-
Innholdsteller
241 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om ZynThraX
- Bursdag 07/23/1987
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
A4
-
Biltype (eks Audi)
Audi
-
Årsmodell (eks 1995)
2008
-
Motor (eks 1.6)
2.0 TDI
-
Fylke
Hordaland
Contact Methods
-
Bosted
Bergen
ZynThraX's Achievements
Sersjant (3/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Du sier lite om årsmodell? Men min erfaring med Honda er veldig driftsikre motorer, og gode motorer men vær obs på rust i hjulbuer o.l.
-
Men uansett så tar jeg meg en liten pause fra hele styret, er drita lei av og kjøre frem og tilbake fra verksteder :P Også er jo det verste over, nå er den forverdelige dunkelyden fra forstillingen helt borte og jeg kan endelig kjøre uten at det slår og dunker for hver eneste ting jeg gjør. Kan endelig begynne å nyte bilen min igjen!! :D En liten tilleggs sak : For de av dere som er interessert så kom regningen på 20750,- (veldig koselig med If Bilbytteforsikring, min egenandel på dette er 4000kr)
-
Ja, det er merkelig det der. Dunkingen er nesten vekke nå, den er litt sånn sporadisk. Igår ettermiddag/kveld var den tydelig der og jeg klarte å fremprovosere den inni mellom. Idag så er den helt borte igjen. Jeg vil tro at det er noe med rattstammen der siden det blir bedre eller verre i forhold til hvordan rattet blir innstilt, og i tillegg kommer da den svake dunkelyden derfra. (altså nede med beina)
-
Okei då, dunkingen er ikke helt borte. Men slik jeg stilte rattet nå er det vesentlig bedre enn tidligere. Så det må vel være noe med rattstammen da? Eller?
-
Igjennom tidene har de aller fleste av oss sett reklamer på tv angående bensin eller diesel, hvor de forskjellige leverandørene reklamerer for sitt drivstoff, som bl.a Esso, Shell osv. Sv Shell reklamerte jo hyppig en tid for v-power drivstoffet sitt. Det jeg lurer på er egentlig er det noe vesentlige forskjeller på drivstoffet man kjøper på enten Shell, Esso, YX, UnoX eller noen av de andre? Er det forskjell i kvalitet, egenskaper, er det f.eks noen som bruker mindre på mila? Eller er bedre for motoren?
-
Var veldig bra bildekvalitet ja :D
-
Veldig fin bil :D Jeg personlig ville ikke hatt noe sort tak. Men hver sin smak ;)
-
Igår kveld leste jeg meg grønn i trynet over alt på nettet og søkte på alle mulige kombinasjoner av ord på mitt problem. Og veldig mange innlegg i forskjellige forum herav fra USA og andre land. Leste litt om dette med denne servoslangen, men så også at flere med samme problem hadde fått byttet denne uten at det hjalp. Men så kom jeg over noe interressant og tenkte jeg skulle prøve dette idag. Det dette gikk ut på var egentlig bare å endre ratt posisjonen litt. (slik jeg har hatt den nå har den vært helt inne og sånn midt på i høydejusteringen) *flaut* men jeg viste ikke at jeg kunne justere i lengden før igår kveld :P men uansett, på vei til jobb idag så justerte jeg rattet litt, til så og si helt opp i høyden, og da var denne dunkingen i rattet helt vekke, jeg prøvde å frem provosere dette på alle mulige måter (slik jeg alltid har gjort før og det har alltid fått frem denne dunkingen) men denne var 100% borte etter dette. Merkelige greier, kan det være så enkelt rett og slett at AUDI bare ikke liker en viss rattposisjon?
-
Da er bilen hentet igjen, og nå er omtrent alt i forstillinge på høyreside skiftet, bærearmer, hjullager, spindel, endeledd og som gjort tidligere drivaksling. Det er også tatt firehjulskontroll på den. Og gjett hva!!! Jo dunke/klankle lyden er BORTE! :D Kan bremse og gjøre hva jeg vil og lyden er 100% borte!!! :D men så kommer ett stort men...... (ja det måtte jo bare komme) Dunkingen i rattet er der enda, så når jeg står helt stillestående og vrir på rattet kommer det fremdeles flere dunk når jeg svinger begge veiene. Lyden er veldig veldig svak (hadde nok ikke lagt merke til den hadde det ikke dunket i rattet) men den høres ut som kommer ifra rattstammen. Noen som vet hva som kan være årsaken? Er det noen ledd/overføringer fra rattstamme til tannstag? kan det være tannstag?
-
Nå har jeg ikke prøvd 2.0TDI pumpedyse motor, men 1.9TDI. Nå kjører jeg 2.0 TDI cr motor og disse kan på ingen måte sammenlignes. Riktig som du sier, motorstøy er betraktelig lavere (mindre traktor lyd) av nye cr motoren. Den går mye jervnere, ett mye jevnere register av kraft. Jeg er stor fan av 2.0 TDI cr motoren :D
-
1.6 TDI i en Octavia blir litt lite spør du meg.
-
Nå husker ikke jeg helt hvordan den gamle ser ut heller :P Men håper virkelig at det er dette som er årsaken til "alle verdens problemer" Begynner å bli lei av dette her nå. Har heller ikke mer penger til å skifte enda flere deler :P
-
Ja, skal nok ikke glemme det :D Bilen var igjen inne på verkstedet idag (den er der enda). Snakket med de før idag og da hadde de funnet litt slark i ene øvre bærekule samt en sprekk på baksiden av en av de øvre bærearmene slik jeg forstod det. De hadde ellers sjekket alt som var i forstillingen, deriblandt fjærbenslager mm. De kunne ikke finne noen ting ellers. Så håper da at det er denne sprekken og bærekulen som er årsaken. Hvis det ikke er det, så vet jeg rett og slett ikke helt hva jeg skal gjøre.
-
Jaja, da skal bilen inn igjen på verksted førstkommende mandag, da er planen at de skal demontere forstilling og sjekke hver eneste kule og foring. Like greit at verkstedet gjør jobben da dette fremdeles er en forsikringssak igjennom If bilbytteforsikring.
-
Leste igjennom en del av disse innleggene nå på det forumet. Er ikke verdens beste i engelsk :P Men slik jeg forstår det så er det en gjenganger på de som har sportpakken, med sportdempere. Jeg har originalt understell ikke noe s-line eller sportspakke. Får ta og se om jeg får sett litt på dette fjærbenslageret og se hva jeg finner ut av... blir helt gal av dette. kanskje jeg må bare bite i det sure eple og kjøre rundt med det, kanskje det blir så gale etterhvert at det blir mye lettere og finne ut hva som er årsaken til feilen.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.