hei
Ja, det er nødvendig ta det av for å komme til hurtigkoblingene. rød og blå. Det kan muligens gå uten dersom du kun skrur fastboltene som holder huset fast i dashbordet. Da må du skru ut skruene som holder fast spjeldet/delen som hurtigkoblingene sitter fast i, så må du klipse av plastlåsen. Dette må gjøres fra undersiden av dashbordet. Er faktisk lettere å ta av midt-konsollen.
Demonterte alt i motorrommet , kontakter og belg + løsnet vindusviskeropplegget. tok bare av nok skruer til å bøyde det unna for tilstrekkelig klaring.
Innvendig begynte jeg bakfra og tok av midtkonsollen med håndbrekk, deretter av med luftdysen foran oppe, 4 bolter under denne, plastedekslene, climakontrollen, girpspakdeksel- 2 stk, løsne to bolter ved girspaken og konsollen kan trekkes langt nok bak til å komme til rød/blå hurtigkoblingen. klipse av de, løsne 2 skruer og 2 bolter under dashen. (jeg lot være å ta ned hanskerommet selv om Haynes anbafaler det)
Da kan apparatet draes opp og ut.
Byttet motor i apparatet når den først var ute. Hvining i motoren av og til så var nok på tide.
Det orgninale registeret var det bare grøt igjen av. lekkasje, lukt i kupeen, våte matter og dugg som ikke lot seg fjerne.
Hadde satt av tre dager ettermiddager siden jeg aldri hadde gjort det før: dag 1 18-21 dag 2 litt knot med skjulte bolter,
ut med huset bytte av motor og register Ca 1-1,5time.
Søndag 18-21,30- Remontering og prøvetur til slutt. Alt elektrisk fungerer og god og varm bil uten dugg og lukten.
(Har tørking av gulvteppet igjen)