Har problemer med kjølingen på Passaten. Det skjedde først når jeg pressa den hardt i en motbakke på 6-7% i går kveld. Lå i 90-100 km/t i femtegiret. Plutselig lyste lampa for lite kjølevæske, og temperaturen hadde steget til langt over normal arbeidstemperatur. Roet ned og stoppet på toppen av bakken. Da jeg sjekket ekspasjonstanken hadde det lekket ut noe væske på grunn av at det var et voldsomt trykk og alt for mye væske. Kjørte flere mil etter dette uten problemer. På tilbaketur skjedde nesten det samme. Kjørte normalt, i 4. giret, opp en bakke på 9% og da steg temperaturen igjen, men uten at lampa for lite væske lyste. Måtte roe ned igjen, men kom meg velberget hjem. Da jeg kom hjem var det under min-streken for kjølevæske. Men det kan være fordi det kom ut gjennom overtrykksventilen. Kan legge til at den har brukt litt olje og kjølevæske, men ikke mer en at jeg var bekymret (før nådamndamn). Både olje og eksos ser grei ut, og bilen går greit (bortsett ifra tempen når jeg presser den). Så er det noen som har et godt svar, eller en typisk feil på Passat?