Gå til innhold

Golf2td

Bruker
  • Innholdsteller

    590
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Golf2td

  • Bursdag 08/30/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Diesel
  • Modell (eks S4)
    S4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Fylke
    de hvite er snart utryddet

Contact Methods

  • Bosted
    Asylland

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skudeneshavn

Golf2td's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Skal gå nøye øver slangene. Jeg har montert dobbel intercooler. Altså en på hver side. 2stk orginale som har rør mellom seg. Kan jo alltids ha glemt å stramme noe.. nødmodus,ja. Mhm der sa du noe. Kan jo være noe å tenke på. Tok tidligere diagnose med vcds. Den sa at styreenhet er deffekt-kode 65535. Men nå skal det grilles!;p
  2. Tok meg en tur nå. Ingen ladetrykk uten om at den går opp til 0bar. Hørte bare turbosnurr.. om så ingen sensorer er koblet til så burde jeg vell fått turbotrykk?
  3. Da får jeg kjøpe noen prøveskilter:). Jeg er vant med dieeel og trimming. De lader 0,5uten problem ved rusing. Men de turboene er jo knøttsmå i forhold til denne her da. Jeg må takke for veldig god hjelp, Quattro. Tusen takk:). Jeg spør mer når jeg lurer på noe:)
  4. Har nå koblet denne ene ventilen rett i forhold til bildene. Da er det -0,6ca på ladetryksmåler. Ruser den opp så går den ikke høyere opp enn 0bar.. hører heller ikke noe turbolyd
  5. Beklager dårlig bilde. Den store flensen er veivhusventilasjonen,ja. Men den tynne niooelen nedenfor der igjen jeg lurer på. Tatt nytt bilde. Jeg lurer også på hvilken slange som skal på nippenen som er på kompressorhuset på turboen.
  6. Jeg finner ikke ut hva som er koblet opp feil. Den skal vel kunne få ladetrykk bare ved å ruse den kjappt på høyt turtall? Det er en vacum røyr som kommer ut ved regiser dekselet. Hvor skal denne?.
  7. Da har jeg byttet til orginale dyser og sett om de spruter bensin når tenning står på. Det gjore dem ikke. De begynte først å sprøyte etter tur når jeg kinnet. Jeg har pusser av tennpluggene, så nå starter bilen. De var kullsvarte og våte. Bilen går ikke rent på tomgang,men det skylles nok all eksoslekasjen jeg har før lamda. Pinnebolter er min store skrekk, de knekker.. Nå er spørsmålen hvorfor den ikke får ladetrykk. Ladetrykksensor/reguleringsventilen har 3utganger. Hvor skal jeg koble disse opp?. Delenummer 034906283H. En dram skal du få
  8. Tusen takk for svar quattro. Den har ikke datasprut.Problemet var der også fra tidligere. Da var det kun montert mtm 303 chipper og 3bar map sensor. Når jeg kjøpte bilen og kjørte den fra jevnaker så lå den og fusket under normal kjøring, men kunne kvikkne noe voldsomt til når den fikk turtall for å så fuske enda mer på lave turtall etter pådrag. Min misstanke er på releet og rundt dette da jeg tror den står å spruter inn bensin hele tiden med bare tenning på. På turen hjem fra jevnaker så kom røkte den til tider svart(bensin). Jeg inviterer deg på ei cola, Quattro73!;)
  9. Problemet er at den drukner i bensin. Har feilsøket litt funnet en ledning som er koblet opp til rele 372 der andre ende av ledening går til jord. denne ledninger er koblet opp med en bryter. når bryteren er av/ikke tilkoblet rele vil ikke bilen starte. når ledeninger/bryteren er av så går heller ikke bensinpumpe. Når bryteren er på går bensinpumpen konstant(?) ved tenning slått på, Det gjør den når bilen står og sviver også. ledningen er koblet opp til pol "T"på releet, altså den minste av de. spørsmålet er altså hvorfor bensinpumpen ikke slår inn uten at denne ledninger er aktivert inn til releet. Når tenninger er slått på så freser det i railen eller i dysene. Jeg har nå montert stor turbo, store dyser, større intercooler og ecu som er for dette oppsettet. problemene var der også før jeg gjorde disse endringene, men ble verre etter at de store dysene ble montert. Diagnose er tatt med VCDS som sier 65535 styreenhet defekt 00-00-- Noen som kan hjelpe meg?
  10. det var da ikke stort. Da blir det nok en 2.5tdi 140. håper denne er sterkere enn audi 80sedan 1.9tdi 90hk jeg hadde. Var god den altså, men altid greit med mer skyv
  11. ja det der multilink.. det er noe herk. vet du om den 2.5 går under literen på mila ved fin kjøring? er manuell 6gir. Blir en del langkjøring
  12. skal handle meg bil, står mellom audi a6 c4 2,5tdi 140hk avant og b5 1.9tdi 110 hk quattro avant. Begge bilene ligger i samme prisklasse -Hvilken motor er den beste? -bruker 2,5motoren mye mer enn 1,9? -er quattro'n på b5 den samme som på c4?(misstenter mye elektronikk) pris for bilene er 20.000
  13. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46791561&searchclickthrough=true Hva bør jeg passe på/se over før kjøp? Noe spessielt ekstrautstyr på akuratt denne bilen?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår