jobb. Så her kan det gå i pluss eller i mye minus tidsmessig, det kommer an på hver enkelt mekaniker, eller om ting sitter fast, knekker, eller andre problemer som man kan støte på oppstår. Samt at man da skal kunne gi kunder faste priser og forholde seg til. Slik at det ikke blir som ved uavhengige verksteder der man får prispåslag vist mekaniker har brukt lengre tid en avtalt/forespeilet på forhånd. Men nok om det. Om du er kapabel for jobben er vanskelig for meg å si. Man kan vell si at en som har skrudd litt selv tidligere bør takle jobben greit. Da tenker jeg skiftet skiver og klosser, skiftet cd-spiller og slike ting. Bare å sette av godt med tid, ha en plass å stå, inne ikke ute. Og ikke vær redd for å prøve. Du vil ha behov for TORX-verktøysett og ett kopp/pipesett med skralle. Husker jeg riktig så er det noe trangt rundt mekanismen pga tak trekket skal egentlig nesten helt ned, men det går med litt jobbing. Lykke til. :)
-
Hei, demonter bakre sidetrekk der føringene/drevene går, samt løsne på bakre del av taktrekket. Da skal du få det meste ganske så tilgjengelig, så er det bare å skifte i vei. Og ja det kan ta litt tid, er litt jobb det der.
-
Hei, kontroller dreneringene under frontvinduet, høyre og venstre side. Samt dreneringene til takluken vist du har det.
-
ABS, ASR eller ESP kan ikke fungere vist én kobler ut styreenheten. Da vil ingen av mangnetventilene kunne jobbe pga dem ikke har noen strømforsyning. Det som slår meg er rust på skivene, mye rust. Det kan gi kraftige pulseringer ved brems. Selv ved liten betjening. PS.: Skivene kan se ok ut på framsiden, men være svært opp rustet på baksiden. Skivene bak er som oftes problemet.
-
Bilen din går i nødmodus. Mest vanlig feil er luftmassemåler, men det kan være mye annet, slik f.eks feil på dyser osv. Du bør få tatt en korttest hos ett verksted.
-
Hei Asgeir, høres for meg ut som at reléet på starteren begynner å bli dårlig, og da er svaret det du sikker ikke vil høre, skift starter. Men det kan være greit å utføre kontroll av ledningsforbindelser og kontaktpunkter til og på starteren først.
-
Hei, det som mest trolig har skjedd her, er at wiren til vindusheismekanismen har gått av eller at en trinse er ødelagt, dvs mekanismen er defekt og må skiftes. Dette er ikke noen videre stor reparasjon, men det er litt å spare på å gjør det selv, og mye å spare på å kjøpe en uorginal del.
-
Hei Per, det første du bør gjøre er å sjekke sikringer, da først og fremst sikringen til EZS-styreenhet som er tenningslåsen, det vil også være lurt å sjekke sikringer til PSE-styreenhet som er styreenhet for sentrallås og eventuelt EDW(tyverialarm).
- 3 svar
-
- start problem
- starter ikke
-
(og 3 andre)
Merket med:
-
E-klasse 97mod har 722.6, altså med elektrohydrauliskstyreenhet og 5 gir.
-
Hei, er du sikker på at det er turbo trykket du mister? Har heller troen på at den går i nød/limp home mode pga en feil på motor eller girkasse. Vanlig problemer med OM611/646 kan være defekt luftmassemåler, utett ladetrykksystem, dyser, differansetrykkføler vist du har Partikkelfilter.
-
Ok, først. Har du identifisert hva slags lys/varsel lamper som kommer i dashbordet? Er du sikker på at bilen låser seg i 1 gir, For stort sett når at en Mercedes E/C går i "limp home mode" så girer den ikke lengre en til andre og du får en toppfart på rundt 60km/t. Hva kom fram når du har hatt bilen på verksted 2 ganger tidligere, hva ble konklusjonen da, hva kom dem med av informasjon om problemet? Og vist du kan oppgi hvilken bil det er du har, årsmodell, km.stand osv, så er det litt lettere å kunne hjelpe.
-
Går ut ifra at når du sier "hjernen", at du da tenker på motorstyreenheten. Den er det en startsperre funksjon i, så å sett en fra en annen bilen i din går nok ikke uten å bytte tenningslås og girkasse styreenhet vist det er en bil med automatgirkasse. Disse tre styreenheten sender koder seg i mellom får å validere en start.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.