Gå til innhold

shash84

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om shash84

  • Bursdag 12/11/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Stavsjø

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

shash84's Achievements

  1. På fredag skjedde det noe med min Avensis D4D 2004 mod som ingen på Toyota Sulland kunne løse. Jeg skulle kjøre når oljelampa begynte å blinke, men ingen problemer med å kjøre bilen. Den lyste i oppoverbakke og slukket i nedoverbakke og på flat mark. Så begynte det å lukte litt rart av bilen, men fremdeles fungerte den. Oljelampa begynner så å lyse konstant, så jeg skal stoppe hos noen jeg kjenner. På vei opp siste bakken der sier turboen ptjoh, og all motorkraft forsvinner og bilen dør. Når den hadde stått en stund startet den igjen uten problemer, men når den ble varm igjen så begynte oljelampa å lyse igjen. Det er normal mengde olje på den, og olja lukter ikke diesel. Jeg fikk berget bilen hjem, og kjørte opp bakken hjemme her uten problemer, noe som ikke hadde gått om turboen ikke hadde fungert. Jeg er kjent med at jeg har et dårlig lager i turboen og at det er problemer med starteren når bilen er varm (det er en kjent feil på denne typen bil). Jeg har nå fått sjekket den for feilkoder, men det ligger ingen feilkoder inne på bilen. Hverken nye eller gamle. Er det noen som har en lignende erfaring og vet hva jeg kan gjøre for å få fiksa den?
  2. Vi sliter med en Primera som ikke er god å få start på.. Nå skal det sies at den har en dårlig starter, som ikke alltid slår inn.. Men i kulda nå er vi redd for at oljepumpa har tatt kvelden. Det er er en 94 mod. det er snakk om her. Er det noen som kan svare på om den sitter inni eller utenfor motoren? Vi lurer og på om det er noen måter å teste ut dette på uten å måtte bruke en masse penger på denna gamle bilen. Når bilen starter så knakler den skikkelig så vi tørr ikke å bruke den eller starte den igjen før vi evt har noen tips.. Kjett om motoren skal skjære seg og.. På forhånd, takk for all hjelp :)
  3. Trenger hjelp av noen med litt peiling nå. Har en 745 som er litt tullete :O Bilen går bra uten lambdasonden og luftmengdemåleren tilkoblet. Men hvis vi kobler til de igjen begynner den å fuske, gå dårlig og stopper på tomgang. Byttet luftmengdemåler i dag, da vi trodde det var det som var feilen. Hva skal vi gjøre?? Noen som har noe bra tips?? Den forrige luftmengemåleren hadde noen avbrente ledninger.. Håper ikke det har skjedd med den nye og :O Hjelp oss noen?? :) På forhånd, takk for svar :) -Jeanette-
  4. Tusen takk for svar... Da skal jeg si ifra til han som har bilen om hvordan han skal gjøre det :)
  5. Er det noen som kan forklare meg på en enkel måte, hvordan jeg strammer vifterema på min 740/745? Den skriker litt, vet den må strammes ;) På forhånd takk :) -Jeanette-
  6. Jeg har en frontskadet 1,6L Vectra 97-mod stasjonsvogn til salgs. Den har noen nye deler, bl.a. bremser rundt og nye dempere bak og nytt håndbrekk (som faktisk virker). Eu-godkjent til Januar 2013. Starter og går :) Trenger ny frontlykt, tåkelykt og rette opp igjen øvre "panserfeste" bjelke i front og panseret. Det er litt rettet men pga kjøp av annen bil blir det ikke gjort noe mer med denne nå. Skilter er levert inn før nyttår, så her er det ingen skyldige avgifter. :) Selges slik den står for 8000,- eller seriøse bud :) Ta kontakt om det er noe du lurer på :)
  7. Da har vi funnet feilen :D Veivsensor hadde tatt kvelden :/ Ut med 615,- til da.. Men nå starter bilen igjen :) Dumt å skryte ta seg selv, men jeg sa det til sambo den dagen han ikke fikk start på bilen igjen... Men han ville ikke høre på det øret.. (Og ja, jeg er litt over interessert i bil til jente å være :P
  8. For å svare på den siste mld din først, pumpa høres veldig godt at drar inn bensin til å få startet den, og det lukter litt eksos når vi vrir på tenninga.. Så det er i orden :) Har vært å bytta coil i dag, uten noe endret resultat.. Ringte da til et verksted som faktisk ikke er Chrysler verksted, men de hadde en som kunne en del :) Han ville anbefale oss å bytte veivsensoren, han syntes det hørtes veldig ut som den.. Var faktisk ikke så ille pris på den eller. 500,- Er det den som er feilen kommer vi til å prøve å få solgt den igjen om ikke så lenge... Har en annonse ute på auto-db og der står å alle feilene ved den.. Men starter den ikke med ny sensor, så havner den på vrakplassen.. Eneste at vi da kommer til å plukke av noen "nye" deler som vi har byttet på den.. Er f.eks. nesten helt nye lykter på den, bytta gearkasse i vinter og bra motor.. Så mulig selge noen deler av den om det ikke er noe resultat eller respons på helga's "bilredningsplaner"
  9. Har fått tak i en brukt coil for å sjekke om det er den.. Rart at alle 6 plugger ikke skal tenne da :/ Bilen er til salgs om du vil kjøpe den :P
  10. Har en 3,3l 95-mod automat som plutselig ikke vil starte igjen. den fungerte fint, ble parkert og har nå stått i fjorten dager, skulle starte den igjen her en dag men ingen respons. Motor går rundt, men tenner ikke. Har prøvd startgass, og bensinpumpa går, det er halv tank med bensin på den. Har tatt av ene batteripolen, å satt på masse strøm for å sjekke om det skulle hjelpe, men nei da... Hva skal vi gjøre??? Vrake hele driten?? Håper noen kan komme med noen tips :) På forhånd: tusen takk..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår