Gå til innhold

dashednumber

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om dashednumber

  • Bursdag 02/20/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bilcross
  • Modell (eks S4)
    245
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2,5
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    planet 3,0mm, 2 doble 50mm webere, 531topp, justerbart kamdrev, grenrør med 3” helt ut, 2,5l blokk, portet topp, 48mm eksosventil 42mm innsugsventil, lettet svinghjul, 1031 bakaksel, vinklet bakaksel, vacum boks, kvass kam, smidde stempler, evo
  • Fylke
    vest agder

Contact Methods

  • Bosted
    vigeland

dashednumber's Achievements

  1. hvis det er K motor så må du nok skifte topp og stempel for å kunne plane den... Og hvis du planer den uten å gjøre dette så kommer du nok til å ødelegge toppen + at det ikke blir noe hjelp. Jeg har en b230k i min bilcross bil som jeg har skiftet stempel og topp på. så du må nok bruke noen timer i garasjen om du vil ha noe orgentlig. Og mens du er i gang der så hadde jeg i vertfall overhalt den: skifta pakninger, skifta stempelringene, ventilene, kanskje kammen til en kvassere en, bytta suttan og kanskje veivlagrene osv... men hvis du skal borre opp burde du ha en annen veiv sånn at det blir et annet slag på motoren. Men det er ikke vits å borre opp for det blir så lite gods :P
  2. du har gjort det feil, du må flytte ned bærearmene 4cm samt du har kappa momentstagene 3cm
  3. jeg har en volvo 245 bilcross som jeg hadde følgene: understell: vinkle bakakselen, kappa fjærene 2 runder bak motor: plana 3,0mm topp og porta maks, 48 40 ventiler, 48mm webere, kvassere kam, grenrør, 3" helt ut, smidde stempler, h råder, 405 topp og bensintrykk regulator. karosseri: 80kg baki, letta så mye bilen går og med dette oppsette her tok jeg alle startene. jeg tok boblene jeg tok alle.
  4. nei der står det en v kam i vertfall i 240ene....
  5. På min volvo 245 bilcross hadde jeg: understell: vinkla bakaksel, kappa fjærene bak ca 2 runder, tok vekk stabilisatorstaget foran, foran har jeg skifta fjærene sånn at de ble stivere, 1031 bakaksel. motor: 2,3l motor, plana topp 3,0mm, portet topp, kvassere kam, 2 doble 48 webere, letta svinghjul, doble ventilfjærer, 531 topp, 48mm innsugsventil, 40mm eksosventil, grenrør og 3" helt ut, justerbart kamdrev, h råder og smidde stempler og sinterclutch karosseri: 150kg ballast bak, letta det den går, skifta ruter og panser osv, og da tok jeg alle startene. men bilen røyk fort på bud skal jeg si men jeg fikk den tilbake.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår