"De 2,5tdi som har A som første motorbokstav har de dårlige kammene og vanlige vippearmer. De med B som første motorbokstav (stortsett fra 2003) har bedre kammer og rullevippearmer.
Om kammer byttes på en A utgave , og det byttes til orginale kammer, så er disse av bedre legering enn de som var fabrikksmontert, men man får ikke rullevippearmer uten å bytte til nye komplette topper.. Alle nye orginale topper har rullevippearmer om de kjøpes på vag delelager."
Alltså en 2,5tdi med A som første motorbokstav selv med nye kammer med bedre legering er ikke så bra som en som enten har fått nye topper av nye typen eller en med B som første bokstav da disse har rullevippearmer som sliter mye mindre på kammene" skrevet av en dyktig audi mekaniker på audi-forumet
Ville personlig aldri kjøpt en slik bil visst jeg ikke hadde peiling på å skru.
Drar du "gull rekka" her snakker vi om 150-200k på verksted for å få den kjørbar igjen. Er du instillt på bilen så gå for en annen motor. :)
I tilegg til kammer er den kjent for problemer med dieselpumpe, turbo og en automat kasse av kjeks. (mange er også plaget av oljelekkasje)