Gå til innhold

jamos92

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jamos92

  • Bursdag 03/10/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Osen

jamos92's Achievements

  1. Har ikke sjekket vannpumpa. Men den ble skiftet for 70 000 km siden den også. Er uansett ikke veldig lenge til registerreimbytte, så skal kanskje la den gå til da. Er uansett ikke store lekkasjen foreløpig. Eneste jeg reagerer på er at det lekker både kjølevæske OG olje.
  2. Takk for svar! Det er ikke AC på bilen, for å ta det først. Har også sett at begge viftene går. Heller selv også mot at det er toppakningen som holder på å ta kvelden. Olje må skiftes i høst, så kan muligens få et svar da. Kjørte ca. 90 mil for en uke siden, og brukte 1 liter væske. Men er det mulig å få svar på om det er toppakningen med en kompresjonstest, uansett hvor liten lekkasjen skulle være? Det merkelige er at det er bare 70 000 km siden toppakningen ble byttet sist? Kan det være gjort en dårlig jobb?
  3. Litt merkelig ja. Det jeg reagerer på er at det kommer ut væske, selv om det ikke er over maksmerket (selvsagt med varm motor). Skal kjøre 90 mil sørover i helga, så får vel svar på om det er et problem da ;)
  4. Her kommer en statusoppdatering hvis noen vil/kan gi et svar på problemet. Kjørte bilen en tur i dag. Presset den hardt, både i fjerde og femtegir, opp alle motbakker. Kjørte også varmeapparatet på både kald og varm luft. Men greide ikke å presse motoren til over normal temperatur i dag. Var riktignok ikke så harde motbakker jeg kjørte i nå som på tirsdag. Både olje og eksos ser fin ut. Oppdaget en liten lekkasje av kjølevæske etter turen, men det kom tydeligvis ifra ekspansjontankens overtrykksventil!?
  5. Har problemer med kjølingen på Passaten. Det skjedde først når jeg pressa den hardt i en motbakke på 6-7% i går kveld. Lå i 90-100 km/t i femtegiret. Plutselig lyste lampa for lite kjølevæske, og temperaturen hadde steget til langt over normal arbeidstemperatur. Roet ned og stoppet på toppen av bakken. Da jeg sjekket ekspasjonstanken hadde det lekket ut noe væske på grunn av at det var et voldsomt trykk og alt for mye væske. Kjørte flere mil etter dette uten problemer. På tilbaketur skjedde nesten det samme. Kjørte normalt, i 4. giret, opp en bakke på 9% og da steg temperaturen igjen, men uten at lampa for lite væske lyste. Måtte roe ned igjen, men kom meg velberget hjem. Da jeg kom hjem var det under min-streken for kjølevæske. Men det kan være fordi det kom ut gjennom overtrykksventilen. Kan legge til at den har brukt litt olje og kjølevæske, men ikke mer en at jeg var bekymret (før nådamndamn). Både olje og eksos ser grei ut, og bilen går greit (bortsett ifra tempen når jeg presser den). Så er det noen som har et godt svar, eller en typisk feil på Passat?
  6. Mener jeg har satt sammen fjær og demper korrekt med skåla/tårnet som skrues fast med de tre skruene (vet ikke navnet), skiva, fjærbeinslageret og låsmutteren. Korriger meg hvis jeg tar feil. Fjærene skal også sitte korrekt i forhold til demperen. Men du snakker om bæreramma, som jeg er litt usikker på hva er. Går det iåfall an å løsne bærebruene i begge ender, det vil si både i karosseriet og på hjullagerhuset? Beklager at det begynner å bli mye spørsmål, men begynner å bli litt lei og vil få bilen kjørbar igjen.
  7. Har nå plukket av dempere på begge sider og stab-stag. Men får fortsatt ikke på de nye demperne. Det ser for meg ut som om de er lengre. Skåla på demperen kommer så langt ned at den kommer i konflikt med hjullagerhuset. Festet nede på demperen kommer i tillegg ikke i mellom hjullagerhuset og bærearmen. Er det slik at den nye demperen er så mye stivere at den blir lengre? Lurer derfor på om jeg kan plukke av den nedre, fremre bærebrua uten å måtte justere forstillingen?
  8. Prøvde litt igjen i dag, men det mangler fortsatt noen millimeter. Er veldig trangt mellom bærearmen, drivakselen og hjullagerhuset. Eller så er det jeg og fattern som er for spedbygde så vi ikke får presset ned armen tilstrekkelig. Tror derfor jeg må løsne stab-staget som du foreslår. Men må jeg justere noe på forstillingen etter å ha gjort det?
  9. Takker for svar! Har fulgt en slik beskrivelse. Fikk akkurat presset demperen over bærearmen ta jeg tok av demperen, men det ble mye vanskeligere når den skulle på plass igjen. Må se på det igjen i morgen. Men kan samtidig spørre angående justeringsskrue, som det står om i beskrivelsen. Hva er det for noe? Var en låsmutter på enden som jeg satte til så mye som gikk.
  10. Holder på å bytte støtdempere foran på en -98 Syncro. Er kommet godt på vei med byttet. Problemer oppstod da jeg skulle få demperen over den nedre bærearmen ved montering av den nye demperen. Det skal være mulig å skifte demper uten å løsne noe annet enn skruene i toppen, oppe i motorrommet, eller tar jeg feil? Lurer også på om det er nødvendig med en kontroll av forstillinga etter et slikt inngrep?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår