astro1
Bruker-
Innholdsteller
75 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om astro1
- Bursdag 01/14/1980
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
XL-7
-
Biltype (eks Audi)
Suzuki
-
Årsmodell (eks 1995)
2005
-
Motor (eks 1.6)
2,0 TDI
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Tuning + KN Filter
-
Fylke
Hordaland
Contact Methods
-
Bosted
Bergen
astro1's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei. Jeg har tenkt å kjøpe en X7AT33 (hvis jeg kommer over en) og så lurer jeg litt på hva bensinforbruket er de bilene? Tror dekkdimensjonen på de her bilene er 305/70-16. Så litt rullemotstand er det. Hva koster det å bygge om de V6 motorene til gassdrift? Har det blitt bygget om noen med diesel motor? Noen som har erfaring med de her bilene som kan si litt om hva en må se etter når en er å ser på biler som er til salgs? Er vel litt større belastning på hjullagre og styrestag o.s.v. Mvh Tore
-
Hei. Jeg ønsker å kjøpe en XL7 AT33. Noen som vet en slik til salgs? Eller en som har tenkt å selge en de allerede har? Mvh Tore
-
Ledningene til lykter i fanger kommer vel innenfra, hadde håpt jeg kunne koble meg på der. Finner helt sikkert en løsning på det uten å ødelegge for mye av det orginale ledningsnettet. :)
-
Hvis det ikke er påbudt så kommer jeg til å koble det bort. Skal forhøre meg med RSA her i bergen om de kan skaffe blendelokk. Er det noe koblings skjema til lyktene bak? Tror ikke det er nok ledninger i stikket på baklykter i skjerm til blinklys, kjørelys, bremselys og ryggelys. Mener å huske at det bare var 3 eller 4 ledninger i det stikket.
-
Må ta en motorvask + det meste under panseret. Er det noe som det absolutt ikke må komme vann i på under panseret?
-
Ok. Da må jeg finne ut om det går an å skaffe blendelokk til høl i fanger. Må jeg på suzuki for å få de mon tro? Bestilte lyktene i dag på ebay. Ca 1200kr med frakt kom de på. Må sikkert betale tull også for å hente de ut. Bilen ser sikkert MYE bedre ut med de lyktene. Hva har dere pleid å gjøre med tåkelyset da? Det sitter jo i lykten som er i skjerm. Har lett etter hvite sideblinklys i skjerm foran. Går det an å få tak i, eller må jeg finne noe uorginalt som passer i hølet?
-
Ok. Skal gjøre filterboksen helt ren før jeg setter på nytt filter:) Bilen gikk forresten MYe bedre etter jeg rengjorde EGR ventilen og egr kjøleren! Sikkert vert full i sot innvendig. Takk for all hjelp:) Bra for meg at det er en på forumet som har GOD peiling på XL-7:)
-
Klarer en ikke å tappe ut all disel ved å åpne tappeskruen i bunn av filterboksen da? Lurer på om jeg må bytte termostaten også. Går så utolig lang tid før det blir varmt bilen. Virker som om den enten åpner for tidlig eller at den står litt åpen hele tiden. Ligger termostater under intercooler og EGR rør på denne bilen? Takker for all hjelpen jeg har fått:)
-
Har prøvd å finne ut hvor det går an å få tak i det. Sendte mail til artic trucks som skreiv tilbake at lyktegitter til denne bilen ikke blir laget lengre, men det fantest vistnok alternativer som de hadde hørt om. men de visste ikke hvor. De lyktene som jeg viser til i tråden koster bare ca 1100kr for begge. ink. frakt (kjøpt på Ebay) antakelig + toll. Så kommer nok til å bestille derfra. De lyktene har rygge, blink og bremselys i samme lykt. Kan jeg koble ut de lyktene i fanger bak og kun bruke lyktene i skjerm da? Vet at de kun bruker lyktene i skjerm i usa.
-
-
Hei. Noen som vet hvor jeg kan få tak i slike lykter i Norge. Har kun funnet de i usa.[ATTACH]35778[/ATTACH]
-
Kjøpte glødeplugger på Suzuki. Orginaldeler er vel det beste pluss at jeg fikk delene med en gang, istedet for å vente på noe postordre greier. Glødepluggene løsnet greit, men gikk litt tid med demontering og rengjøring av EGR kjøler og ventil. Er under et år siden jeg tok full rens av innsug men måtte rengjøre det også på nytt. Samler seg fort opp dritt i det:) Skulle ha skiftet diselfilter og olje på girkasse. Hva for en tappeplugg skal jeg skru ut på kassen? Er en midt under og en litt på skrå ut på siden under. Er det bare å ta av plastrør på diselfilteret, eller står det trykk på diselen på de?
-
Hehe, tenkte bare på et gjengetetnings middel. Hvis en hadde brukt lochtight så hadde det vert siste gang de ble bytta på denne bilen tenker jeg. Jeg fant glødeplugger på en internettside. SUZUKI | GRAND ESCUDO (FT, GT) | 2.0 HDI 110 16V | Tennings- / glødeanlegg | Glødeplugg Kan de brukes mon tro? Her koster de 230kr pr.stk. Lurer på hva Suzuki tar?
-
Jeg får begynne på det til helgen. Skal prøve på å få de ut selv, så har jeg hvertfall gjort et forsøk. Er ikke rare momentet som skal på de dere glødepluggene. Skal det vere noe tetningsmiddel på gjengene? Når motor ikke har fått opp temperatur skikkelig, så virker det som om omtrent halve motorkraften er borte. Kan det og komme av en defekt glødeplugg? At det går litt tid før motor går skikkelig på alle selyndrene? Må av og til slure ut fra lyskryss hvis motor er kald. Takker for svar:)
-
Takker for svar:) ER litt å demontere før jeg kommer til de ser jeg. Må av med varmeveksler, kanskje en ide å reingjøre den innvendig med den forte sprayen da? Du har vel ikke tilfeldivis momentet på pluggene vel? Og en ca pris på de?
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.