Gå til innhold

VHolmen

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om VHolmen

  • Bursdag 08/02/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Bardufoss, Troms

VHolmen's Achievements

  1. Motorkoden er BFB, så har 163hk originalt. Bilen er chippet (ellers helt org.) og forhandleren mente det skulle være rundt 200hk slik den står nå. Sikkert litt skryt, men men.. Forresten, hvordan kommer man seg inn for å lese verdier ved bruk av klimaanlegg-panelet? Det var en taste-kombinasjon av noe slag, men har glemt det. Vet dette gikk på en -99 A6 1.8T, men gikk ikke med samme kombinasjon på min.
  2. Ok, takk for tips. Hvordan viskositet skal jeg ha? Og forresten. Hva er intervallet for skifte av olje på girkasse?
  3. Tenkte å skifte olje på bilen (-04 A4 1.8 TQ) . Har gått på longlife hele sitt liv og fram til nå (165000 km). Rundt 15000km siden siste oljeskift. Etter vinteren kom har jeg merket ventiltikk det første halvsekundet under kaldstart, så tenkte det var på tide. Er det noe jeg må tenke på når jeg går fra longlife til "vanlig"? Noe problem å gå tilbake til longlife ved neste service? Hvordan olje trenger jeg og hvor mange liter? Evt. hvis jeg skal fortsette å ikke bruke longlife. Ved hvilke intervall bør jeg skifte olje og filter? Bilen er chippet. Kjører en del langkjøring, men også "lek og moro"
  4. Da var jeg hos forhandler nå i ettermiddag. Han mente og det var coilen, og dette ble ikke dekket av garantien. I tillegg sa han at vibrasjonene kom fra dobbeltmassesvinghjulet som tydeligvis ikke er laget for disse kraftøkningene. En coil er nå ikke all verden, men er jo ikke interessert i koste på nytt svinghjul på bakgrunn av chippingen. I tillegg ble det byttet clutch og svinghjul for 40000km siden. Og vibrasjonene er etter min mening i meste laget av hva man kan godta. Men er det bare sånn man må regne med når man har chippet bilen? Har dere de samme problemene? Han sa også forøvrig at det var ingen problem å kjøre på 95oktan.
  5. Saken gjelder en a4 2004 1,8tq (BFB, 163hk org). Km.stand 164000km. Orginal bortsett fra chip (Rundt 200hk) FIkk chippet bilen min på fredag (Biltech AS, Andslimoen). Fungerte greit i begynnelsen, men i dag begynte problemene å komme. Har vel kjørt rundt 40 mil siden fredag. TIl å begynne med i kveld kjente jeg vibrasjoner under pådrag i 6. fra rundt 80km/t. Dette skjedde når laddetrykket begynte å komme. Hadde også mindre antydninger til det i andre gir og. Men merket ikke noe effekttap/fjusking i tillegg. I mellomtiden fyllte jeg opp tanken med 95 fuelsave fra Shell. Etterhvert prøvde jeg å dra på skikkelig fra start i 2. og 3. og da begynte bilen å kutte ordentlig.Etterhvert kom også blinkende motorlys, som forsvant igjen etter et halvt minutt. Problemet er tidvis, og noen ganger kjører jeg fint ut girene uten noe fjusking. Tok å sjekket med diagnose fra androiden og da var feilkoden " P0301 Sylinder 1 Misfire Detected". Skal ta kontakt med de som chippet den i morgen og regner med dette er en garantisak. Jeg kom likevel til å tenke på bensinen. Burde jeg enentlig kjøre 98? Kjørte vanlig 95 tidligere og fylte tilfeldigvis 95 fuelsave nå. Noen som har opplevd noe lignende selv? Henger vibrasjonene og fjuskingen i sammen? Samme feilen?
  6. Ahh, tusen takk! Skal ta kontakt ja, men er rimelig sikker på at dette skal fungere. Kan da ikke være så alt for store forskjeller på disse 1,8 20v-motorene?
  7. Så Møller fikser annen type varmer? Altså slange- eller blokkvarmer? Takk for tipset
  8. Nei. Har søkt både på nettsiden til defa og hos forhandlere og det eneste som blir levert er kontaktvarmer til oljen.
  9. Hei. Har nettopp kjøpt en A4 Avant 2004mod 1,8TQ (motorkode BFB) og skal nå ha meg motorvarmer. Men defa leverer bare kontaktvarmer til bunnpanna til denne motoren. Jeg har egentlig bare hørt negativt om denne. Noen som har andre erfaringer? Alternativet er å kjøpe en universal slangevarmer og sette på. Noen som har gjort dette på denne bilen/motoren? Vet noen evt. hvor i kjølesystemet denne skal plasseres og hvilken dim det er på slangene? Eneste problemet er at defa ikke gir reklamasjon når den egentlig ikke er tiltenkt til bilen. Finnes det noen bedre løsninger fra andre leverandører/produsenter? Som ikke koster så ekstremt mye mer helst. På forhånd takk :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår