-
Innholdsteller
1,166 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
5
4pekatt vant dagen sist Desember 12 2013
4pekatt hadde mest likt innhold!
Om 4pekatt
- Bursdag 03/21/1994
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Golf GL, Golf VR6
-
Biltype (eks Audi)
Volkswagen
-
Årsmodell (eks 1995)
1995
-
Yrke eller sivil status
System Developer
-
Motor (eks 1.6)
1.8L, 2,8L
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
Senket, luftfilter, hore-interiørlys.
-
Fylke
Nordland
Contact Methods
-
Bosted
Bodø, Nordland
4pekatt's Achievements
Oberstløyntnant (8/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Heisann! Lenge siden jeg har vært logget inn her. Fikk mye hjelp da jeg i tiden eide en VW Golf, og håper det enda er noen aktive guruer her :) Brodern har kjøpt sin første bil, en 2002mod Mercedes-Benz med 2-liter kompressormotor, automatkasse og bakhjulstrekk. Bilen er en såkalt "W203". I helga spant vi piruetter og hadde det kjempegøy, men etterpå kom det en fæl klunkelyd i drivlinjen, og jeg trenger hjelp til å finne ut hva som feiler. Det vi har prøvd å sjekke så langt er: Hardykobling foran og bak. Ingen grov slitasje, annet enn litt sprekkdannelse i gummien. Mellomakslingopphenget. Forsøkt å ta tak i mellomakslingen og ristet opp/ned, og høyre/venstre både foran og bak. Ingen bevegelse. Forsøkt å sjekke indre drivknuter. Jekket opp bilen, satt bilen i fri og spunnet hjulet fra høyre til venstre for å se om det er slakke idet bevegelsen endrer retning. Ingen slakke på noen sider. Under 15km/h er det ingen ulyder. Over 15 km/h er det klunkelyder som høres som metall som slår mot metall. Jeg trodde først det var diffen, men det gir ikke helt mening siden lyden er alt for uregelmessig, selv når man kjører rett fram. Lyden kan fremprovoseres ved å gi gass, og slakke av gassen, og gi gass igjen. Faktorer som ser ut til å påvirke lyden er: Gasspådrag, motstand i motor (bakke, akselerasjon), humpete vei. For å beskrive lyden, høres det (fra innsiden) ut som at eksosanlegget slår mot karosseriet. Vanskelig å si hvor det kommer fra, men jeg er nesten sikker på at det er bakakslingen. Kan også minne om samme lyd som dårlige drivknuter på framhjulsdrevet bil høres ut mens man svinger. Er det noen som har flere tips før vi sender bilen på feilsøking?
-
Er det noen som har bilder av den sølvgrå Passaten som har "herjet" langs E6 og/eller i Akershus, Fredrikstad, Hedmark osv? AE25379 har den - Sølvgrå, med utblås på hver side bak.. R-styling?
-
Hahaha, herregud! :p Takk, alle sammen, for at dere lyste opp arbeidsdagen min på dette viset. :)
-
Jesper1201 reagerte på et innlegg i et emne: en ny kia som ikke er kommet til norge.
-
Skjønner godt at bilen aldri har satt fot i norsk marked.. Bortsett fra 4x4, har den ingen fotfeste her i Norge! :p Styggeste bilen jeg har sett på lenge.. Tror du er én av alle nordmenn som ville kjøpt den.. :-)
-
Quattro73 reagerte på et innlegg i et emne: Guide: Skifte drivknute/drivknutemansjett div VAG.
-
Dette kan bare skyldes 2 ting, og det er det Quattro nevner. Ut fra blinklysreléene går det kabler i parallell til hvert blinklys, så om et av dem fungerer har alle strøm :-) Fungerer det aller fremste blinklyset?
-
1. Godkjente lykter (som du har linket til) 2. Automatisk høyderegulering (Sensorene ligger i demperene/Fjæringssystemet på bilen, og blir D.Y.R.T om det ikke kom fra fabrikk). Alle passater med prosjektorlinser (xenon eller ikke) har høyderegulering, men jeg vet ikke om dette er tilfelle for lyktene dine siden det er utelukkende halogenreflektorer. 3. Lyktespylere SKAL være tilstede 4. Om xenon er et krav, anbefaler jeg deg å finne en annen Passat :-) Det blir for mye penger og trøbbel for å få dette gjort riktig og få det godkjent.. :-)
-
Hei igjen! Er langt fra der jeg skulle vært, så jeg ønsker å uttrykke en STOR langefinger til skruvat, og ha en hjertelig dårlig jul... :) Nå er jula over oss, og jeg har sprengt timeplan. Først jul, så London med kjæresten min, og når vi kommer tilbake skal vi overta en leilighet sammen. VR6en skulle absolutt vært klar nå, men jeg må nok vente til litt ut i Januar.. Ønsker dere alle en God Jul, og et Godt Nyttår! Kanskje jeg kan "glede" dere med mer materiale i Januar.. :)
-
Robin1994 reagerte på et innlegg i et emne: 4pekatts Golf VR6 2.8L AAA
-
Kjære alle sammen. Til jul ønsker jeg meg rustfri bil, og en tilitersbøtte med motivasjon. Husk å forsegle bøtten godt så ingenting forsvinner i posten. Takk, og med vennlig hilsen: Joakim R. Goin
-
Hmm.. Dersom han ikke har kjennskap til det, kan du ikke ta han for det, med mindre det kan bevises at han har kjent til det. Det er desverre slik om dagen, at det er heksejakt på private bruktbilselgere.. En slitedel som ryker 13 000 kilometer etter salg, så blir det saksmål mot selger.. Poenget mitt er, at så lenge selger har opplyst alt han vet om kjøretøyet, er han på sitt rene.. Det er derimot hans egen plikt å sørge for at alt er på stell med bilen, så man kan jo stille et visst ansvarsspørsmål mot tidlige eier for at han solgte en ulovlig bil.. Spørs bare hvor mye nytteverdien er i å engasjere seg i saken.. Om du vil ta saken videre, må du gjøre dette gjennom advokat.. Kanskje du kan, på et mystisk vis, få dekt alle kostnader..
-
Clutchstempel, sylinder og eventuelt "gaffel" inne i girkassen.. :-) Dette er omtrent alt som finnes i clutch-systemet på bilen, i tillegg det du allerede har byttet :-)
-
Det får du gjøre.. Det er ikke så mange andre ting de kan være.. Det kan også være gaffelen som er gåen/slitt - Vet ikke om du har det, men min VR6 (VW) med hydraulisk glutch har gaffel :-)
-
Hydraulisk clutch? Byttet du trykkplaten sammen med clutchdisken? Jeg ville i alle fall sett på stempelet, og alle bevegelige deler rundt dette.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.