SCR3WDRIV3R
Bruker-
Innholdsteller
46 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om SCR3WDRIV3R
- Bursdag 10/26/1989
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Biler, baums og babes
-
Biltype (eks Audi)
Ford
-
Motor (eks 1.6)
V6
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
sota ruter
-
Fylke
Akershus
Contact Methods
-
Bosted
Follo
SCR3WDRIV3R's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Det var faen ikke dårlige tall! 420 i motor er mer enn nok for å få det til å gå ordentlig fælt hvis den er riktig satt opp :D Men nå er vel kanskje ikke denne bilen så lett heller? :P
-
Ja problemet ved å kjøpe bruktmotor er jo mangelen på garanti :/ Billigste hadde vel vært å bytte kun blokk med innmat med noe som er overhalt og bekreftet at alle mål stemmer.. så bruke alt annet du har fra den gamle motoren, det meste er vel bolt on? men kan jo være du finner en brukt motor og ikke er like uheldig med den! da går det fortere å bytte hvertfall :) hadde jo vært ganske greit om du kunne spare så mye som mulig av de 70 høvdingene!!
-
Vet du årsaken til at det skjedde? Sikker på at det ikke går an å få tak i fabrikkny blokk med veiv og stempler, slik at du kan bytte over alt annet fra motoren din? Du kan jo eventuelt se etter kollisjonsskadet bil i Tyskland eller lignende.. Edit: de har long block og short block i utlandet hvertfall! men så kan jeg ikke tysk så jeg veit ikke om det er ny eller brukt innmat :) eks. http://www.ebay.com/itm/Motor-Austauschmotor-VW-Golf-Jetta-Touran-BLG-1-4-FSI-125-KW-long-block-engine-/151135303367?pt=DE_Autoteile&hash=item23305db6c7
-
Vil det nødvendigvis syns så mye om du bytter motor da? En Vtec motor i bilen din vil nok få den til å gå temmelig fort :) 1,5 du har nå er sikkrt strupa litt, men er vel minimalt å hente ut. Og du må nok ha ganske heftige modifikasjoner for å hente ut en del mer. Kam er selfølgelig et alternativ får å dra ut mer turtall og effekt. Så bør du endre innsugskanaler, bensintilførsel og tenning for å få bedre fylling. Lette alle beveglige deler i toppen, større ventiler muligens, kanskje andre stempler som går klar av ventilene, OSV.. Alt dette er allere gjort i Vtecen (så vidt jeg vet) :P Så det blir lite vits å bruke masse energi og penger på a lage en motor som ikke har høyrere effekt, og som går dårligere ved lavere turtall :) Tviler på at noen reagerer no særlig med mindre motorrommet dit skriker at bilen er blodtrimma.. slik som en turbo som fyller opp plassen vil gjøre
-
SCR3WDRIV3R reagerte på et innlegg i et emne: ford87: Ford escort mk4 stasjonsvogn zetec turbo 400hk
-
Ahh dette så morsomt ut! Fikk lyst til å lage egen tråd nå :) Regner med at dette river ganske bra :D Ble du fornøyd med gassresponsen ved lavere turtall?
-
Olebjo: Opel omega a. ny bil innkjøpt!! c30xei turbo?
emne svarte i SCR3WDRIV3R sin Olebjo i Prosjektforum
Den nye bilen så litt bedre ut ;) Går det fælt med nye motoren eller? Litt mindre turtall å hente ut av den kontra 2,5?? :) Fortsett å oppdater, følger spent med :D -
Forsvaret har egne økonimoske rådgivere som du kan snakke med når du kommer inn! De hjelper til med mesteparten av slike problemer (fryser lånet uten at mer rente løper på etc) Du vil nok ikke gå i minus hver måned pga lån ;)
- 10 svar
-
- audi a6 quattro
- billån
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Finntroll's 85-Laurel TurboDiesel Prosjekt-Holset HX50!!
emne svarte i SCR3WDRIV3R sin finntroll i Prosjektforum
du har ikke vurdert å makse trykket på den gamle td motoren og prøve å hente ut så mye effekt som mulig? :) nå som du skal ha en ny motor kan du egentlig rævkjøre den gamle :D -
Hmm.. det tenkte jeg ikke på :( var jo hvertfall ikke så ekstremt dyrt da :P men er vel kanskje ikke så rart ting og tang tar kvelden med 120-150hk pr liter motorvolum, uten pustehjelp!
-
har et par speilhus til M5 liggende da det ikke ble kjøp av E34 alikevel. Lufter ideen om å selge dem :) ikke noe jeg må bli kvitt men kan vurdere kurrante bud.
-
Mangler den kåpe? hadde du lagt ut litt før kunne du fått min.. ble kasta på dynga siden den tok for "mye" plass.. :(
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.