-
Innholdsteller
255 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Aalsen
- Bursdag 06/10/1985
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
740
-
Biltype (eks Audi)
Volvo
-
Årsmodell (eks 1995)
1988
-
Yrke eller sivil status
Student
-
Motor (eks 1.6)
2.3
-
Fylke
Hedmark
Contact Methods
-
Bosted
Elverum
Aalsen's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
740 B230k motor. Lugget ved pådrag og døde. Fikk start etter et par minutter hvile. Byttet til A forgasser, tennplugger, pluggledninger, fordelerlokk, rotor, bensinfilter og luftfilter. Satt på en bensinpumpe fra høggern, ingen bedring, (mekanisk pumpe). membranen i bensinpumpa virket også hel, men byttet tilbake til min gamle da den fra høggern lagde ujevne klikkelyder ved tomgang. Det hender når bilen er driftsvarm, vel, jeg har ikke gitt på mens motoren er kald. Etter rotor og fordelerlokkbytte kjørte jeg 6 mil med fire-fem akselerasjoner opp til 3-4000omdr. Ingen problem. Etter seks mil lugget den ved 3000omdr under akselerasjon og døde. Gikk noen sekunder på starteren etterpå og fyrte når jeg gav gass. Kjørte rolig hjem. Det har seg at har den først stoppet, så stopper den gjerne med jevne mellomrom. I dag kjørte jeg rolig fra Elverum til rena (4 mil). Var på besøk i et kvarter og kjørte rolig hjem igjen. Ingen problem. Går ellers smooth og jevnt under kjøring og på tomgang. Ettersom jeg har skjønt gir hallsensoren signal til coilen om å gi strøm.. Kan denne være full av dritt/oljesøl og svikte ved turtall slik at den gir feil signal til coilen og at pluggene ikke får nok strøm? Det har hendt at den også plutselig dør ved rolig kjøring. Sett bilde av en pakning som skal holde oljesøl unna sensoren. Røten pakning? Begynner å gå om for ideer :p Har også vært inne på tanken om dritt i bensintanken/systemet, dritt i forgasser, defekt coil, om begge bensinpumpene faktisk var defekt..
-
Har gjort litt research. Skal fikse rusten hjulbue slik at det ikke ruster igjen. Jeg tenkte å slipe ned til metallet, grunne med zink, så grunne med 2k epoxy over, deretter lakke. Blir dette tett? Fester lakken seg på epoxy? Har lest at noen har fyllergrunning mellom epoxy og lakk, men det er for å kunne slipe og få det rett før lakking ettersom jeg har forstått? Jeg har ikke tenkt å slipe noe før lakking, er ikke såå nøye :p Vil bare få det tett og hindre ny rusting. (gjelder en gammal bil)
-
Hvilken motor har du? Hva mener du med ikke livstegn? Går den på starteren men ikke starter, eller er den helt død? Virker som det er chokeregulatoren som tuller, at den er åpen hele tiden.. At den får for fet blanding. Bytta bensinfilter i det siste? At det ikke er pottetett?
-
Gjør det selv, så lærer du ;)
-
Her lukter det ledningskutt/jordingsdrit ja. Gjør som Einar sier, startkabel fra batteriets minuspol til blokka. Prøv å tjuvkble bilen. Da finner du også ut om det er.. den greia du vrir nøkkelen i som er defekt. Faen, nå husker jeg ikke hva det heter.. Jernteppe! Jeezes :p
-
Edit: 2 Da har jeg fått en liten fremgang! (B230K Pierburg) Bytta toppen til forgasseren. La byttetoppen i et lampeoljebad, som dekket nesten halve gasseren når den lå på siden Etter fem minutter tørket jeg der jeg kom til med dasspapir og slang den på motoren. I starten gikk den dårlig på tomgang, daua av og til de første fem minuttene, men etter det fikk den normal tomgang igjen. Så, jeg testet den under akselerasjon et par ganger utenfor her, i 2 og 3 gir. Rett over 4000 omdr/min lugger den og stopper akselerasjonen. Jeg holdt pedalen i bånn mens turtelleren gradvis sank uten å lugge. Slapp jeg pedalen til et visst punkt startet akselerasjonen igjen, eller ble stabil. Det samme skjedde i 3 gir. Under 4000 omdr går det greit. Den døde ikke!! Bare stoppet akselerasjonen. Det virker derfor som at den ikke får nok bensin. Bensinfilter og plugger er byttet. Noen som har idéer? Gjorde forresten en halvhjertet innsats på å måle flottøravstanden, hvis det er flottør det heter (den lille tomme tanken som flyter i gasseren). K-gasseren har to stykker, en på hver side. Mener de flyter på maksgrensa av det Haynes boka sier, altså at nålene stenger så tidlig som er "lovlig". Holdt toppen opp ned slik at tankene hvilte på fjæra på nålene. På ene siden skal den være 27-29mm, Mener den var 28-29-30ish. På andre siden skal den være 29-31mm. Mener den var 30-31-32ish :p Edit 1 Gjelder en Volvo 740 med Pierburg 2B7 forgasser med automatisk choke. Bilen går helt fint, og starter alltid uten problemer, til den plutselig begynner å lugge litt før den dør. Under lugging er det null gassrespons. Av og til dør den med en gang, men når den dør, venter jeg bare et par minutter, så starter den og jeg kan kjøre videre. Da er symptomet borte en stund før den dauer igjen. Mellom Lillestrøm/Oslo og Elverum daua den fire ganger. Det startet med at den begynte å lugge lett etter noen sekunder ved bånn gass for noen dager siden. Nå dauer den etter en liten stund selv om jeg kjører på lavt turtall med lite gass i femte gir. Har byttet luftfilter, bensinfilter og plugger. Ingen endring. Er kun mekanisk pumpe på denne, på motoren. Noen som har noen som helst tips?
-
Selges: Passat Haynes gjør-det-selv bok
emne svarte i Aalsen sin Aalsen i Annet bilrelatert til salgs
Bump -
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.