Gå til innhold

Golfen min er død

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Golfen min er død

  • Bursdag 06/01/1993

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    MK2
  • Biltype (eks Audi)
    Golf
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Fylke
    Aust-Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Arendal

Golfen min er død's Achievements

  1. Ser bra ut det her, hold oss oppdatert :)
  2. Kommer veldig ann på, jeg kjører ca. 1l på mila, målt ved å resette tripteller og måle hvor mye jeg fyller på slutten av uka. Det er da mest fram og tilbake til skolen, så kald motor og småkjøring. Kom rundt 26-30 mil på 18 liter på langkjøring, kjørte da på 3,000 RPM, så kan nok få det enda mer ned ved langkjøring :) Ja, ny sjåfør med beskjed fra gamle eier om at dissa liker seg rundt 3k. Kjører på nå 2k, har ikke mål langkjøring på 2k.
  3. Takker og bukker, har du link til en anbefalt side? :)
  4. Hei, noen som vet hvordan jeg fjerner emblemet i grillen på 2'ern min så jeg kan gi det et lag med Biltema-krom? :wonder:
  5. Haha, så jeg har monojetronic ja? Kunne banne på det var en forgasser oppå der, men du har nok noen hundre ganger mer peiling enn meg. Har kjøpt den som sitter under bilen, og ikke i tanken. Håper det er den, og ikke den i tanken som er gåen. Fikk den for 500.- , får den bytta neste uke :) Spennendes å se om det fungerer.
  6. Hm, på BilXtra sa de at min modell ikke har pumpa inne i tanken, men under bilen, i nærheten av tanken. Kan si litt mer om bilen, det er ikke monojetronic, det er forgassermotor, 90 hester. Skjønnte ikke stort av det der Quattro, er nok litt vel lite befart når det kommer til mekanikken i en motor. Housey, takk for forklaringen, skal prøve dette :D Edit: Så nå at du sier at den har 2 pumper, er disse pumpene like? Og hvilken bør jeg prøve å bytte først?
  7. Hei, jeg trenger (sannsynligvis) å bytte bensinpumpe på min Golf 2 GL 1,8 1990. Sliter med fusking, røkking og lugging (turtallet dør av) på halv tank (Kan ikke kjøre opp mer enn max 23 liter), og til slutt vil den ikke gå. Omtrent alle jeg kjenner som har peilig sier jeg må bytte bensinpumpa, som også virker logisk for meg. Har lest at det også kan være dysa, bensinfilteret, coilen, dritt i tanken, og diverse andre ulumskheter, men siden det kun skjer når tanken nærmer seg halv regner jeg med det er pumpa. Noen som har peiling angående pris på bensinpumper på bilgravplasser, evt. om det må være til eksakt samme modell? Og om det er en omfattende jobb, som jeg har forstått er det ikke værre enn å ta ut tanken, åpne tanken, ta ut pumpe, sett i ny. Er det noe mer avansert en dette? Beklager for dumme spørsmål, men kan lite om bil, og er lei av å fylle hver 20' liter. (Fattig student som liker å kjøre opp hele tanken) Takk på forhånd :)
  8. Jeg har et lignende problem :) Skal kjøpe ny forgasser og teste, tror det er dysa, kan fint være dysa på din, evt. dritt i forgassern og på pluggene. Sjekk også slangen fra toppen av blokka til forgassern, den var tett av ødelagt gammal gummi på min.
  9. Leste 30 sider, så sa det stopp, men ser jo skammbra ut sålangt!
  10. Okei, det skal jeg, takk skal du ha :) Det regner idag, så skal lade og renske/skifte pluggeri morra.
  11. Bra at det endte godt :) Særlig med en så fin bil.
  12. Vi har akuratt de samme problemene! Smånøkka litt en kveld, og neste dag stod vi og blomstra langs veien dønn stille. Fikk rulla den i gang, fuska oss til E18 og døde der, fikk rulla igang igjen etter lang tid og fuska oss til Shell, der tauing måtte til. Ta en titt på dysa, er ofte problemer med dysa på disse bilene, eller coilen. Idag skal jeg lade min og sjekke pluggene, jeg har ikke lappen før om 2 månder, så jeg kjører veldig mye på tomgang på grusveien der jeg bor fram og tilbake med start og stopp, så nå sier folk at pluggene er sure og jævlige av å bli drukna i bensin og sot. Lykke til! Sier ifra om jeg får liv i loppa mi, kanskje du skal prøve det samme? :) Har ikke lest helt igjennom og sett om du har sjekka pluggene. Den røyken utav blokka fikk jeg og, sammen med lukt av svidd clutch etter igangrulling.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår