Gå til innhold

aceracer666

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om aceracer666

  • Bursdag 02/26/1994

Contact Methods

  • Bosted
    årnes

aceracer666's Achievements

  1. Problem løst. Diesel pumpa var ferdig. Starter og går nå.
  2. Reims på pumpa er ikke ryki. Da hadde den ikke sugd diesel heller som jeg har beskrevet. :/
  3. hei har en 1996 a6/100 2.5 tdi R5 Quattro 140 hk. saken er det at bilen bare stoppet under kjøring. etter litt feilsøking har jeg kommet fram til at dieselen kommer fram til filter, gjennom filter og inn til pumpe. men dieselen går ikke ut fra pumpa og videre til dysene .. går kun i retur til filteret. Kommer ikke så mye som en dråpe engang til dysene. Jeg har ikke vært så mye borti Audi. men det virker som det kan være noe elektronik som hindrer pumpa og sende diesel ut til dysene? akkuratt som en startsperre... men rart dette skulle skje under kjøring også.. Noe som har noen gode tips eller har vært borti samme problem? vet at motoren er brukt i flere bilder bl.a wag Caravelle og volvo 850v70. når jeg vrir på tenningen så hører jeg det klikker i pumpen, dette er vell stopperen tror jeg? hjelp tas imot med stort takk!
  4. aceracer666

    slett

    snettslett
  5. takk for svar, var helst det jeg ikke ville få som svar... er en bil jeg har lite lyst og påkoste verksted besøk.... jeg vet at det er noe som heter ''diodetest'' som en kan kjøre på w202 motorene, når en har feilmelding på abs/Asd.. men finner ikke ut hvordan en gjør det....
  6. gjelder en w202 220 D 93 moddel..er helt blank på mercedes... har lest mye om at folk leser feilkoder med og telle antall ganger lampen i dashen blinker.. noen som vet hvordan jeg gjør det? takker for svar
  7. Skal muligens dra og se på en ''ny'' bil. en 220 D 1993 moddel med manuel gir. Det er montert turbo og intercooler på den. bilen har rulla litt over 510 000 km. selger sier det er lite rust på den. Noen som har erfaringer med disse bilene? hvordan er motor og gir på dem? er dette fortsatt den gode gamle evighetsmotoren som sitter i disse? hvordan er det med levetiden og påkjenning når det er montert turbo og intercooler? selger sier det er en ulyd i registerkjede, hva kan dette være? Er det spessiele feil/mangler/gjengangere jeg børr være obs på? svar tas imot med stor takk! MVH
  8. noen bilder av hva som skjer nedi motorommet på bilen. sveiset igjen endel hull og fjernet diverse unøvendig skrap og sveiset igjen. Driver og pusser og sparkler. Også noen bilder av girkasse ++ driver samtidig og legger opp planen for motoren, og handler alt som trengs! Så blir det og flytte motorbukk og alle delene til et annent sted for og holde det rent, og hvor jeg kan oppnå lik tempratur på alt måleustyr og deler for og få nøyaktig tall på tolleransene :) fikk også ordnet så sendte avgårde utvendig micrometer og momentnøkkel på kalibrering. så må jeg handle invendig micrometer og litt diverse :) Spørsmål : Noen som vet hvor det er mulig og få tak i plastigage?
  9. kjøpte en m90 kasse som var sveiset stoppring, og manglet og monteres. så har vasket,montert,og fylt på ny olje. girkasse traversen var sprekt i sveisene så har sveiset denne også, og lakkert den og mellomaksel. har også kjøpt polytan så skal dreie nye foringer til spakstellet. må bare dra å kjøpe dreierstål.
  10. Driver og monterer ferdig bilen innvendig så det er ute av verden, så jeg kan konsentrerer meg om gjenstående : karroseri ,motor og driv. Har montert midtarmlene med koppholdere foran og bak. driver også og monterer dørtrekk osv. Har litt andre pågående prosjekter nå også, men gjør litt på bilen når jeg kan :) har også begynt og demontere motorrommet, må sveise igjen 30000 hull etter idioter som har brukt treskruer og dritt i hue ræva for og feste vær minste lille ting... så blir litt sveising sparkling,pussing ++ nedi der. Dro også å prøvde meg på teoriprøven ganske så uforbredt, og det gikk jo bra så da er det ute av verden :p TEORIPRØVEN matpause :p
  11. Takk for det! :) Har påbegynt og demontere litt nedi motorrommet på bilen, har sveiset ferdig alle hull etc og sparkles de, så nå skal resten demonteres så motorromet kan pusses ned og lakkeres. Muligens jeg legger opp nye bremserør nedi motorommet, da jeg er litt tvilsom på noen av røra ned til kalipra. Kommer med bilder senere når det er noe og ta bilde av! :)
  12. Mister-klæbu: Takk for det! morro å høre hyggelige tilbakemeldinger! :) Kjøpte bilen når jeg var 16, så det er førstebilen i mitt eie, og jeg er egentlig ganske fersk på bil, men føler jeg lærer fort.. Skal oppdatere så ofte det skjer noe spennende. Går på skole og jobber på si så bruker den tiden jeg kan på bilen! :)
  13. satser på at det holder en stund værtfall. Var en dyr og fin gubbebil på sinn tid ja.. men den historien er jeg litt ukjent med. Syns selv karroseriet på disse bilene er ufatelig sterkt forde jeg.. har vært med mye og kjørt disse på skogsveier og jorder, og det har smelli mye , helt utrolig hvor mye juling karroseriet har fått.
  14. Tusen takk for det! :) gjør så godt jeg kan og jeg ser en ende på bilprosjekte så da er det mulgiheter værtfall. Hm ja kan hende det er noe med det og gjøre. ikke vet jeg, men blir fort mye rot av det værtfall. Takk for påminelsen! At biltilsynet er aktive her inne skulle F ikke forundre meg, men det skilte der kan de værsågod få lov til og registere, for det er fra en benz på 70 tallet som ligger dørga flat bak låven og vill nok aldre se norske veier igjen hehe. Har lakkert opp forran med en varmebestandig lakk, men kaldgalv er dette en spessielt egnet lakk til dette? hvor for jeg evt tak i dette? Var i minesota og new york. Stor opplevelse!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår