Gå til innhold

jonanas

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jonanas

  • Bursdag 01/14/1993

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Motor (eks 1.6)
    2.0S

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansand

jonanas's Achievements

  1. Nå sviver bilen endelig igjen, like bra som før. Etter å ha prøvd alt jeg kunne komme på bestemte jeg meg for å kinne til batteriet ble tomt, etter 4-5 min startet bilen og nå har den gått fint i 2 dager. Den likte tydeligvis ikke å stå stille. Tusen takk for hjelpen Quattro73
  2. Tusen takk for gode råd. Merker på kamdrev, svinghjul og i fordeler stemmer overens. Så jeg tror ikke det er noe galt med registeret. Jeg har også prøvd de andre tipsene din uten noe forandring. Bensinpumpa går når jeg skrur på tenninga, jeg tok av bensislangen inn på monopointen og så at pumpa leverer god mengde bensin, men trykk er jo en annen sak. Ved kinning ser jeg at det kommer bensin fra dysa. Etter bilen hadde stått over natta startet den fint på første forsøk, rett opp i 2000rpm før den daua brått etter 2 sek. Det var ingen ulyder, motoren gikk helt fint. Regner med at det var rester av bensin i innsuget. Etter dette prøvde jeg flere ganger å starte bilen med å helle litt bensin ned i innsuget før start, men uten suksess. På den en siden kan det virke som motoren får forlite bensin siden den greide å state en gang, men på den andre siden får jeg ikke startet den med å helle bensin i innsuget. Denne var vrien.
  3. Bil: Audi 80 1992 2.0S ABT 90hk, Bosch monopoint Da jeg kom jeg etter 3 uker på jobb ville ikke bilen starte, før jeg dro startet og gikk den fint uten noen problemer. Det første jeg prøvde var å lade batteriet, men det hjalp ikke. Starteren gikk bra, men det kom en merkelig "poff" lyd innimellom mens starteren gikk. Jeg tok av luftfilterboksen og prøvde å starte igjen, det viste seg at denne lyden var bensin(og luft) som ble blåst tilbake og ut av innsuget, se video http://www.youtube.com/watch?v=596ihs0AoRs&feature=youtu.be. Dette har jeg sjekket til nå: *Med alle tennpluggene kobletfra skjer det ingenting *Med en(hvilken som helst), tre eller alle fire pluggene koblet til skjert dette poffet som i videoen(videoen er med alle pluggene) *Med de to fremste pluggene koblet til starter motoren og går i ca 5 sek, før den dauer og avslutter med et poff *Det er ingen åpenbare feil på kammen eller ventilløfterene *Pluggene ser fine ut For meg virker det som om det er noe galt med timingen eller tenningen, men jeg kan ikke se for meg hva som kan ha skjedd når bilen har stått stille i 3 uker. Været over denne perioden har vært -10 til +10*C med mye snø og regn. Noen som har en ide?
  4. Da var drivknuta byttet og ulyden er borte. For andre som skal bytte drivknuta vil jeg anbefale å se i denne nettbutikken: http://www.rockauto.com. Jeg fikk pakken levert på døren dagen etter jeg bestillte for bare 350kr inkludert frakt, men hvordan kvaliteten på delen er vet jeg ikke.
  5. Jeg brukte bare den gamle navbolten fordi jeg kjøpte en universal mansjett som det ikke fulgte med ny navbolt, denne hadde heller ikke med ny låseklipps, konveks skive og plastkon(fra punkt 9). Kan det ha noe å si at jeg bare brukte de gamle? Jeg tok drivknuten helt ifra hverandre og tørket bort alt fettet med papir, helt til jeg ikke kunne se noe av det gamle fettet. Jeg syntes posen med fett som fulgte med var litt liten så jeg kjøpte drivknutefett på biltema og brukte kunn dette, jeg fyllte masse fett i kuleholderen før jeg satt inn kulen for så å fylle opp hele knuta med fett, jeg kan umulig ha brukt forlite fett. Delene i knuta ble montert slik du forklarer, så det er ikke det som er galt da. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er en drivknute på venstre side som lager lyden, men er det nødvendigvis den ytre? Eller kan det være den indre som lager lyden. Det er en slags tikke lyd(høres ut som det er noe med kulene) som kommer noe få ganger når jeg svinger mot venstre. Da jeg skulle montere drivknuta merket jeg at jeg kunne dra ca. 1cm i drivakslingen vekk fra girkassa. Hver gang jeg dro den ut eller dyttet den inn igjen(tilbake) kom det en surkle/splosj lyd fra fettet i den indre drivknuta. Et siste litt viktig spørsmål: er det dumt å dra på en lagtur til Sverige med bil før dette er fikset?
  6. Navbolten var M14 så den ble tightet til 120nm + ca 45*, mer greide jeg ikke men det verktøyet jeg hadde. Når det kommer til det andre spørsmålet er jeg litt forvirret da jeg ikke kan så mye om bil, men jeg har fulgt bildene og instruksjonene din nøyaktig
  7. Etter jeg byttet mansjett på førersiden har det noen ganger kommet en ulyd når jeg svinger mot venster, men ikke alltid. Det er en slags tikkelyd som kommer, det høres ut som om kulene ikke ligger helt bra. Jeg er sikker på at denne ulyde ikke var der før. Jeg renset hele drivknuten og satt i nytt fett, masse fett. Noen dager senere byttet jeg mansjett på passasjer siden, og satt nytt fett i drivknuta, jeg er usikker på om det har kommet samme ulyd i denne. Etter dette har rattet begynnt å riste når jeg passerer 100km/h, jeg vet ikke om det er høyre eller venstre siden som forårsaker dette. Tusen takk for hjelpen EDIT: I dag ristet det ikke i rattet da jeg kjørete over 100km/h
  8. I punkt 11, hva mener du med den videste siden av innerringen? Er det den som er tykkest/fetest eller tynnest/slankest i selve ringen? Jeg monterte just begge drivknutene med den tynneste siden mot girkassa og etter dette har det vært noe ulyder i fra drivknutene :( Det hadde være veldig fint om noe viste dette.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår