Gå til innhold

Bergstad

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bergstad

  • Bursdag 03/17/1974

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega B
  • Biltype (eks Audi)
    Vauxhall
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Bosted
    Horten

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Horten

Bergstad's Achievements

  1. Hehe.. Vet ikke om jeg tør fortelle. ;) Vel, iberegnet alt (deler, timer, feilsøk ++) endte jeg opp på rett under 30k. Nå SKAL shaggomegaen rulle i noen år til enten den vil eller ei..
  2. Takk for tilbakemeldingene. Måtte bryte sammen å ha den inn på merkeverksted. Konklusjon: Defekt motorstyreenhet samt feil veivsensor. Det lokale verkstedet har av en eller annen grunn klart å bytte til en veivsensor for nyere motor. Problemet er dermed løst (i denne omgang). :tannløs:
  3. Nå er bakre potte skiftet for et par mnd siden. Vet ikke midtre. Det kommer nå hvertfall godt med eksos ut av røret hvertfall. Men vil motorlampa slå seg på og motoren gå i nødmodus av det? Også er det jo den turtallsnåla som "hopper" hver gang jeg vrir om nøkkelen da..
  4. Heisann igjen. Min kjære shaggomega (96 2.0 X20XEV) har plutselig "klikket", og så langt har ikke ting løst seg. Det startet med at jeg en ettermiddag ut av det blå ikke fikk start på bilen (alt var helt ok dagen før). Det oppleves som problemer med tenning, motorlampen lyser (den med lynet) motoren harker og hulker og smeller. Etter x antall forsøk får jeg som regel start. Når den først er startet tikker motoren perfekt på rundt 600 rpm tomgang. Raste ned på verkstedet jeg har brukt og finner druknede tennplugger (toppdekselpakning er "borte"). Etter de har åpnet og rengjort, ny toppdekselpakning samt nye plugger er startproblemene fortsatt der. I tillegg virker det som motoren kjører i nødmodus. Den gasser veldig ujevnt og kutter på 4500 rpm. Verkstedet har skiftet haugevis av deler... Coil, katalysator, maf, veivsensor, camsensor, spjeld med TPS, bankesensor ++.. Fikk et annet verksted å ta en datadiagnose og kom opp med kun 1 feil.. -> Camsensor. Denne ble skiftet enda en gang til en ny, men nei.. Motoren er vanskelig å starte, når startet går tomgangen "perfekt", ved gass gir den treg respons og nøkker som om den ikke tenner på alle sylindre samt kutter på 4500 rpm. Motorlampa lyser fortsatt. Nytt siste uka: Når jeg vrir om tenninga (pos ||) gjør turtallsnåla et lite "hopp".. Til og med verkstedet mitt har gitt opp og har ingen flere ideer om hva det kan være. Noen her som kan ha en ide om neste skritt? Blir rimelig desperat her siden bilen ellers er i så perfekt stand det vill være synd å måtte skrote den.
  5. Oki. Hvordan vil det fungere med ny sylinder da? Fant en sylinder uten el. del med to nøkler på carparts.no til en rimelig penge, som jeg også kan få levert fort. Greit det blir to sett nøkler å holde styr på men det får nå bare bli sånn. Må de nye nøklene programmeres eller holder det at mine gamle nøkler er i nærheten når jeg skal starte (henge på samme knippe f.eks.)? Jeg antar chipen er det som er ringet rundt her? [ATTACH]25789[/ATTACH]
  6. Kjøpte ny-gammel bil for ei uke siden. 1996 Omega B 2.0 Stv. manuell 5 trinnskasse. Relativt fornøyd med det så langt, men fikk et irriterende problem kastet i fanget her på fredagskvelden. Etter å ha parkert utenfor den lokale remaen, låst bilen ved hjelp av fjernkontroll (sentrallås), handlet og delvis fornøyd kommer ut i bilen igjen, låser opp med fjernkontroll men så vil ikke den svartens nøkkelen vri om tenninga. Serliøst, den er BOM stuck. I 2 1/2 time den kvelden, og hakkepeiling på hvor mange timer lørdagen med luring, lirking, fikling og banning måtte jeg innse slaget tapt. Siste desperate forsøket for å få bilen hjem var skrujern og skiftnøkkel (alle forstår vel hvor dette endte?). Venter selvfølgelig bare på at det skal bli mandag så jeg kan bestille meg ny låssylinder, men i mellomtiden... Noen tips og ideer om hvordan jeg kan omgå startsperre etc etc og få kjørt flaket hjem? Evt "tjyvkobling" osv tas gjerne på PM. Det er selvfølgelig original opel alarm montert i den bilen i tillegg. Forhåndlig takk.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår