Gå til innhold

kristian30

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kristian30

  • Bursdag 07/12/1975

Contact Methods

  • Bosted
    larvik

kristian30's Achievements

  1. For oss andre her så kunne det jo være interessant å høre hva problemet var! :-)
  2. Gått over alt av vakumslanger? Kan det ha skjedd noe med luftmengdemåleren/besinfordeleren? Hengt seg opp? Nei, jeg vet ikke. Noen andre må nok på banen her.
  3. Det virker som om du har ett annet problem, du har ihvertfall helt andre symptomer. Jeg tenker vel kanskje noe i retning av en blåst stempelring eller ventil som har hengt seg opp her.. Men det er bare en fullstendig ukvalifisert gjetning! Har du forresten sjekket om den bruker mye olje eller vann, eller om det er vann i olja eller motsatt?
  4. Den lambdasonde målingen jeg gjorde med multimeteret var ikke riktig. Det så tilsynelatende greit ut med multimeteret, men når jeg sjekket med scope så viste det seg at sonden ikke fungerte, bare masse skurr. Den lå på 0,8v og falt ned til 0 innimellom, så på multimeteret så det ut som om den vekslet mellom 0,8 og 0,2v, men det var altså ikke tilfelle. Regner med at det var denne som forårsaket problemene, men jeg var forsynt og solgte bilen som den stod. Det var litt mer mekking som skulle til for å få den gjennom eu kontrollen også, og den var ikke akkurat noe glansbilde, så fant ut at tiden var inne for å se meg om etter noe nyere. Det var en trofast godbil, savner den litt allerede.. :-)
  5. Du sier kjølevæskelampa lyste, men du svarte ikke Quattro73 på hvor mye kjøleveske det var igjen. Har motor kjørt varm pga for lite kjøleveske?
  6. Startet med kald bil, +3 grader i luften her nå. Ecu ga 7,5v til regulator og strømtrekket var ca. 30mA. Bilen gikk da ganske greit. Motor stopper hvis jeg kobler fra ledningen. Strømtrekk minket raskt, bilen går dårligere, etter få minutter lå det og vekslet innenfor området 5-10mA, spenningen lå da på ca. 3v. Motor bryr seg da ikke om jeg kobler fra ledningen. Har ikke skrudd av regulatoren enda.
  7. Ja, jeg er vel sånn noenlunde stødig på generell elektronikk. Da skal jeg sjekke den trykkregulatoren. Takk for tipset!! :-)
  8. Har ikke rukket å sjekke kaldstartdysa. Har bare en bil akkurat nå, så har ikke tatt sjansen på å skru istykker noe. Ting som ikke har vært rørt på 17-18år har en tendens til å ramle fra hverandre når man pirker på det. :-) Hvis dysa er gåen forklarer det alle problemene. At bilen går bra når det er kaldt, og at det høres litt ut som om den går på en sylinder mindre når den er varm. Klør meg litt i hodet for å finne en måte å blende hullet. Men det er kanskje ikke nødvendig å starte motor for å konstantere at dysa står åpen. Mulig det holder å skru av dysa og sjekke om den er åpen ved å blåse gjennom. Hvis den virker tett så er det vel ikke noe poeng å prøve med motor igang.
  9. Nei, jeg tok det med en klype salt, klarte ikke helt å se logikken i den påstanden, fikk ikke noe forklaring på påstanden heller.. Mye selvutnevnte eksperter som lirer av seg konklusjoner ute å ha noe kunnskap eller grunnlag for noe. Da er det til stor hjelp å kunne rådføre seg med folk som resonerer og vet hva de prater om! :-)
  10. Pratet med en kar som mente at kamaksel var gåen fordi motoren stopper når man tar av oljelokk. Kan det stemme?
  11. Mistenker at problemet oppstår når temperaturen i andre komponenter enn selve motoren øker. Nå som det er kaldt kan jeg kjøre bilen noen km, motoren blir noenlunde varm uten problemer, kan stoppe og starte motor uten at problemet oppstår. Parkerer i 5 minutter og når jeg deretter starter så går motoren ujevnt. Altså lenge nok til at varmen fra motoren påvirker andre komponenter under panseret. Når jeg hører etter, spesielt på eksoslyd, høres det ut som om en sylinder hopper over en tenning en gang i blandt. Kan det være coil eller andre komponenter i tenningssystemet som begynner å fuske når det blir varmt?
  12. For å skru av dysa må jeg vel ha av innsugsmanifolden for å komme til? Alternativt skru av slangen på bensinfordeleren og blende hullet på en eller annen måte for å se om motor går bedre når denne er koblet fra. Vasket og skrubbet fordelerlokk med rødsprit. Prøvde også å justere tenningen uten hell, skudd i blinde. :-)
  13. Rotor gikk i oppløsning når jeg dro den av, men fikk da ihvertfall byttet den. Fordelerlokket jeg fikk var selvsagt feil, men den gamle ser greit ut så tviler på at dette er defekt. Byttet coil ledning også. Ingen bedring. Fylte på en del dyserens, får la det gå noen dager og se om det blir bedring. Fikk ikke ut plastpluggen for å justere bensinmengden, må borre den ut. Men så ramlet jeg borti ett tips om at det kunne være kaldstartdysa som har hengt seg opp, og at dette kan forklare hvorfor motor går bra kun når aldt er kaldt. Noen enkel måte å teste dette på?
  14. Rotor sitter dønn fast. Vet at det er noen motorer der rotor er limt fast og må ødelegges for å få av, men trodde ikke det skulle være sånn på denne? Bare å røske av, rett ut?
  15. Stod ikke noe om hva som ble målt av avgass. Det er ikke sikkert de har målt i det hele tatt, bare gått utifra at bilen ikke ville klare kravene? Skal ikke se bort fra at jeg prøver å justere litt forsiktig for å "høre" om det påvirker ugangen. Er vel ikke noe å tape på det. :-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår