Gå til innhold

TerjeForberg

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TerjeForberg

  • Bursdag 05/31/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Skru audi a4
  • Modell (eks S4)
    A4 Avant
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Ikt teknikker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chip, 2.5" eksosanlegg, AEM luft filter, Forge Hybrid valve, N75 J ladeventil
  • Fylke
    Sogn Og Fjordane / Aurland

Contact Methods

  • Bosted
    Aurland

TerjeForberg's Achievements

  1. har forsatt samme problem, kommer ingen vei, nokon fleire som har vert borti dette problemet? har ecu eige rele?
  2. har dump ventil på bilen og, hatt den lenge, trur det er lurt å bytte om til resirk ventil :)
  3. bilen starta igjen, tok ut føleren til temperaturen og sett at di 2 bakerste pinnene var eiret. setter eg på tenning, og beveger på temperatur føleren i bak kant av motor, beveger gasspjeldet seg, høyrer ut som at det justerer seg.. bilen starter fint nå.. har dette nokon samenheng? kan det vere løysningen på problemet?
  4. bytta føreren i dag, bilen starta fint men etter 15 min stoppa den i fart...får ikkje start igjen
  5. Har fått kontakt med ecu før, med samme utstyret, men dette skjer akkurat når bilen ikkje vil starte.. veldig spesielt..
  6. Pris på hallgiveren ? :) men når eg kobler til med diagnose får eg ikkje kontakt me hjernen, er det hallgiveren som gjer det eller ? har ikkje brukt vag com men Salus / Wow..
  7. bilen stopper i fart, kan ta ein time til den starter igjen eller 5 min, releet slår heller ikkje inn når eg viri om tenning..
  8. fant du ut av problemet? har samme problem ... vurderer å bytte bensinpumpen:)
  9. problem løyst! viste seg å vere sikkring nr 29! fant dette ut da eg leste i manualen og der motorstyringa eig 3 sikringer! viste seg å vere den eine :) mega lykkele nå!
  10. plutseleg ein dag eg skulle køyre ein tur med a4en min merka eg med ein gang at bilen ikkje var som den skal. dette er då ein 98 mod a4 avant 1.8 T.. bilen er chippet, FMIC,3" testpipe, n75j valve, k/n filter, forge hybrid valve. normalt ladetrykk etter chipp 1.1 bar. den dagen ladet berre bilen 0.2. sjekka feilkoder. da fekk eg opp: # Activatet Charcoal Filter ( EVAP) system solenoid valve 1 (n80) Short circuit to earth. # Solenoid valve for boost pressure controll n75. # Air mass flow sensor , signal to low # oxygen sensor ( lamda ) heating circuit malufication Alle desse komponentene er sammla samme kabelstrømpe som går inn til hjernen. har sett etter kabel brudd men har ikkje lykkast med det. kan det vere noko med jordingspunkt i motorrom?? har nokon vert borti dette før? -Terje
  11. var å hentet meg bbs felger for 2 dager siden. men problemet er at den siste felgen er kunst så eg må kjøpe ny eller få tak i en brukt.. felgene jeg hentet var bbs ch 18X8.5 112x5 et35.. silver farge. dette er då ekte bbs felger. sia det det mangler en felg skal eg få det billigt ;) [ATTACH]28630[/ATTACH] har googla litt men har ikke funne noe spesielt bra. noen som kjenner til bra nettsider for brukte felger / nye? gjerne link til importører.. eller om noen har ein slik felg liggende?:) -Terje
  12. bruker bilen mykje olje? blå røyk? korleis er det med trykkslanger ? bytt ut alle vist di er gammle og ladetrykksventiler. broren min har hatt samme problem:) det vart bytt turbo uten hell. så eg anbefaler å skjekke ut trykksystemet! har du vert inne å lest feilkoder ? ny turbo her i norge koster rundt 6500 kr, norskbildelesenter selger dem for ein grei pris. er du ein liten hobbymekaniker så bytter du turbo sjølv, sparer fort 5-6000 på det! tar nokon timer men er verdt det!:) -Terje
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår