Gå til innhold

Stian Andre

Bruker
  • Innholdsteller

    168
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stian Andre

  • Bursdag 09/05/1987

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    stavanger

Stian Andre's Achievements

  1. Har kjøpt meg en volvo V40 1.8l 2004 modell. Den lager disse skranglelydene som jeg har lest meg opp på er VVT hjulet. Er det noen som vet om det er vanskelig å bytte? Forstår jeg må av med regreim. Men det er kun hjulet som byttes? Og må kam akslingen låses av? Eller er det mulig og merke av reima på resten av reimhjulene, og finne "vippe" punktet på kamen, uten å låse det av, og sette på nytt hjul hvor jeg får merket av ved samme tann? Har byttet reimhjul på kam før, men det har bare vert ett vanlig hjul. Regner med det går ut på det samme. Og att den ligger med ett kile spor e.l. når du setter hjulet på igjen, slik att det bare passer en vei? Og kan noen fortelle meg hvor "farlig" det er og kjøre med dette inntil videre? Regreim er byttet på 154.000 i 2013. Bilen har nå gått 202.000 5 år senere. Har lest intervall på 160.000/8 år på disse bilene? Fant ikke lett informasjon om dette burde byttes med en gang eller ikke. Noen plasser sto det att det burde byttes med en gang, for ellers kunne reima ryke. Noen skrev att det ikke var farlig, men plagsomt, og verste var og "risikere" effekt tap etter hvert da det ikke får variert ventilene godt nok eller noe sånn?
  2. Til info, så byttet jeg bensinfilter, så var bilen fin igjen :D
  3. Ok, får prøve og bytte den andre tempføleren og se. Har ikke sjekket om feilmeldingen er der etter jeg byttet G62. Kan legge til en liten endring, og det er att når bilen er kald, så er den faktisk mye slappere i fisken, enn etter ett par min med kjøring. Men tester tempføleren først. Hvis det er feil på coiler, så ville vel dette komt opp i feilsøkingen? Er ikke akkurat gratis og bytte coiler hvis det ikke er de.
  4. Orginal boksen står på, er kun innsatsfilteret som er fra kn. Men når jeg trekker ut stikket på lmm, så dauer bilen. Da vil vel det si den funker?
  5. Hei. Jeg har en Passat 1.8T 97 tiptronic som er skikkelig treg. (Ja er klar over att disse motorene ikke er noen jetmotor). Er AEB motor, som jeg tror alt er orginalt untatt luftfilter som er innsatsfilter fra kn. ( som er nylig renset og oljet). Av og til på tomgang så sviver den på 0,5 omdrininger, og av og til normalt. Ingen sammenheng om den er varm eller kald. Men når jeg kjører som en kjerring, så virker den helt fin ut. Men er med en gang jeg gir litt mer gass så merker den lugger litt, og klatrer veldig tregt opp over omdreiningene. Skulle sette på dump, så hørte den slapp ut godt med trykk, men d var kun for og teste, så den orginale står på. Føles ut som jeg kjører en treg 1.6 liters motor uten turbo. Har feilsøkt, og det kommer ikke opp noe (kun G62, men har byttet denne uten forandring). Føler også att den bruker litt mye besin i følge tankmåleren, men ikke i forholdt til kjørecomputeren. Kan også nevne lmm er helt ny uten forbedring. Vett det er mange tråder der ute ang dette problemet, men finner ingen som skriver om problemet blir fikst, eller hva det var som fikset det. Noen som kan gi meg noen tips på hva jeg kan teste ut? Er ikke helt inne i turbo motorer, så trenger helst plassering på diverse ting jeg bør prøve.
  6. Jeg har en 320d som er litt tungstartet til tider. Når den har stått over natten, er den relativ enkel å starte. Men si om jeg kjører 5 min bort til butikken, så er den veldig tungstartet når jeg skal hjem igjen. Har sjekket att den gløder, og det gjør den. Har byttet termostat da dette skulle ha noe å si. Før jeg byttet den, glødet den ikke i det hele tatt, da den altid trodde den var varm. Byttet gløderele også, da jeg trodde det var det som var feilen når den ikke glødet i det hele tatt. Har vert borti andre diesel biler, som starter lett med engang t.o.m uten og gløde den. Noen som vett hva problemet kan være?
  7. Hei. Jeg har pixelfeil i skjermen i speedometeret mitt. Så har bestilt ett nytt fra bruktebildeler, men problemet er att på det speedometeret står kmstanden på 156000. Og vil helst stille det til det samme som står i bilen. (234000) ca. Jeg husker når jeg feilsøkte en opel en gang, så kunne jeg stille fra det programmet. Men er litt usikker på om det er så enkelt på Audi og? Bilen er en Audi a6 c5 1999 mod. For og hindre videregang i tullballskap på lureri på kmstand osv, så tar jeg veldig gjerne i mot pm om hvordan dette kan gjøres.
  8. Ok takker for svar :) ja har peilet olja mer en 1 gang når lampa er der. er nok olje. får prøve og bytte oljenivå sensoren da :)
  9. Hei. Jeg trenger litt hjelp til og tyde en feil melding på min audi a6 c5 1999 mod. Se på bilde, noen som vett hvilken sensor dette er snakk om? Og hvor den evnt ligger? Det er en 2.4 v6 maskin. [ATTACH]40468[/ATTACH]
  10. Takk:D men ble litt skeptiske på dette med oljetrykket. Er nok av olje oppi topplokket i vertfall. Hvordan får jeg sjekket oljetrykket sånn enkelt og greit?
  11. Som overskriften sier. Har tatt av toppdekselet, å sett å hørt att det er kamkjedestrammeren. Noen som vet hvordan jeg bytter denne å noe annet som burde byttes i sammeslengen uten om toppdekselpakning og olje å filter? Håper på raskt svar. Presset foresten kjedestrammeren oppover når den sveiv, så forsvant lyden, så vet det er derfra:)
  12. Mazda 323 1997 1.3 sviver på 3 sylindere under regn. Noen som vet om hva som er feilen og om det kan være en svakhet eller noe på disse bilene? har ikke vert borti denne type bil før. Sjekket om det var bløtt noen steder etter det regnet, men var helt tørt nedi rundt motoren, inni luftfilteret og pluggledningene. Skjedde sist det regnet og, og jeg fant ingen ting da heller. Setter stor pris på tips og hjelp:)
  13. Jeg har en ford mondeo du kan kjøpe til 6000 om du ønsker det? gått 184000. 1.8 liters motor, 96 modell, eu godkjent til 30.04.2014. Mye ekstra utstyr. Elektriske heis i setene, varme i frontruta, el vinduer fremme, el speil, air condition, osv. lite rust til og være en slik bil, men det har begynt litt i hjulbuene fremme. Bilen står i stavanger. Er akkurat som den sperrer litt av og til, vil ikke opp i turtall når du gir gass. Men det går fort over. Mye nytt på den, regreim byttet nylig. Da har du deg en bil i 1,5 år ivertfall:) sommer og vinterdekk med.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår