
VassFEITEN
Bruker-
Innholdsteller
18 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om VassFEITEN
- Bursdag 02/18/1994
Contact Methods
-
Bosted
Tau
VassFEITEN's Achievements

Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei, jeg har nå en BMW 320i e36 som jeg skal selge og gå over til dieselbil. I den sammenheng trenger jeg hjelp til hvilke biler som kan være aktuelle. Jeg har sett på følgende biler: Audi A4 (sedan og stasjonsvogn) 1,9TDI 110HK (og 2,5TDI men har hørt at disse motoren ikke er noe særlig?) Audi A6 (sedan og stasjonsvogn) 1,9TDI 110HK (og 2,5TDI men har hørt at disse motoren ikke er noe særlig?) VW Passat (sedan og stasjonsvogn) 1,9TDI 110hk Er dette noen gode valg? Eller burde jeg sett etter noe annet? Drivstofforbruk er en viktig faktor, men bilen må ikke være for lat heller. Jeg vil helst ha noe nyere enn 1998, og rundt 40-50.000kr, kanskje 60 også. Håper noen har noen gode forslag og tips. Takk for svar
-
Heisann, Jeg har ett problem med min BMW 320i e36 1993mod sedan. Problemet ble oppdaget da jeg satt i bilen en kald dag med motoren på tomgang og varmen på full fyring, mens jeg koblet på bilstereoen. Jeg satt kanskje en time eller to mens bilen stod på tomgang. Da jeg skrudde av tenningen og gikk ut hørte jeg en boble-lyd, (noe lignene lyden som oppstår når man tømmer vann fra en 1,5liters brusflaske.). Jeg kikket rundt panseret og det var en dam under bilen. Jeg trodde først det var olje, men det viste seg å være vann som hadde blandet seg med drit på gulvet og fikk en olje-lignende-konsistens. Det lekker med andre ord fra kjølesystemet en plass. Jeg startet bilen opp igjen dagen etter og fant ut at det kom fra radiatoren. Jeg tok ut radiatoren, spylte den innvendig med hageslangen, samme gjorde jeg med slangene som går til motoren. Jeg stramte så skruene i bunn og fylte så på ny kjølevæske, ca 40% blanding på øyemål. Jeg fikk kanskje på 1 liter eller 2. Jeg startet motoren for å få væsken til å sirkulere, men nivået i tanken gikk aldri ned. Jeg klemte på noen slanger her og der og da sank nivået i beholderen litt, så satte jeg på korken og tok ut på en liten tur. Temperaturmåleren gikk ganske fort fra 0%, til 50% (driftstemperatur), men den stoppet ikke der. Jeg kom ikke langt før den beveget seg mot det røde. Jeg stoppet opp og åpnet panseret, nå dryppet det en del fra bunn av radiatoren. Jeg fylte på litt mer væske og kjørte ett stykke til, og samme problemet oppstod, når jeg nå åpnet lokket fosset det ut kjølevæske. Jeg kjørte så hjem, men rett før jeg kom hjem ble den så varm at varsellyset kom på. Jeg stoppet opp og ble stående for å kjøle den ned. Jeg kom meg etterhvert hjem og parkerte i garasjen. I dag tenkte jeg at jeg skulle se på problemet igjen. Det jeg gjorde var å bytte lokk på radiatoren, samt at jeg fant ut at lufteskruen var fucked. Denne skruen var knekt og det var skrudd en treskrue ned i senter av skruen. Jeg skrudde ut denne knekte lufteskruen, og fylde på med kjølevæske og lot motoren svive til den nådde driftstemperatur. Og nå stoppet den faktisk på driftstemperatur, noe den ikke gjorde før. Jeg tenkte at nå var endelig problemet løst, men jeg hadde ikke før tenkt tanken så kom det en mye damp ut fra denne lufteskruen, men vann temperaturen var fortsatt OK. Jeg slo av motoren og gikk inn for å forhøre meg her på forumet. Så, er det noen som har en anelse om hva problemet kan være? Dersom jeg hadde hatt en lufteskrue som passet å skrudd denne i, kunne da problemet vært løst? Eller er denne dampen et annet problem? EDIT: Lastet opp bilder av 2 skruer; Den hele er fra en BMW318is som jeg tenkte å bruke, men det var feil gjenger på den. Den andre er den knekte skruen med en treskure skrudd inn i senter:
-
Heisann, Jeg lufter nå en BMW 318is e36 1997 modell for salg. KAN TA DELER TIL E36 SEDAN I INNBYTTE. Motor og girkasse er i god stand (m42 140hk), er kjørbar og sviver pent. Bilen gikk rundt i november og har tatt skade utvendig på tak, dører osv. Men panseret og bakluken er helt og uten skade. Dørene er mulig å rette ut. Bilen er komplett foruten skadene på utsiden. Ellers har jeg alt som er av deler inni bilen. Er det noe du trenger så ta kontakt så demonterer jeg det du måtte ønske, og jeg kan sende deler med posten mot at du betaler frakt og forskuddbetaler eller at jeg sender det i postoppkrav og du betaler på postkontoret. Ta kontakt på mail, PM, sms eller ring for info vidar_hetlelid@hotmail.com 467 65 460
-
Løst tråden kan slettes
-
Ingen som vet ? :(
-
Henger meg på tråden og lurer på det samme. :)
-
Heisann, Jeg kjøpte meg min første bil i går, en BMW 320i sedan e36. Problemet er at dørene ikke lukker seg helt når jeg smeller de igjen. Eller det vil si, for det første er de "tunge" å lukke igjen. Og av og til, spesielt på høyre dør framme går ikke håndtaket tilbake etter at jeg åpner døren fra utsiden, og når jeg da lukker døren vil den ikke gå i lås - jeg må altså trykke tilbake håndtaket før jeg lukker døren, se bilde: Det med at dørene er tunge og både åpne og lukke, vil jeg anta at vil gå seg til med litt smøring, eller? (WD-40 eller noe?) Men med at håndtaket ikke går tilbake, vet jeg ikke hva jeg kan gjøre med. Så håper noen her har forslag :)
-
Heisann, Jeg skal gå til innkjøp av min første bil i morgen. Henting osv. er avklart med selger. Bilen det gjelder er en BMW 320 e36 sedan 1993mod. Link til bilen - Finn.no Hva synes dere om denne bilen? Tenker da på pris og teknisk stand utifra info og bilder hentet fra finn.no. Og sist men ikke minst: Hva bør jeg se etter når jeg skal hente den? Tenker da på ulike typiske feil/mangler/svakheter som jeg muligens kan prute litt på, med tanke på å få rettet feilene senere. Med vennlig hilsen, Vidar Hetlelid
-
Jeg vet ikke hva sleperingen er eller hva det innebærer å bytte noe sånt. Men du kan se bilen her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31917310 Hvor mye synes du den er verdt? Jeg tenkte legge ut på en 3 timers tur hver vei for å hente den i morgen. Jeg vil heller gå ned i pris enn å finne en annen bil. Er det en slik det er snakk om? http://bsbildeler.no/?pno=169869
-
Heisann, Jeg vurderer å kjøpe en BMW 320 '93mod e36 sedan. Jeg har fått opplyst fra selger at det er en klikkelyd fra rattet. Ordrett sitat fra selger: "Egentlig bare sånn som at rattet klikker litt. Fordi det er m ratt. Men er bare en ring som du må bytte for og bli kvitt den. Er ikke at det skjer noe galt med det er bare en liten klikkelyd. Ikke noe farlig." Hva tenker dere om det? Høres det ut som noe som kan være lett å ordne, eller kan det være noen større feil som forårsaker denne klikkelyden? Og tror dere det er dumt å kjøpe en 1993mod BMW 320 til 48000kr? Jeg tenker da på alderen. Bilen ser veldig bra ut utvendig. Mvh Vidar Hetlelid
-
Takk for svar. Eg beskrev det kanskje litt dårlig, men bilen er 4'dørs, og jeg skal da bytte ut 4 høytalere i dørene, og montere bass bak. Altså 4+1 forsterker. Er det best å kjøpe en 4+1 forsterker, eller kjøpe en monoforsterker og en 4kanals forsterker? Pris? Tja, har ikke satt opp noe budsjett enda. Dersom jeg klarer å holde meg innenfor 8-9lapper, minus 3400kr til touchskjermen, må jeg vell være fornøyd. Men dersom dette blir stramt budsjett kan jeg alltids putte inn noe mer.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.