lesermegopp
Bruker-
Innholdsteller
31 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om lesermegopp
- Bursdag 01/13/1981
Contact Methods
-
Bosted
Oslo
lesermegopp's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
BN 86212 er reg.nr. Kommer du da inn på samme info som vognkort hentes fra? Trafikketaten/ statens vegvesen? 1,6 l 1F motor. Fikk et boschnummer fra verkstedet. Sluttet på 00, og på huggern hadde de samme nummmer, men som sluttet på 01... veldig merkelig at det skal være stor forskjell på disse mono innsprøytningsenhetene. Funnet noe Bwana?
-
De har sett på og skrudd. Den står på verksted nå. De sier jeg kan kjøpe mono insprøytningsenheten hel på huggern til rundt tusenlappen, så skrur de den på på 15-20 min. 1000kr timen inkl. moms, er ikke det dyrt? De driver under navnet Bilextra og er forholdsvis nystartet... kan jeg kjøpe denne enheten av motor på golf 2, 3 og polo også? Samme enhet selv om det er 1,3- 1,8 liter? Min motor er på 1,6 tror jeg. Jeg spurte om de var sikre på om det var dette som var problemet, og de sa ja. Da burde jeg vel kunne stole på dette? /Ø
-
Jeg kjørte min seat ibiza 96 mod. bensin i går, fungerte som en klokke. I går var det vel antydning til kuldegrader. I dag tidlig var det svært rått og fuktig og jeg hadde litt startproblemer. Fikk kjørt bilen på jobb (1,5 mil) men når jeg så skulle hjem på ettermiddagen fusket den betraktelig mer og jeg måtte parkere den på jobb... Den gikk dårlig på tommgang, og store problemer når jeg gasset mye. Måtte smågasse litt for å holde den igang. Helte forresten på en kondensfjerner i dag tidlig på vei til jobb. Virket som om den ble bedre med en gang, men at dette ikke var varig. Tror dere dette handler om kondens? Vet dere isåfall hva jeg burde gjøre for å "fjerne" dette? Fylte full tank uten noen bedring. Har fjernet "lokket" på fordeleren og sett etter fukt, men her virket det tørt. Har også rykket litt på plugger o.l. uten bedring. Tror dere det er et mer alvorlig problem? Gått som en klokkke i 2 år. Nesten bedre vinterstid. Jeg ser det i sammenheng med temperatursvingningene i det siste. Hadde også lite besin på tanken når det stod i natt. 1/4 ca. Mvh. Øyvind Varnes
-
Nå fant jeg 12 volt /tenning til varmeapparatet. Klemte på en "kabelskjøt" og la inn den røde fra iso på spiller. Nå er det som det skal. >takk for hjelp og tips til alle sammen. grrr... kabelskjøtet var i minste laget, men isolerte godt med gaffa rundt..
-
Skal måle og ordne litt muligens i kveld. Kommer tilbake til dere.
-
Målte mot varmeapp, men fant bare 6 volt. Skal undersøke litt til regner jeg med. Jeg skal også se litt mot det bakstykket- muligens bytte det bakstykket som fulgte med ny del til det gamle bakstykket, om ikke denne er ødelagt av skrutrekkeren du brukte. Takk
-
Der finner jeg bare 6 volt... koblet til dimmedelen den også regner jeg med...
-
Har noen gode tips til å finne IKKE konstant 12 volt på seat ibiza 96 modell? damndamn
-
Oppdatering: Den grå med stripe var til dimmer. Når jeg skrudde "dimme-bryteren" på fullt fikk jeg oppunder 12 volt, men ikke helt opp- men samme kan det være. Denne er isolert. samme med tlf-mute og grønn. Nå har jeg koblet bilens rød (12 v konstant) til gul OG rød på iso-kontakten jeg setter i spilleren. Jeg finner rett og slett ikke noe 12 v som kommer når tenning er på... merkelig.. Spilleren heter Pioneer Mutant (mt7635usbi) cd/mp3 player with usb/SD/ AUX in
-
Fant jo ut at instrumentbelsysningen var dimmet på det laveste... en skruknapp til ve for rattet, under bryter for lys o.l. Nå er det bare hjem og måle den grå med hvit stripe på som er en av kablene som kommer ut av rommet ved spiller. Her kommer det: rød- konstant 12 v, grønn- vet ikke hva det var, brun- jord OG den gråe med en hvit/blå stripe- dette er da egentlig "gul/ rød". Altså, koblet mot tenning. (som jeg tidligere kun fikk 6 v fra). Skal måle dette i kveld.Det er denne ledningen som er bergenet mot stereo, så det kan vel brukes så lenge man ikke dimmer ned?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.