Heisann.
Tenkte å slenge ut et spørsmål her som noen kanskje har noen erfaringer med. Jeg har en Nissan qashqai 2012 modell hvor vi fikk motorproblemer med for ca 1,5 år siden. Bilen ble levert inn hos Nissan forhandler siden vi hadde en superforsikring hos Storebrand som skulle dekke nettopp dette. Fikk tilbakemelding fra Storebrand om at dem ikke dekker noen ting siden vi har hatt service-intervaller på bilen ca hver 18-20 mnd istedet for hver 12 mnd som står i service-heftet.
Bilen er i utgangspunktet reklamert med gunstig service-regime på pr 2 år så den årlige servicen dreier seg om oljeskift og oljefilter.
Det enkle spørsmålet er da om noen har opplevd det samme ifht forsikringsselskap? Kan forsikringselskapet fraskrive seg ansvaret for dette? Dersom det hadde dreid seg om en garantisak ovenfor forhandler har jeg forstått det slik at dem kun hadde hatt mulighet å fraskrive seg ansvar dersom problemene skyldes manglende vedlikehold