Gå til innhold

Hykler

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Hykler

  • Bursdag 08/30/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Rogaland

Hykler's Achievements

  1. Vurderer å selge min 1990 190E 2,6 Sportline til riktig pris. Sportsinteriør i sort skinn Femtrinns manuell Soltak 183000 kilometer Eu-godkjent til 2012 Bilen er i daglig bruk og har lite rust. Jeg kjøpte den i juni i fjor, og har kjørt den cirka 20000 kilometer i mitt eie. Forrige eier var en mann i slutten av femtiårene, som importerte den fra Tyskland i 1996. Frem til da var den eid av Springer & Jacoby Media. Fordelerlokk, rotor, medbringer til rotor, coil og tennplugger ble byttet for en måned siden. Ellers har jeg byttet kupevifte og slavesylinder til clutch. Sommer- og vinterdekk ble kjøpt i fjor. Hvert sett har rullet litt over 5000 kilometer hver. Bilen knirker i forstillingen. Jeg mistenker at det er en foring, bærekule eller lignende som har tatt kveld. Sikkert en enkel sak å bytte for folket her inne. Ellers er det hull i lyddemperen. 40000 eller bud. Kan vurdere billigere dieselbil som delbetaling. Bilder fra 2010. Er et par småting i lakken, og det ser ut til å være lite rust.
  2. Det viste seg at både rotor og medbringer til rotor var brekt. I tillegg var fordelerlokket ødelagt. Alt er byttet, så nå kommer det herlig sekserlyd igjen.
  3. Har nå byttet coil og plugger, men det viser seg at motoren ikke får bensin. Har forstått det sånn at innsprøytningen kan være et mareritt å feilsøke. For meg høres det ut som bensinpumpen går i noen sekunder når jeg vrir om nøkkelen. Kan det likevel være bensinpumpereleet som er problemet? Hva annet kan forårsake manglende drivstofftilførsel?
  4. Hvordan bytter man coil på en 190E med M103? Mye arbeid? Har søkt litt, men finner ikke ut noe. Hvilken coil skal jeg eventuelt kjøpe? Fungerer det med Biltema sine? (Hvis noen i Stavanger-området er interessert i å hjelpe mot et aldri så lite honorar, så er det bare å sende PM.)
  5. Jeg har en 190E 2,6 1990 som har fungert utmerket i mitt eie. Helt til lørdag. Motoren stoppet under kjøring på motorveien med noe høyt turtall, og ville ikke starte igjen. Motoren går rundt, og det høres ut som bensinpumpen går. Hva er feilen? For meg virker det som om den sliter med å tenne. Hos Mekonomen var det ingen hjelp å få. De sa med en gang at det sannsynligvis var innsprøytningen, noe som kom til å koste over 20 000 å reparere. Og det uten å ha sett på bilen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår