-
Innholdsteller
179 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Kramer2k
- Bursdag 10/27/1992
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Golf III
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
1993
-
Yrke eller sivil status
Elektriker lærling
-
Motor (eks 1.6)
1,8
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Løen edt.
-
Fylke
Vest-Agder
Contact Methods
-
Bosted
Kristiansand
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Kramer2k's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Må vel forsåvidt ha av en del for å få byttet bakakselen uansett, så tenkte jeg likegodt kunne prøvd å byttet lagrene selv, istedenfor å betale 4-5000 for en ny. Ser en del folk på nettet driver å pumper fett inn i bakakselen, og styrer med å lage nipler og div. Noen som har erfaring? Takk for svar av dere andre; usikker på hva jeg gjør enda :) kjipt å vrake bilen, da det så godt som ikke finnes rust under.
-
Det er nok lurt ja huff, virka så sykt billig på den nettsiden, og var jo kjente merker (mapco&sachs f.eks.). Problemet er jo at det er sånn 4 forskjellige deler av hver del. Ett eks er styrekulene. Sikkert 8 forskjellige, men alle står jo hva målene er og om det er med eller uten servo. Kan vel ikke gå på en smell om jeg måler på delen jeg har og kjøper den som er lik? Eneste er om de sender feil. Lurer også på bakstillinga, han på verkstedet snakka jo om nålelageret som var gåent. Noen som har erfaring med å bytte disse?
-
Hva tenker folket? Blir jo ikke så langt over et par tusen via reservedeler24 :) Eneste er att jeg kan måtte gå på en kjempesmell med bakakselen, hvis den må byttes igjen, og det ikke bare er lagrene...
-
Da var endelig kassa ute... Etter mange timers slit Utløserlageret har gått åt skauen, så må ha nytt. Eneste er om det egentlig er noe poeng i? Var jo på EU og fikk feil på demper V/foran og V/bak. Noe småplukk på noen foringer og foring på bakaksel. Verksted mente jeg måtte bytte hele bakakselen. Kunne bytte nålelagerene(hmm, var jo foringene, men(dem her de snakker om?)), de mente dette ikke ville holde like lenge som å bytte hele akselen. Var visstnok ett firma i danmark som hadde spesialisert seg på å bytte disse, kostet alikevel en del. Merkelig, når bakakselen var byttet for et par år siden :S er det verdt å begynne å koste på bilen nye deler, tror dere? Kan få lastet opp ett bilde av EU kontrollen, så er det lettere å få sett. Her er iallefall noe fra i dag. There's yo' problem! Noen som har ett skarpt øye å kan se hvilken clutch jeg har? EVT. vet hvordan jeg finner ut dette? renger med det står på en plass Clutchen trenger jeg vel ikke å bytte, Burde holde en stund til? Det finnes jo ørten forskjellige utløserlagere... Som her på eBay, og her på reservedeler24.no (også har du Skruvat sin til 582,-) Takk for hjelpen folkens!
-
Kramer2k reagerte på et innlegg i et emne: Ny bil - 2013 Ford Transit Custom
-
Kramer2k reagerte på et innlegg i et emne: Partner -00 1,9D clutchen henger og vil ikke tilbake
-
Kjøpes: Delskinn eller helskinn til Passat 3b sedan
emne svarte i Kramer2k sin xphenz i Deler ønskes kjøpt
Har jeg, om du enda trenger :) -
Kjøpes: Skinninteriør, chip mm til Passat 3B/3BG
emne svarte i Kramer2k sin Keikoo i Deler ønskes kjøpt
Har sort alcantara interiør til min som jeg skal selge :) helt og fint skal vrake bilen om du trenger noe mere. 1, 8l sedan -98, 3B Ta kontakt :) -
Takk for svar! Ja, tenker jeg må få ned girkassa :) skal se om jeg får tid til det i morgen. Wiren gikk lett på, men det er jo siden clutchen ikke løser ut ordentlig. Håper jeg ikke får meg ett sinnsykt sjokk når jeg åpner den :P
-
Kan ikke se noen plass man kan stramme den. Sånn som armen står på videoen, har jeg motstand ja. For å få armen såpass langt bak på jeg dra den med hendene. Så virker som om det er noe problem med en fjær som trekker tilbake clutchen. Tror nok beste er å få den opp på en bukk, og sprette opp girkassa Nope. Men sammenlignet den nye VS. den gamle, og kunne se den gamle var 2 cm lenger. Håpte dette var problemet, men neida... Litt usikker på om jeg forstår hvilken ring du mener. hvis du snakker om den som er rett under kabel-røret, er den for strøm-kabelen tok den ut derifra for å ta bilde. Tror nok kanskje det er den ringen på armen du snakker om. Trodde den skulle inni der jeg og, men virka for lite det hullet. kan nok få pressa den inni, men får jo da enda mindre vandring på wiren :S Sånn som wiren er montert nå, var slik den gamle var. Men hele problemet nå er jo at clutcharmen ikke vil gå tilbake. regner med at det er noen fjærer som er røket i clutchen. får vel åpne opp og se
-
Kjøpte ny clutchwire i dag. Byttet den, men til ingen nytte. Her er armen jeg snakker om. Video for å se om dere skjønner noe mere http://www.youtube.com/watch?v=xgo9cZJsbbg&feature=youtu.be Poblemet er at clutchen ikke går tilbake når jeg slipper pedalen. Må nok åpne girkassa og sjekke om alt bare er en smørje inni der. Regner med det er noen fjærgreier som har løsna.
-
Takk for hjelp så langt! Supert! :) regnet egentlig ikke med at PKK hadde noe å si, men første gang ila. mine 4 år som bileier jeg har hatt en bil på EU, så aner ikke hvordan det foregår egentlig haha. Det sier vel mere om hvilke biler jeg kjøper :P Ser denne her har automatisk justering, og var billigere enn mekonomen (Y) Prøvde å finne clutcharmen(usikker på om det heter det, fant en video på youtube hvor noen byttet clutchwire, og den var festet i en slags arm på girkassa) men var nokså vanskelig å se. får søke litt mere på nettet etter det :) Måtte ut å prøve i dag, klarte ikke å legge meg uvitende. Fant denne armen jeg snakker om, og tror du ikke wiren henger og dingler på utsiden ?:) testa å legge den litt annerledes for å få mere vandring. Fikk da presset inn clutchen ca 1-2cm mer. Var nok til at jeg faktisk klarte å få den i fri og tilbake i 1 gir igjen! :D satsermuligens pengene på strammefunksjonen i clutchwiren. Tenker jeg kjører avgårde i en annen bil til meca i morgen, og skaffer ny wire. Sier ifra åssen det ender :)
-
Kramer2k reagerte på et innlegg i et emne: Partner -00 1,9D clutchen henger og vil ikke tilbake
-
Ikke dumt forslag! Tanken har snevret meg siden forrige innlegget av Quattro73, ser du Kan være en mulighet det du sier om at det er derfor den starta å ryke litt, altså at den lå å slurte. Tror dere det kan ha noe med EU kontrollen å gjøre? eller bare ren uflaks at det skjedde nå, rett etterpå? De var jo ute å prøvekjørte bilen. aner ikke om de prøvekjører litt hardt. Har kjørt den forsiktig selv, grunnet frykt for clutchen. På den andre siden er jo folka mekanikere, så de burde jo ha peiling på hva de gjør. Syntes også egentlig det er litt rart at det ikke ble påpekt at blinklyset mangler feste, kun tapet fast, men kanskje ikke noe de gidder å kommentere. Likeglad jeg :P Så kommer frågan da; Med manuell eller automatisk justering? vet ikke forskjellen selv, og hva det innebærer. Er det nok med manuell justering?
-
Ikke fått sett så mye på bilen, men utifra hva jeg kan skimte er det wire. Går fint å trekke den tilbake, kun en fjær inni bilen som holder igjen virker det som, deretter smeller den inn igjen. Mulig som du sier ja, at wirene rettogslett bare er røket. det bør gi mening siden jeg ikke har sjangs til å gire, wiren har røket og clutchen står presset inn for absolutt all makt. Clutchen har vært rimelig hard å trykke inn, men ikke tenkt noe over det, egentlig. i og med at det er en eldre bil. samtidig virker det litt rart om kun det er problemet :S forklarer jo ikke hvorfor jeg opplevde den svidde lukta i kupeen før mirakelset brøk løs? Tok noen bilder istad før himmelens sluser åpnet seg her på sørlandet. skal laste den opp så snart mobilen vil samarbeide EDIT: Bilder hjelper alltid på Slik blir den stående av seg selv Og når jeg drar den ut Forsøk på å ta bilde av wiren (ikke at jeg helt vet hvorfor) Enda ett Inni gummirøret her clutchwiren ligger. Når jeg presser inn de millimeterne som er igjen av vandring på pedalen kan jeg se det beveger seg i dette røret:
-
Stemmer 100%. Skal jeg starte bilen nå blir det egentlig som å starte den i 1 gir. får heller ikke rikket den ut i fri.Frykter jo at clutchen har gått ad dundas, men det virker jo samtidig litt rart mtp. at den faktisk klarer å starte i 1 gir uten problem :S EDIT: Beklager, ser nå at jeg ikke fikk det med i teksten, er egentlig ganske relevant. Bra du tok det opp :)
-
Kan starte med at jeg har lest mye rundt på nettet nå, uten hell. For de fleste andre har det hjulpet å trekke clutchen tilbake med oversiden av foten, men ikke hos meg... Bilen jeg kjøpte for 2 uker siden (hvorav 1 av dem i syden), viser seg nå å muligens være katta i sekken. 6x 2'er feil på EU kontrollen var overkommelig nok, men når den nå begynner å bli vrang med clutchen begynner jeg å lure. Var på EU tidligere i dag, kjørte bilen hjem, og ikke mere enn det. Snakk om 10 min kjøring. Bremser og oppheng i hovedsak. motoren har gått 211000, usikker om clutch noen gang er byttet, har pleid å ta rimelig langt ute. Skulle ut på verkstedet for å sette igang på feilene. kjørte i 4 minutter før jeg endte opp i kø. Tenker jeg stod stille i 1 min før jeg begynte å lukte det klassiske clutch hatet(motoren hadde ikke engang nådd 80 grader enda). Beveget meg sakte fremover i rykk å napp tempo i 2 min før det begynte å lukte litt kritisk mye. Så også litt ut som om ett ungdomslag hadde hasj-fest nedi motorrommet, steg opp noe røyk fra div plasser utenfor panseret. Konkluderte med å stoppe motoren, for så å starte den når det var 3-4 bilers klaring foran meg, for å slippe å tære på clutchen. Gjorde dette 2 ganger. Det var så 3 gangen det begynte å bli action. Starta bilen og tok clutchen halvveis ut, før den smalt inn til bunns og pressa bilen frem i 1 gir. Prøvde i all hast å løfte den tilbake med oversiden av foten, men forandra ikke en dritt.hadde heldigvis mye plass til bilen foran, så rakk å bremse å stoppe motoren igjen. gikk ut for å se på "festen" i motorrommet, men så ut som ungdommene hadde stukket av for det kom ikke ett snev av røyk ut noenplass nå. Var heldigvis ikke så langt igjen til jeg var hjemme, så fikk lurt meg ut i rundkjøringa, og putra hjem i 1 gir. Tipper motoren såvidt tippa 92 grader da. Nå står bilen med clutchen inne hele tiden. Noen forslag? Er rimelig tom her jeg sitter. Lest litt diverse om og muligens måtte lufte systemet, slavesylindre, mastersylindre som er gåen, og strammefjærer på clutchwiren. Håper noen andre har vært innom eller hørt samme problem før:) Eventuelt har forslag. Åpent for alt Kjedelig å gi fra seg bilen til huggeren uten engang å ha prøvd. På forhånd takk
-
KM stand? Kjente problemer for å få ikke skulle få den igjennom kontrollen?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.